Torment Tides of Numenera: Członkowie drużyny - lista postaci i rekrutacja
Aktualizacja:
W grze możesz zwerbować do 3 dodatkowych towarzyszy do swojej drużyny. Tymczasem, w grze istnieje szóstka postaci, która chętnie do ciebie dołączy. Każda z nich jest unikatowa na swój własny sposób, wchodzi w tobą i resztą w inne interakcje i kieruje się własnym kodeksem moralnym. Ponadto, w późniejszym etapie gry, każda postać oferuje własne, unikatowe zadania, które pozwalają znacznie lepiej poznać postać, jej przeszłość itp. Oto pełen spis dostępnych postaci do zwerbowania, wraz z krótkim opisem i wskazaniem ich przydatności:
Callistege

Imię: Callistege
Klasa: Nano
Krótki opis: Callistege to Nano, kobieta, która w przeszłości zbyt wiele eksperymentowała z wymiarami i czasem, czego konsekwencją jest rozszczepienie jej istnienia na wielu płaszczyznach różnych wymiarów. Jest cyniczna, wyrachowana, amoralna i skłonna do manipulacji. Jej prawdziwe pobudki nie są nikomu znane, choć przejawia wielką fascynację główną postacią.
Jak ją zrekrutować: Dołącza do drużyny zaraz po prologu. Będziesz musiał jednak dokonać wyboru, czy wolisz w drużynie ją, czy Aligerna.
Przydatność: Callistege to silna postac czarująca, idealne dopełnienie do drużyny. Z pomocą swoich licznych odbić wielowymiarowych, może unikać obrażeń i wchodzić w różne wymiary. Jest mocnym fundamentem drużyny i zdecydowanie warto posiadać w drużynie ją, lub Aligerna.
Aligern

Imię: Aligern
Klasa: Nano
Krótki opis: Aligern to Nano, mężczyzna o niezwykle zagadkowej przeszłości, upadły kapłan. Jego ciało pokrywają tajemnicze tatuaże, które są zarówno źródłem wielkiego bólu, jak wielkiej mocy. Ma mocne poczucie moralności, choć nie stroni od brutalnych rozwiązań - równie biegle jak magią, włada również bronią do walki wręcz.
Jak go zrekrutować: Dołącza do drużyny zaraz po prologu. Będziesz musiał jednak dokonać wyboru, czy wolisz w drużynie jego, czy Callistege.
Przydatność: Aligern to bardzo solidny wybór do każdej drużyny. Jego umiejętności i tatuaże wspierają jego i całą drużynę. Ponadto, mężczyzna dobrze radzi sobie walcząc w pierwszym szeregu. To uniwersalny i interesujący towarzysz, który dodatkowo leczy innych.
Tybir

Imię: Tybir
Klasa: Szelma
Krótki opis: Tybir to stary najemnik, o wielkim sercu i równie wielkich skłonnościach do wpadania w tarapaty. Przeżył mnóstwo interesujących historii, którymi chętnie się dzieli z innymi. Stroni od konfliktów i woli użyć swojego uroku osobistego, by wyjść cało z opresji. W walce stawia na szybką broń i tarczę.
Jak go zrekrutować: Gdy wykonasz zadanie "Ułaskawienie" możesz zrekrutować Tybira do swojej drużyny.
Przydatność: Tybir to szelma, który używa lekkiej broni. W walce posługuje się nieczystymi sztuczkami, myli przeciwników, czy nakazuje im skupić ataki na siebie. Możesz Tybira przerobić w typowego tanka, który będzie odciągał uwagę od słabszych postaci. Jednak są postacie, które bardziej zasługują na miejsce w twojej drużynie.
Rhin

Imię: Rhin
Klasa: Dziecko
Krótki opis: Rhin to najbardziej zagadkowa osoba z wszystkich towarzyszy. Dziewczynka ma potężne dziury w pamięci i bardzo często się dziwnie zachowuje. W wolnych chwilach rozmawia z kawałkami kamieni, które nosi i wierzy, że są one bogami.
Jak ją zrekrutować: Poniżej znajdziesz film wideo, który zaprezentuje ci jak zrekrutować dziewczynkę do druzyny.
Przydatność: Rhin to dziecko.. której umiejętności bojowe są nikłe. Jest beznadziejna w walce, potrafi jedynie znikać i posiada bardzo mało ogólnych statystyk. Jest postacią mocno fabularną, bardzo interesującą, która rozwija skrzydła wraz z biegiem gry. Warto dać jej szansę, ale pamiętaj, że ciężko ją liczyć jako pełnoprawnego członka drużyny. Jeśli chcesz stawiać na warianty siłowe, odpuść rekrutację tej postaci.
Erritis

Imię: Erritis
Klasa: Glewia
Krótki opis: Erritis to gorącokrwisty, impulsywny wojownik, który lgnie do niebezpieczeństw. Uwielbia bohaterskie czyny, nie boi się wyzwań i najchętniej zginąłby heroiczną śmiercią. Ciąży nad nim jednak pewne przekleństwo, które skrywa przed światem, pod maską uśmiechu i uporu.
Jak go zrekrutować: Mężczyzna stoi bezczynnie w dzielnicy Skraj Klifu - wystarczy z nim porozmawiać i zaproponować wspólną przygodę.
Przydatność: Erritis to bardzo silny wojownik, który często zadaje obrażenia krytyczne. Nosi pancerz i ciężką broń, więc idealnie nadaje się do walki w pierwszym szeregu. To doskonały wybór na towarzysza - jest silny, obroni słabszych członków drużyny i będzie zadawał sporo obrażeń. Jest bardzo przydatny do każdej drużyny.
Matkina

Imię: Matkina
Klasa: Szelma
Krótki opis: Matkina to bardzo groźna zabójczyni, wyspecjalizowana w szybkich i precyzyjnych atakach. Jest idealna do walki wręcz, potrafi bardzo szybko doskakiwać do przeciwników i wywoływać u nich negatywne stany. Kobieta skrywa mroczną przeszłość, a pod maską zimna, znaleźć można wrażliwą kobietę.
Jak ją zrekrutować: Kobieta pojawi się na koniec głównego zadania Chłodny, opanowany szelma. Możesz ją zrekrutować po rozmowie w jej chatce.
Przydatność: Matkina jest jedną z najlepszych opcji, jeśli chodzi o rekrutacje postaci. Jest uniwersalna, doskonała do walki i ma świetnie napisaną historię. W potyczkach, bardzo przydaje się jej mobilność, doskoki i inne interesujące umiejętności.
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Drużyna i postacie NPC
- Torment Tides of Numenera: Członkowie drużyny - lista postaci i rekrutacja
- Torment Tides of Numenera: Jakie postacie warto dołączyć do drużyny?
- Torment Tides of Numenera: Kogo wybrać Aligerna czy Callistege?
- Torment Tides of Numenera: Jak zmieniać skład drużyny w dalszej części gry?
- Torment Tides of Numenera: Czy warto zrekrutować Rhin do drużyny?
- Torment Tides of Numenera: Drużyna i postacie NPC
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
