Co to jest Dendra O'hur?
Kim są Dendra O'hur i dlaczego sekta kanibali działa legalnie w Klifach Sagusa? Dendra O'hur zjadają ludzi, a poniżej znajdziecie o nich najważniejsze informacje.
Aktualizacja:
Zobacz też: Melmoth Laviarm, Dzieci Wiecznych Wrót, Inifere.
Wszyscy jesteśmy jedzeniem - Gh'zei, członek Dendra O'hur.
Dendra O'hur - tajemnicza sekta kanibali czcząca Wielką Królową Sar'lavun, Panią Robactwa, Boginię Entropii, Strażniczkę Pustej Bariery. To stara i wpływowa organizacja. Istnieją od wieków, choć nikt - nawet oni sami - nie potrafią dokładnie odpowiedzieć, jak długo. Dzieje się tak dlatego, że Dendra O'hur nie prowadzą żadnej kroniki. Swoją wiedzę historyczną czerpią ze zjadanych ciał, a niestety nikt z żyjących członków nie zdołał pożreć ich założyciela.
Sekta działa legalnie w Bebechach, dzielnicy Klifów Sagusa. Członkowie głęboko wierzą, że zjadając ciała "ofiary", zachowują jej pamięć - duszę - wśród żywych. Ciało według nich jest "jedzeniem" - materią, którą można zachować dzięki nieustającej konsumpcji i trwałości łańcucha pokarmowego. Łańcuch pokarmowy według rozumienia Dendra O'hur jest więc nie tyle hierarchią między gatunkami poszukującymi pożywienia, co metodą zachowania informacji, wiedzy i tożsamości.
Sekta jest znana na całym Dziewiątym Świecie i choć niektórzy się ich boją i brzydzą, od zarania świadczy usługi władzom miasta, biorąc udział między innymi w egzekucjach, które zazwyczaj trwają kilka dni. Skazany wystawiony na oczach gapiów jest duszony swoimi kłamstwami, a w końcu żywcem pożerany przez Pożeracza Krzywd.
Przywódcą sekty jest bardzo inteligentny starzec o imieniu Imbitu.
0
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Leksykon nazw i pojęć
- Ludzie, frakcje, organizacje
- Kim jest Pan Wcieleń
- Kim był Inifere?
- Kim są Dzieci Wiecznych Wrót?
- Co to jest Dendra O'hur?
- Kim była Chila?
- Kim są Argusowie?
- Kim są Adwersarze?
- Kim jest Aidan Sitabo?
- Feriok z Piątego Oka
- Kim był Malmoth Laviarm?
- Kim jest Memovira?
- Kim są stychy
- Kim byli Tabahtowie i Daladowie?
- Czym jest Piąte Oko?
- Kim jest Tol Maguur?
- Ludzie, frakcje, organizacje
- Leksykon nazw i pojęć
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
