Torment Tides of Numenera: Oczy Adwersarza (Eyes of the Adversary) - zadanie poboczne
Na tej stronie dowiesz się, gdzie ukrywa się adwersarz w Piątym Oku, jak go odkryć i zdemaskować.
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Rozmowa z Dhamą z Wykwitu w Tawernie Piąte Oko w dzielnicy Skraj Klifu (M10.2).

Zadanie rozpocząć można poprzez rozmowę z Dhamą z Wykwitu, postacią znajdującą się wewnątrz budynku Piąte Oko (M10.2). Na początek, zdecydowanie warto pozwolić mężczyźnie przeskanować umysł głównej postaci. Zaowocuje to trwałym bonusem +1 do intelektu.
Twój rozmówca przekonany jest, iż ktoś wewnątrz budynku Piątego Oka znajduje się istota nazwana przez niego Adwersarzem. Musisz rzecz jasną odnaleźć ów istotę.

Zakończ konwersację z Dharmą i udaj się do barmana, Ferioka. Zapytaj o niebezpieczne drinki i po kolei, skosztuj każdego z nich (gdy trafisz do sanktuarium, skorzystaj z portalu by wrócić). Następnie udaj się do zachodniej części pomieszczenia (M10.2), gdzie teraz zobaczysz istotę o imieniu Maraz'm. Porozmawiaj z nią na wszelkie dostępne tematy.

Ponownie porozmawiaj z Dhamą z Wykwitu i opowiedz mu o tajemniczej istocie. Możesz zadecydować czy chcesz stawić czoła Maraz'm w pojedynkę czy zdecydować się na wspólną walkę. Jeśli wybierasz ten pierwszy wariant to będziesz musiał wziąć udział w grze Adwersarza. Jest to wariant pozwalający uniknąć opisanej poniżej dużej bitwy. Wiąże się on jednak z ryzykiem bezpowrotnej śmierci bohatera, tak więc zapisz wcześniej stan gry.
Zagadaj do Adwersarza (Maraz'm) i wyraź chęć wzięcia udziału w jego grze. Podczas zaliczania tej gry możesz wybierać "zwykłe" opcje dialogowe lub te związane z zaliczaniem prób z wykorzystania różnych umiejętności bohatera. Najważniejsza jest końcowa część tego spotkania. Nie wybieraj opcji poświęcenia siebie lub poddania się, bo główny bohater bezpowrotnie zginie. W celu uniknięcia śmierci zalicz próbę z użycia Koncentracji. Adwersarz zniknie po wygranej grze. Porozmawiaj ponownie z Dhamą by otrzymać 40 PD oraz zdobyć potężny, przekształcony przedmiot - Cieniobiegi (Prędkość ruchu: +50%, Pula: Szybkość: +2, jednak obniża siłę o 2).

Drugi wariant (zdecydowanie się na wspólną walkę) jest równoznaczny z koniecznością stoczenia bitwy z rozmnożoną istotą Maraz'm. Po rozpoczęciu bitwy początkowo wszyscy poza Dhamą będą otoczeni polem siłowym i nie będą mogli wykonywać żadnych akcji. Nie jest to na szczęście permanentny stan, bo w miarę awansowania do kolejnych tur walki sojusznicy ci będą stopniowo oswobadzani i będą mogli zacząć ci pomagać w odniesieniu zwycięstwa.
Skupiaj się na pojedynczych kopiach istoty Maraz'm i atakuj je do momentu ich pokonania. Dopiero wtedy "przeskakuj" na kolejny cel. Warto też polegać na atakach obszarowych, które będą mogły dosięgnąć większą liczbę klonów. Klony Maraz'm będą stosowały ataki między innymi wymierzone w Intelekt członków Twojej drużyny i warto jest być na to przygotowanym. Dodatkowo za każdym razem gdy zginie jakaś kopia pozostali wrogowie dostaną buffa w postaci psychicznej furii i będą mogły się nieznacznie podleczyć.
Gdy rozprawisz się z przeciwnikami czeka cię krótka rozmowa z Dhamą, po czym zadanie zostanie zakończone (otrzymasz 40 PD). Porozmawiaj ponownie z tą postacią, by zdobyć potężny, przekształcony przedmiot - Cieniobiegi (Prędkość ruchu: +50%, Pula: Szybkość: +2, jednak obniża siłę o 2).
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
- Torment Tides of Numenera: Skraj Klifu (Cliff's Edge)
- Torment Tides of Numenera: Mapa Skraju Klifu (Cliff's Edge)
- Torment Tides of Numenera: Tawerna Piąte Oko (Fifth Eye Tavern) - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Niedoskonałe symulakrum (Flawed Simulacrum) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Niewidoczny przeciwnik (Hidden Enemy) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Oczy Adwersarza (Eyes of the Adversary) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Wezwanie na wojnę (A Call to War) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Kłopotliwa córka (Wayward Daughter) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Kłopotliwy syn (Wayward Son) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Szara imitacja (Ashen Imitation) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Skraj Klifu (Cliff's Edge)
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
