Aidan Sitabo stoi obok fontanny. Możesz stoczyć z nim pojedynek i permanentnie zwiększyć dzięki temu Szybkość (nawet o 2 punkty!). Szczegóły znajdują się w opisie mapy.
Obejrzyj fontannę i dotknij jednego z trójkątów, by zdobyć 3 PD.
Biała Plama - kobieta, z którą możesz porozmawiać w ramach pobocznego zadania "Ukochany niewolnik". Użyj zwodzenia, by odebrać od niej artefakt Pocałunek Gwiazdy.
Miejsce, w którym znaleźć możesz Finzina. Rozmawiając z nim rozpoczniesz poboczne zadanie "Niedoskonałe symalukrum".
Lokalizacja Udręczonego argusa - postaci, z którą porozmawiać trzeba w ramach pobocznego zadania "Niedoskonałe symalukrum".
Lokalizacja domu zabitego człowieka, powiązanego z pobocznym zadaniem "Ofiara Rozpaczy".
W pobliżu przebywa Piquo powiązany z pobocznym zadaniem "Kłopotliwy syn/córka".
Jernaugh wykonuje zabiegi chirugiczne, dzięki którym można odblokować nowe umiejętności. Lista zabiegów i ich efektów znajduje się w opisie mapy.
Miejsce rozpoczęcia pobocznego zadania "Niewidoczny przeciwnik". Wyczerp wszystkie opcje dialogowe podczas rozmowy z Lordem, by zdobyć PD.
Kultyści, z którymi porozmawiać trzeba w ramach pobocznego zadania "Ofiara Rozpaczy". Są to Aitasii, Barant i Guromo.
Dzieci powiązane z pobocznym zadaniem "Ofiara Rozpaczy".
Możesz zapłacić Avinie za piosenkę i otrzymać tymczasową premię do statystyk.
Lokalizacja Stycha powiązanego z zadaniem pobocznym "Niewidoczny przeciwnik". Wyczerp wszystkie opcje dialogowe, by zdobyć dodatkowe PD. Stychę możesz też zaatakować.
Ukrywa się tu Rhin z pobocznego zadania "Ukochany niewolnik". Możesz podarować jej błyszki, przyłączyć ją do drużyny lub przekazać w ręce bandytów, którzy się tu pojawią.
Przy wraku stoi Erritis i możesz go przyłączyć do drużyny.
W okolicy przebywa Matka Temaz - porozmawiaj z nią, by rozpocząć poboczne zadanie "Kłopotliwy syn/córka". W dalszej części gry możesz tu odnaleźć Paciorki Matki Temaz (osobliwość).
Madelia Glittering prowadzi tu sklepik. Sprzedaje przedmioty jednorazowego użytku, enigmaty i przekształcone przedmioty.
Mapa Skraju Klifu (Cliff's Edge) - M6 | Torment Tides of Numenera
W rozdziale tym dowiesz się, gdzie znajduje się Aidan Sitabo oraz gdzie stoi zniszczony dom, w którym ukrywa się Rhin w dzielnicy Skraj Klifu w Torment: Tides of Numenera.
Aktualizacja:
- Kluczowe miejsca w dzielnicy Skraj Klifu
- Pojedynek z Aidan Sitabo
- Gabinet chirurgiczny - lista zabiegów i ich efekty
Powyższa mapa prezentuje dzielnicę Skraj Klifu (Cliff's Edge) zlokalizowaną we wschodniej części miasta Klify Sagusa. Jest tutaj cała masa rzeczy do zrobienia - duża ilość zadań pobocznych, konieczność odwiedzenia lokacji kilkakrotnie w ramach wykonywania zadań głównych, a także unikalne dodatkowe aktywności opisane w dalszej części tekstu. Stąd dostać się można do dzielnic Karawanseraj, Plac Rządowy i Bebechy.
Kluczowe miejsca w dzielnicy Skraj Klifu
1. Aidan Sitabo. Postać ta stoi obok fontanny. Możesz stoczyć z nią pojedynek i permanentnie zwiększyć dzięki temu Szybkość (nawet o 2 punkty!). Sposób wygrania pojedynku opisany został poniżej.
Obejrzyj fontannę i dotknij jednego z trójkątów, by zdobyć 3 PD. Rozmowa z kobietą Biała Plama jest częścią pobocznego zadania Ukochany niewolnik. Możesz też użyć zwodzenia, by odebrać od niej artefakt Pocałunek Gwiazdy.
2. Finzin. Miejsce, w którym można znaleźć osobę rozpoczynającą zadanie Niedoskonałe symalukrum.
3. Argus Finzina. Robot powiązany z zadaniem Niedoskonałe symalukrum, do którego wysyła cię Finzin.
5. Gabinet chirurgiczny. Jernaugh przeprowadza zabiegi churgiczne, dzięki którym można odblokować nowe umiejętności. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się poniżej.
6. Lord Vuntgen. Miejsce, w którym rozpocząć można zadanie Niewidoczny przeciwnik. Wyczerp wszystkie opcje dialogowe podczas rozmowy z Lordem, by zdobyć PD.
8. Zebb, Avina i Nym. Dzieci powiązane z dwoma zadaniami pobocznymi - Ofiara Rozpaczy i Niewidoczny przeciwnik. Możesz zapłacić Avinie za piosenkę i otrzymać tymczasową premię do statystyk.
9. Stycha. Lokalizacja potwora związanego z zadaniem pobocznym Niewidoczny przeciwnik. Wyczerp wszystkie opcje dialogowe, by zdobyć dodatkowe PD. Stychę możesz też zaatakować.
10. Zniszczony dom. Ukrywa się tu Rhin z pobocznego zadania Ukochany niewolnik. Możesz podarować jej błyszki, przyłączyć ją do drużyny lub przekazać w ręce bandytów, którzy się tu pojawią.
11. Rozbity statek powietrzny. Przy wraku stoi Erritis i możesz go przyłączyć do drużyny. W okolicy przebywa też Matka Temaz - porozmawiaj z nią, by rozpocząć poboczne zadanie Kłopotliwy syn/Kłopotliwa córka (tytuł questu jest uzależniony od tego czy główny bohater jest kobietą czy mężczyzną). W dalszej części gry możesz tu odnaleźć Paciorki Matki Temaz (osobliwość).
12. Kramik. Madelia Glittering prowadzi tu sklepik. Sprzedaje przedmioty jednorazowego użytku, enigmaty i przekształcone przedmioty. Madelia może w dalszej części gry stracić swój kramik (winny będzie stichus), ale nadal będzie przebywała w tym miejscu i oferowała towary.
Pojedynek z Aidan Sitabo

Pojedynek z postacią o imieniu Aidan Sitabo stoczyć możesz podczas pobytu w dzielnicy Skraj Klifu. Czynność ta nie jest traktowana jako oddzielne zadanie - nie jest to w żaden sposób zaznaczone w dzienniku, nie odblokujesz w ten sposób także innego zadania. Jest to po prostu dodatkowa aktywność, której podjąć można się w czasie eksploracji miasta. Zachętą do jej wykonania jest możliwość podwyższenia na stałe jednej ze statystyk bohatera. Warto wcześniej odpocząć w gospodzie, gdyż będzie tutaj do wykonania kilka dość trudnych testów - dodatkowe punkty do wykorzystania bardzo się więc przydadzą.
By rozpocząć pojedynek odszukaj osobę znajdującą się na głównym placu, niedaleko fontanny. Człowiek który cię interesuje to Aidan Sitabo (M6.1). Wejdź z nim w interakcję i przeklikaj rozmowę aż do wyboru będzie opcja dialogowa "Założę się, że jestem szybszy od ciebie". Teraz do wykonania będzie kilka testów. Pierwszy test wymaga szybkości (Speed) i skorzystania z umiejętności Zwinne ręce. Jeśli zawalisz ten test to otrzymasz niewielkie obrażenia i będziesz go mógł powtórzyć.
Po zaliczeniu pierwszego testu wybierz opcję dialogową "Jestem gotowy na kolejną część twojego testu". Druga próba to również test na szybkość wykorzystujący Zwinne ręce. Jeśli nie uda ci się go "przejść", otrzymasz obrażenia do puli punktów siły (Might), lecz test będzie można powtórzyć ponownie.

Jeśli zaliczysz drugi test to wybierz opcję dialogową "Więc? Przeszedłem wszystkie twoje testy?". Potwierdź chęć rozpoczęcia ostatniego testu, które będzie walką na śmierć i życie. W tym przypadku do zaliczenia testu możesz wykorzystać szybkość i umiejętność Zwinne ręce lub siłę i umiejętność Rozwalanie. Ukończenie ostatniego testu sprawi, że otrzymasz 2 PD i permanentnie zwiększysz szybkość Twojej postaci o 1 punkt. To nie wszystko, bo na sam koniec spotkania możesz zadecydować co począć z Aidan Sitabo. Jeśli zdecydujesz się skręcić mu kark to szybkość ponownie zostanie na stałe zwiększona o 1 punkt (czyli w sumie o 2 punkty!).
Jeśli ostatni test ci się nie uda to twoja postać zginie. Jednakże nie martw się, gdyż odrodzisz się w sanktuarium znanym z prologu. Przejdź przez portal, po czym pojawisz się w Świątyni Dendry o'Hur w Bebechach. Wyjdź z budynku i wróć ponownie do Aidana Sitabo. Wejdź z nim w interakcję i wybierz pierwszą opcję dialogową, by zaproponować rewanż. Twój przeciwnik jednak odmówi, lecz w zamian otrzymasz nagrodę - enigmat Dynamic Hourglass.
Gabinet chirurgiczny - lista zabiegów i ich efekty

Jernaugh przebywa w gabinecie chirugicznym w północno-zachodniej części dzielnicy (M6.5) i specjalizuje się w wykonywaniu zabiegów polegających na wszczepianiu implantów. Każdy taki zabieg może odblokować nową umiejętność. Oto kilka ważnych rzeczy związanych z tą mechaniką gry:
- Implanty może otrzymywać wyłącznie główny bohater
- Każdy implant wymaga uiszczenia opłaty, zazwyczaj w okolicach 100 błyszków.
- W wyniku przeprowadzonego zabiegu główny bohater straci kilka punktów zdrowia, tak więc jeśli chcesz zakupić kilka zdolności za jednym podejściem nie zapomnij go podleczyć. W przeciwnym razie możesz zginąć podczas zabiegu.
- Nie możesz poznać dokładnych efektów zabiegu dopóki nie zapłacisz za usługę, tak więc zapoznaj się z informacjami z poniższej tabeli.
NAZWA UMIEJĘTNOŚCI | OPŁATA | EFEKTY |
Rękawice z Pazurami (The Clawed Gauntlets) | 125 | Wzmocnienie ataków bez broni poprzez wyposażenie bohatera w wysuwane ostrza, które zadają 4 punkty obrażeń fizycznych. |
Strzęp Wspomnienia (The Jagged Memory) | 110 | +1 do obrażeń relatywistycznych na ataki wręcz bronią |
Osaczająca Ciemność (The Encroaching Darkness) | 100 | Przywrócenie 8 punktów zdrowia. Umiejętności możesz użyć raz dziennie. |
Nanity Krwi (Blood Nanites) | 95 | Zapewnienie niewrażliwości na większość stanów, które zadają obrażenia co rundę. Mowa to tu o takich stanach jak krwawienie czy poparzenia. |
Analizator Numener (The Numenera Analyzer) | 95 | Zwiększenie o 5% akcji Wiedza o maszynerii, Wiedza mistyczna i Wiedza o naturze. |
Sztuczne Oko (The Artificial Eyeball) | 110 | Zwiększenie poziomu wyszkolenia w zdolności Percepcja o 1 punkt. |
0
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Skraj Klifu (Cliff's Edge)
- Mapa Skraju Klifu (Cliff's Edge) - M6 | Torment Tides of Numenera
- Tawerna Piąte Oko (Fifth Eye Tavern) M10 - mapa lokacji
- Niedoskonałe symulakrum (Flawed Simulacrum) - poboczne zadanie
- Niewidoczny przeciwnik (Hidden Enemy) - zadanie poboczne
- Oczy Adwersarza (Eyes of the Adversary) - zadanie poboczne
- Wezwanie na wojnę (A Call to War) - poboczne zadanie | Torment Tides of Numenera
- Kłopotliwa córka (Wayward Daughter) - zadanie poboczne
- Kłopotliwy syn (Wayward Son) - zadanie poboczne | Torment Tides of Numenera
- Szara imitacja (Ashen Imitation) - zadanie poboczne | Torment Tides of Numenera
- Skraj Klifu (Cliff's Edge)
- Opis przejścia
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
