Jak zdobyć skalpel do otwierania Paszcz w Wykwicie? | Torment Tides of Numenera
W tym rozdziale dowiesz się, jak zdobyć Międzywymiarowy Skalpel w Wykwicie do otwierania paszcz. Dzięki skalpelowi nie musisz poświęcać członków drużyny do otwierania paszcz Wykwitu. Wystarczy użyć skalpela, aby otworzyć paszczę!
Aktualizacja:
W dalszej części gry Torment: Tides of Numenera drużyna trafia do Wykwitu i jest to bardzo nietypowa lokacja, gdyż jest to tak na dobrą sprawę ogromny żyjący organizm. Nietypowo przedstawia się również przemieszczanie pomiędzy wybranymi częściami Wykwitu, gdyż do niektórych jego części prowadzą wyłącznie Paszcze. Większość odnalezionych Paszczy jest domyślnie zamknięta i mowa tu w szczególności o tych z następujących lokacji:
- Paszcza ze Spadu Chiurga (M18.1)
- Paszcza z Małego Nihilesh (M19.5)
- Paszcza ze Świątyni Chili z Rozległych Trzewi (M16.2) (pojawia się ona krótko po rozpoczęciu głównego zadania W głębiny)
Wymienione wyżej Paszcze (oraz wszystkie inne) możesz otwierać polegając na umiejętnościach bohaterów, poświęcając inne postacie na pożarcie czy wykonując związane z nimi questy. Istnieje też jednak uniwersalna metoda otwierania wszystkich Paszcz i zakłada ona wejście w posiadanie Międzywymiarowego Skalpela. Artefakt ten pozwala na bezproblemowe otwieranie Paszcz, choć musisz wiedzieć, że możesz rozzłościć w ten sposób Wykwit i może to mieć swoje negatywne konsekwencje w dalszej części gry.

Gotowego skalpela nie odnajdziesz nigdzie w świecie gry. Musisz zamiast tego zbudować go z dwóch innych obiektów odnalezionych w Wykwicie. Na poszukiwania pierwszego z nich udaj się do północno-wschodniej części Rozległych Trzewi. Niedaleko sklepu Sundermunów odnajdziesz cystę, z którą można wejść w interakcję. Zdecyduj się na jej obejrzenie (odnotujesz, że wewnątrz niej jest jakieś stworzenie) i następnie ją dotknij.
Załączy się pierwsza wizja, w trakcie której wybieraj opcje zachowania dotyczące dokładniejszego badania wspomnień, a nie ich przedwczesnego zakończenia czy ucieczki. Za zaliczenie pierwszej wizji otrzymasz 2 PD. Ponownie dotknij cysty żeby załączyć kolejną wizję. Także i w tym przypadku nie wybieraj opcji, które mogłyby przedwcześnie zakończyć wspomnienie. Ponownie otrzymasz 2 PD. W ostatniej wizji wybieraj opcje zachowania dotyczące wykazania się odwagą. Powinieneś otrzymać na koniec 4 PD.

Nie musisz się bardzo pilnować, bo jeśli podczas przeglądania jednego ze wspomnień zachowasz się w niewłaściwy sposób to będziesz mógł ponownie uaktywnić wizję. Docelowo Twoje działania powinny doprowadzić do sytuacji, w której dojdzie do erupcji cysty i wydostanie się z niej Abykos, który ucieknie z Trzewi (będziesz go mógł później jeszcze spotkać). Zdecyduj się na zbadanie pozostałości po cyście, a odnajdziesz Hipnotyczną rękojeść.

Otwórz inwentarz i obejrzyj rękojeść żeby odczytać wyryte na niej imię Ioxu. Jeśli Ioxu nadal żyje to możesz udać się do jego chatki (M16.1) i pokazać mu rękojeść żeby dowiedzieć się od niego w jaki sposób możesz z jej pomocą stworzyć specjalistyczny skalpel (potrzebne będzie źródło energii).
Jeśli Ioxu został zamordowany (mogło do tego dojść w pobocznym zadaniu Anatema) to quest nadal będziesz mógł ukończyć. Jedyną różnicą jest w tym przypadku to, że nie będziesz dysponował podpowiedzią w jaki sposób skompletować artefakt i będziesz musiał dojść do rozwiązania samemu (lub w oparciu o niniejszy opis przejścia ;)).

Przenieś się teraz do dzielnicy Mały Nihilesh i odszukaj w jej północno-zachodnim narożniku wejście do kateny (M19.9). Po znalezieniu się w środku dotrzyj do panelu kontrolnego i wejdź z nim w interakcję. Poszukiwane źródło energii możesz pozyskać na dwa zasadnicze sposoby:
- W pokojowy sposób porozumieć się z duchami i użyć Perswazji/Zwodzenia oraz Anamnezy żeby przenieść je do umysłu głównego bohatera. Pozwoli ci to bezproblemowo pozyskać poszukiwany obiekt.
- Zignorować duchy i skupić się w całości na wyjęciu źródła energii. Będzie to możliwe dzięki zaliczeniu kilku testów z użycia umiejętności.

Niezależnie jak się zachowasz wejdziesz w posiadanie Międzywymiarowego Źródła Energii. Możesz teraz powrócić na chwilę do Ioxu lub od razu zająć się stworzeniem artefaktu. Ponownie otwórz inwentarz i obejrzyj rękojeść. Wybierz nową opcję zachowania i zalicz test żeby pomyślnie połączyć oba przedmioty questowe. W nagrodę zdobędziesz Międzywymiarowy Skalpel.
Uwaga: Skalpel po złączeniu można również ulepszyć. Wystarczy porozmawiać raz jeszcze z Ioxu.
0
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
- Zagadki i ważne wydarzenia
- Jak rozwiązać zagadkę z zegarem w Klifach Sagusa? | Torment Tides of Numenera
- Jak rozwiązać zagadkę z kopułą w Karawanseraj? | Torment Tides of Numenera
- Jak rozwiązać zagadkę z piramidą (Zakon Prawdy)? | Torment Tides of Numenera
- Czy można ostatecznie umrzeć w Torment: Tides of Numenera?
- Jak pokonać Aidana Sitabo w Skraju Klifu? | Torment Tides of Numenera
- Gdzie można odpocząć w Klifach Sagusa? | Torment Tides of Numenera
- Kto jest mordercą w Klifach Sagusa i kogo może zabić?
- Spotkanie ze Srebrnymi Sierotami (Silver Orphans) w Klifach Sagusa
- Gdzie znaleźć Aligerna i Callistege jeśli opuszczą drużynę?
- Gdzie odnaleźć wszystkie kopie widma kobiety (Tawerna Piąte Oko)
- Lista kombinacji (kodów) do unikalnych grobowców (Nekropolia)
- Jak skonstruować Pierścień Cieni (The Shadow Ring) | Torment Tides of Numenera
- Jak uciec z Sanktuarium Miel Avest? | Torment Tides of Numenera
- Jak dotrzeć do Placówki Handlowej i Wstąpienia w Wykwicie?
- Jak zdobyć skalpel do otwierania Paszcz w Wykwicie? | Torment Tides of Numenera
- Jak przejść przez Najniższą Komorę i dotrzeć do Serca Wykwitu?
- Gdzie jest skarbiec mordenów i jak się do niego dostać?
- Jak przejść przez Komorę Stazy (Spaczony Meander)? | Torment Tides of Numenera
- Jak pokonać konstrukta Czyhający Na Ofiary w Wykwicie?
- Lista retrospektorów (merecasters) | Torment Tides of Numenera
- Zagadki i ważne wydarzenia
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
