Porady ogólne związane z walką i kryzysami | Torment Tides of Numenera
Kryzys w Torment: Tides of Numenera to walka. Konfrontacja z przeciwnikiem może sprawiać problemy, dlatego przedstawiamy porady, które pomogą pokonać przeciwników.
Aktualizacja:
Poniżej znajduje się zestawienie różnorakich porad i podpowiedzi powiązanych ze staczaniem walk i rozgrywaniem kryzysów w grze Torment: Tides of Numenera.
Uwaga - Wszystkie najtrudniejsze walki (z "bossami" i innymi wyjątkowo wymagającymi przeciwnikami) zostały dokładnie opisane w opisie przejścia gry.
- Pamiętaj, że znakomitą większość potyczek w grze możesz częściowo lub całkowicie ominąć (szczegóły na kolejnej stronie poradnika). Wystarczy, że będziesz umiejętnie prowadził dialogi i nie dążył do konfrontacji. Jeśli więc nie radzisz sobie z jakąś walką, spróbuj rozwiązać zadanie w inny sposób. Co więcej, nawet jeśli dojdzie do potyczki to możesz sprawdzić czy w trakcie zaliczania kryzysu gra nie pozwala na porozmawianie z wybranymi przeciwnikami. Dzięki skutecznie poprowadzonej rozmowie możesz ich nakłonić do opuszczenia pola bitwy (i ułatwić sobie walkę lub ją nawet od razu zakończyć) lub zachęcić do opowiedzenia się po stronie Twojej drużyny. Wrogów, z którymi możesz pogadać, rozpoznać po ikonach dialogu pojawiających się nad nimi po tym jak zostaną przez Ciebie zaznaczeni.
- Regularnie wypoczywaj i odnawiaj główne parametry swojej drużyny. To bardzo ważne, bo dłuższe potyczki zużywają wiele punktów siły, intelektu i zwinności. Warto mieć wypoczętą drużynę, by korzystać z wszystkich umiejętności i zwiększać procentową szansę na powodzenie ataku. Jeżeli grasz w oparciu o nasz poradnik to sprawdzaj strony z opisami lokacji. Na każdej z nich znajdują się informacje gdzie można odpocząć i ile błyszków taka usługa ewentualnie kosztuje.
- Dobrze dobierz skład drużyny. W rozdziale poświęconym towarzyszom, możesz poczytać o poszczególnych towarzyszach, którzy mogą dołączyć do ciebie. Warto postawić na różnorodną grupę (najlepiej taką z co najmniej jednym reprezentantem każdej z klas), wyposażaną w uzupełniające się umiejętności.
- Skup się wykonywaniu celów kryzysu - nie zawsze kluczem do zwycięstwa jest sama walka (w niektórych kryzysach musisz wręcz ratować się ucieczką żeby przeżyć) i bardzo często możesz ułatwić sobie walki, wykorzystując np. elementy otoczenia. Informacja na temat celów aktualnie rozgrywanego kryzysu jest zawsze wyświetlana po prawej stronie ekranu.
- Zadbaj o to, by każda postać była wyposażana w przedmioty lecznicze i enigmaty. Ich umiejętne wykorzystanie potrafi bardzo przyspieszyć każdą potyczkę. Nie "magazynuj" za wszelką cenę tych przedmiotów (zwłaszcza enigmatów), bo możesz po zużyciu ich bezproblemowo pozyskać kolejne tego typu zapasy w dalszej części gry. W przypadku posiadania zbyt dużej liczby enigmatów możesz zostać wręcz ukarany za dysponowanie nimi w nadmiarze poprzez zapadnięcie na chorobę enigmatoidalną.
- W walkach przeważnie skupiaj ataki na postaciach czarujących lub ogólnie na takich, które obdarzone są najpotężniejszymi aktywnymi umiejętnościami. Dobrze jest również nauczyć główną postać (jeśli grasz Nano) lub któregoś z towarzyszy zaklęć/umiejętności obszarowych. Przeciwnicy w grze bardzo często grupują się i możesz to z powodzeniem wykorzystać.
- Niektóre starcia możesz zakończyć dzięki wyeliminowaniu jednej określonej postaci (np. bossa lub przywódcy bandytów). Warto być na to wyczulonym i w konfrontacjach opartych właśnie na takich założeniach nie tracić czasu i zapasów na atakowanie podrzędnych wrogów (szczególnie że niektórzy z nich mogą się spawnować bez końca).
- Przed każdą większą walką postaraj się ustalić jakimi rodzajami ataków dysponują przeciwnicy. Jest to szczególnie ważne w przypadku wrogów, którzy mogą nakładać na członków Twojej drużyny poważne negatywne stany takie jak oślepienie czy oszołomienie. Próbuj przygotowywać sobie umiejętności, enigmaty oraz artefakty, które mogą niwelować lub ograniczać efekty tego typu ataków.
- Gdy wyposażasz drużynę w wybraną broń, zadbaj by odpowiadała ona dominującym współczynnikom. Gdy wybierzesz broń w ekwipunku zobaczysz wyczerpujący opis, w tym informacje, czy broń będzie zadawała bazowe obrażenia z puli siły, zwinności, czy intelektu. Nie dawaj Nano ciężkich broni, czy Glewii broni energetycznych, jeśli nieumiejętnie będą się nimi posługiwać.
- Jeśli posiadasz w drużynie jakąś postać z klasy Glewia to sprawdź czy nie dysponuje ona umiejętnościami pozwalającymi na odwracanie uwagi wrogów od pozostałych członków drużyny (np. umiejętnością Prowokacja). Aktywowanie tego typu zdolności jest szczególnie wskazane jeśli walczysz z przeciwnikami zadającymi bardzo silne obrażenia lub jeśli pozostałe osoby z drużyny są osłabione po wcześniej rozegranych innych walkach.
- Pamiętaj, że śmierć głównej postaci w potyczce zakończy kryzys, po czym pojawi się ona w Samotni. W zależności od rodzaju kryzysu, który był rozgrywany przed śmiercią, będziesz mógł ponownie przystąpić do walki, przepadnie szansa na zaliczenie kryzysu z pozytywnym skutkiem lub odblokuje się jakiś zupełnie nowy wariant rozwiązywanego zadania.
- Jeżeli w trakcie kryzysu polegnie jeden z Twoich towarzyszy to walka będzie kontynuowana i osoba ta nie przeniesie się do Samotni ani nie zginie w bezpowrotny sposób. O ile tylko uda ci się wygrać bitwę w osłabionym składzie to po zakończeniu kryzysu powalony członek drużyny zostanie wskrzeszony. Jedynym utrudnieniem jest to, że postać taka otrzyma poważny negatywny stan, który zmniejszy jej zdolności bojowe w ewentualnych kolejnych potyczkach. W celu rozwiązania tego problemu udaj się na odpoczynek.
0
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
