Torment Tides of Numenera: Niedoskonałe symulakrum (Flawed Simulacrum) - poboczne zadanie
W tym rozdziale dowiesz się, w jaki sposób najlepiej wykonać zadanie Niedoskonałe symulakrum, w którym natkniesz się na zdołowanego argusa w Torment: Tides of Numenera.
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Rozmowa z Finzin w dzielnicy Skraj Klifu. (M6.2).

By odblokować zadanie, musisz porozmawiać z Finzinem, którego znaleźć możesz w dzielnicy Skraj Klifu (M6.2). Mężczyzna poprosi cię, byś dowiedział się, dlaczego skonstruowany przez niego "robot" (tego typu roboty zwane są w grze po prostu "argusami") za nim łazi. Zakończ rozmowę i udaj się na wschód od obecnej lokalizacji i rozpocznij rozmowę z Udręczonym Argusem (M6.3).

Przebieg rozmowy nie ma tutaj większego znaczenia - w trakcie rozmowy otrzymasz 2 punkty doświadczenia. Dowiesz się, iż Udręczony Argus chce dostać od swojego stwórcy inny rok życia, niż ten, który już otrzymał. Gdy zakończysz konwersację wróć do Finzina (M6.2) i porozmawiaj z nim. Będziesz w stanie podążać dwoma różnymi ścieżkami - jedną wymagającą przekonania Finzina do tego, by oddał rok życia swojemu robotowi, druga kończąca się "śmiercią" robota.
Ścieżka pierwsza

Użyj perswazji, by przekonać Finzina, że warto dać Argusowi kolejny rok życia. Po udanym teście na inteligencję, powiedz prawdę, że jego decyzje doprowadzą do skrzywdzenia innych ludzi. Dzięki temu uda ci się przekonać Finzina do tego, by jednak pomóc robotowi. Jako iż on sam nie możesz "przetransferować" roku swojego życia do swojego levy, udać się musisz do siedziby Zakonu Prawdy, która zlokalizowany jest w Dzielnicy Rządowej(M5.2).
Na środku pomieszczenia znajduje się Min of Tan Liang. Wejdź z nim w interakcję i porozmawiaj z nim o numenerach. Zaproponuje zrobienie takiego urządzenia za 60 błyszków (przedmiot można odebrać na drugi dzień), możesz również samodzielnie zgłosić się do procesu tworzenia.
Jeśli chcesz wykonać je sam, wybierz drugą opcję dialogową. Zakończ teraz rozmowę i zbliż się do stołu zlokalizowanego tuż obok (lekko na północny-zachód) i wejdź z nim w interakcję. Teraz kolejno wybierz następujące opcje dialogowe:
- Przyjrzyj się maszynie
- Spróbuj ustalić, gdzie widziałeś tę machinę. [Anamneza] (test na intelekt)
- Przeszukaj stół z częściami zamiennymi
- Spróbuj ustalić, jak działa maszyna [Wiedza o maszynerii]
- Wykorzystaj znajdujące się na stole części, by stworzyć enigmat dla Fizina i jego Argusa [Wiedza o maszynerii, zwinne ręce]
Za wszystko otrzymasz kilka punktów doświadczenia i nowy przedmiot potrzebny do wykonania zadania - Urządzenie Chronotransferowe. Wróć teraz do Finzina na Skraju Klifu (M6.2) i rozpocznij z nim rozmowę. Wybierz pierwszą dostępną opcję dialogową, co wywoła krótką scenkę i nagrodzi cię pokaźnym zastrzykiem punktów doświadczenia. Gdy odzyskasz kontrolę przeklikaj opcje dialogowe, co wywoła kolejną scenę i zakończy zadanie.
Ostatecznie, nagrodą będzie 40 PD i kilka skórozoli.
Ścieżka druga
Rozpocząć ją możesz po ponownej rozmowie z Finzinem. Zaproponuje on, byś udał się do osoby zwanej Kapitanem Argusów i poinformował ją, iż Udręczony Argus "szwankuje" i chce pozbawić Finzina roku życia. Udaj się więc do wspomnianego miejsca i rozpocznij rozmowę z Sigyn (M5.1), czyli właśnie Kapitanem Argusów, gdyż pełni ona tą właśnie funkcję.
Opowiedz Kapitanowi o problemach z Argusem. Zaniepokojony Siygn obieca, że zajmie się robotem - powróć do Finzina i zamelduj wykonanie zadania. Dostaniesz 40 PD i skórozol.
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
- Torment Tides of Numenera: Skraj Klifu (Cliff's Edge)
- Torment Tides of Numenera: Mapa Skraju Klifu (Cliff's Edge)
- Torment Tides of Numenera: Tawerna Piąte Oko (Fifth Eye Tavern) - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Niedoskonałe symulakrum (Flawed Simulacrum) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Niewidoczny przeciwnik (Hidden Enemy) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Oczy Adwersarza (Eyes of the Adversary) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Wezwanie na wojnę (A Call to War) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Kłopotliwa córka (Wayward Daughter) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Kłopotliwy syn (Wayward Son) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Szara imitacja (Ashen Imitation) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Skraj Klifu (Cliff's Edge)
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
