Nowonarodzona Paszcza (The Newborn Maw)
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Porozmawianie z Gar-koto w dzielnicy Mały Nihilesh (M19.2).

To jeden z ważniejszych pobocznych questów odblokowywanych podczas pobytu w Wykwicie, a to dlatego, iż zaliczenie go odblokowuje dostęp do zupełnie nowej lokacji - Zaginionego Kotwicowiska (mapa M21 w naszym poradniku). Złożenie wizyty w tej miejscówce może ci z kolei pomóc w ukończeniu głównego zadania Cena Dracogena. Wyjątkiem jest sytuacja jeśli posiadasz już Międzywymiarowy Skalpel będący nagrodą za zaliczenie odblokowywanego w Rozległych Trzewiach (M16.6) pobocznego questu Rękojeść bez ostrza. Przedmiotu tego można używać do otwierania Paszcz. Jeśli więc nim dysponujesz możesz wybrać czy chcesz zaliczyć opisany poniżej quest czy po prostu go zignorować i jak najszybciej odblokować portal.
Dotrzyj do dzielnicy Mały Nihilesh i udaj się w niej do dużego okrągłego zbiornika (M19.2). Porozmawiaj z istotą przebywającą wewnątrz zbiornika - jest to Gar-koto. Od postaci tej dowiesz się o pojawieniu się w Nihilesh nowej Paszczy i o tym, że Gar-koto zainteresowany jest jej otwarciem.

Twoje pierwsze zadanie to ustalenie co chce zjeść Paszcza. Możesz w tym celu osobiście do niej dotrzeć (M19.5) i po wejściu w interakcję z nią wysłuchać jej głosów lub poprosić o pomoc Delny, która powinna przebywać na południe od niej (M19.3).
Kolejny krok to odnalezienie kandydata, który zostanie pożarty przez Paszczę:
- Najlepszy "kandydat" do poświęcenia się to Herja, która przebywa na zachód od Paszczy (M19.4). Musiałbyś w tej sprawie porozmawiać z Gar-koto oraz z samą Herją (otrzymasz przy okazji od niej artefakt Więzienie Herji), ale dobra wiadomość jest taka, że nie trzeba jej w żaden sposób przekonywać.
- Jeżeli podczas pobytu w dzielnicy Dziedziniec Memoviry uwolniłeś Coty'ego i rozpocząłeś związany z nim quest Wyzwoleniec to jego możesz wytypować na kandydata. Nie jest to jednak dobry pomysł, gdyż Coty'emu możesz znaleźć znacznie lepsze zajęcie.
- Jeżeli z drużyną podróżuje Aligern to możesz wytypować go jako kandydata do pożarcia przez Paszczę. Nie stracisz w ten sposób bezpowrotnie tego członka drużyny, aczkolwiek Twoje relacje z Aligernem mogą ulec znaczącemu pogorszeniu.

Po ustaleniu wszystkich szczegółów udaj się do Paszczy i rozpocznij cały "rytuał" (nie przerywaj go!). Możesz pozwolić na to żeby osoba, którą poświeciłeś, została pożarta przez Paszczę, bądź też w ostatniej chwili ją wyratować dzięki skorzystaniu z Inicjatywy. Nie będzie to miało wpływu na przebieg wydarzeń, bo mimo wszystko otworzy się portal do Zaginionego Kotwicowiska.
Wejdź do Zaginionego Kotwicowiska. Możesz je zbadać, ale nie jest to konieczne. Pozostało ci już tylko powrócić do Gar-koto i zdać mu relację. Możesz zażądać zapłaty w wysokości 600 błyszków lub odmówić jej przyjęcia. Oprócz tego zdobędziesz 25 PD.
0
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
