Słowniczek pojęć | O poradniku | Torment Tides of Numenera
Aktualizacja:
Słowniczek pojęć
Deskryptor - Terminem tym określana jest dominująca cecha naszej postaci, np. Ostrożny, charyzmatyczny itp. Dopasowywany jest automatycznie poprzez dokonane wybory.
Dziedzictwo (Legacy) - Element systemu moralności, na który wpływ mają podejmowane przez naszą postać decyzje. Może wpływać na niektóre zadania, a także umiejętności.
Dziewiąty Świat (Ninth World) - Świat, w którym toczy się akcja gry Torment: Tides of Numenera. Dziewiąty Świat odnosi się do tego, że do czasu akcji gry w historii planety rozkwitało oraz upadało 8 wielkich cywilizacji. Gracz budzi się w świecie, w którym rozkwita dziewiąta cywilizacja, ale wiele z wiedzy poprzedników nie zostało jeszcze odkryte i zrozumiane.
Fale (Tides) - Tytułowe fale, których jest pięć, reprezentują różne ścieżki moralne oraz cechy osobowości, które posiada bohater. W zależności od twoich wyborów zmienia się powiązanie twojej postaci z daną falą.
Glewia (Glaive) - Klasa postaci nastawiona na walkę.
Klify Sagusa (Sagus Cliffs) - Miasto, w którym gracz rozpoczyna swoją przygodę. Podzielone jest na kilka sektorów.
Nano - Klasa postaci będąca odpowiednikiem maga. W rzeczywistości korzysta z tajemnej wiedzy poprzednich cywilizacji, niedostępnej dla innych śmiertelników.
Numenera - Uniwersum, w którym osadzona została gra. Wymyślone zostało przez pisarza science-fiction Monte Cooka. Akcja osadzona jest około miliarda lat w przyszłości.
Obszar skupienia (Focus) - Parametr określający twojego bohatera. Czynność, z której słynie, np. "ujeżdża błyskawice".
Ostatni porzucony (Last Castoff) - Mianem tym określa się naszego bohatera.
Szelma (Jack) - Klasa postaci nastawiona na wysoką interakcję z otoczeniem i rozwiązywanie problemów w inny niż siłowy sposób.
0
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
