Beleazar i Bestia - zadanie poboczne (Beleazar and the Beast)
W rozdziale tym poznasz sposoby, na które możesz rozwiązać quest z potworem w klatce w dzielnicy Mały Rynek. Nyktemeron w Torment: Tides of Numenera to potężny przeciwnik!
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Rozmowa z Beleazarem (M3.6).

Z rozmowy z Beleazarem (M3.6) dowiesz się, iż chce on ukraść z energetycznego więzienia potwora zwanego Nyktemeronem, by móc następnie przeprowadzić na nim swoje badania. Poprosi cię o pomoc przy zadaniu, dając ci wymagany do ukończenia zadania przedmiot, Grudka Teleportacyjna. Stwora znajdziesz tuż obok postaci, na południowy wschód (M3.7). Jednakże, by nie było za łatwo, jest on strzeżony przez dwójkę poszukiwaczy przygód. Tutaj też przytrafia się możliwość wykonania zadania na kilka sposobów - możesz wypuścić i następnie pokonać bestię w walce, "podkablować" Beleazara i powstrzymać go przed wykradnięciem kreatury lub doprowadzić do rozmowy z Nyktemeronem i przenieść go do Labiryntu w umyśle głównego bohatera. Wszystkie te sposoby dokładniej opisane zostały poniżej.
Sposób pierwszy - wypuszczenie i pokonanie Nyktemerona

Rozpocznij rozmowę z El-Jinho (M3.8), jednym z pary strażników pilnujących bestii i poproś go, by móc zobaczyć potwora z bliska. Rozmówca zażąda 25 błyszków, aczkolwiek jeśli skorzystasz poprawnie z Perswazji i wykonasz dość łatwy test na Intelekt to opłata może zostać obniżona do 10 błyszków.
Warto teraz zapisać grę, gdyż czeka cię dość trudny test na szybkość (Speed). Podejdź do pola siłowego trzymającego potwora w uwięzi i wejdź z nim w interakcję. Musisz zaliczyć poprawnie test na Szybkośc (Zwinne ręce), by umieścić Grudkę Teleportacyjną od Beleazara na polu siłowym. Jeśli uda ci się wykonać test to potwór zostanie teleportowany z klatki. Przeklikaj rozmowę z dwójką strażników (możesz powiedzieć im prawdę lub wymyślić wymówkę) i porozmawiaj z Beleazarem, który zleci ci zabicie potwora.

Udaj się teraz do dzielnicy Rafa Upadłych Światów. Potwór Nyktemeron będzie znajdował się w jego południowo-wschodniej części (M2.3). Z bestią tą nie warto podejmować walki, jeśli twoja drużyna nie liczy jeszcze czterech członków i jeśli nie jest odpowiednio silna (możesz zająć się innymi questami dostępnymi w mieście żeby zdobyć doświadczenie).
Po kliknięciu na Nyktemerona możesz rozpocząć walkę i musisz liczyć się z koniecznością rozegrania bardzo wymagającej potyczki. Bądź przede wszystkim gotowy na to, że bestia zadaje silne ataki obszarowe i postaraj się nie ustawiać obok siebie wszystkich członków drużyny. Dodatkowo dobrze jest próbować osłabiać obronę potwora lub go paraliżować polegając na unikalnych umiejętnościach towarzyszy.
Po wygranej walce zdobędziesz mózg Nyktemerona (Nychthemeron Brain). Powróć z nim do Beleazara (M3.6) i przekaż mu go. W nagrodę otrzymasz 40 PD i artefakt Psychiczna Ochrona (umożliwia on posiadanie dodatkowych enigmatów).
Sposób drugi - powstrzymanie Beleazara

By powstrzymać Beleazara wystarczy po prostu udać się do strażników pilnujących bestii (M3.8) i poinformować ich, iż Beleazar planuje wykraść Nyktemerona. By to zrobić, rozpocznij z nimi rozmowę i poinformuj ich o zleceniu chłopaka. W czasie konwersacji, pokaż Grudkę Teleportacyjną i przekonaj, żeby chłopak dostał nauczkę na przykładzie strażnika. Następnie wręcz Beleazarowi notatki, by zdobyć 25 PD, 20 błyszków i artefakt - Psychiczna Ochrona (umożliwia posiadanie dodatkowych enigmatów). Zadanie zostanie zakończone.
Sposób trzeci - porozmawianie z Nyktemeronem i przeniesienie go do Labiryntu

Ten sposób zaliczenia questu jest najbardziej satysfakcjonujący, ale i zdecydowanie najtrudniejszy do osiągnięcia. Dzieje się tak dlatego, że by móc z niego skorzystać musisz wcześniej spełnić inne wymagania. Podczas zaliczania głównego questu Upadek na ziemię musisz mianowicie zaliczyć zagadkę z zegarem w alternatywny sposób i przyczynić się do zmiany linii czasu, dzięki czemu w dzielnicy Mały Rynek nastanie noc. Po szczegółowe informacje jak tego dokonać przejdź do omówienia wspomnianego zadania.
Po tym jak nastanie noc udaj się do klatki z Nyktemeronem i kliknij na niej w rezultacie czego uda ci się nawiązać rozmowę z tą kreaturą. Opcje dialogowe wybierane podczas tej rozmowy nie mają kluczowego znaczenia. Najważniejsze jest to żeby w trakcie tego spotkania zgodzić się na oswobodzenie Nyktemerona. Oznacza to konieczność wykonania tych samych czynności, co w opisanym wcześniej pierwszym sposobie ukończenia questu - musisz zaliczyć próbę z użycia umiejętności Zwinne Ręce i umieścić Grudkę Teleportacyjną od Beleazara na polu siłowym. Jeśli uda ci się wykonać test to Nyktemeron zostanie uwolniony.

W przeciwieństwie do opisanego wcześniej pierwszego wariantu oswobodzony Nyktemeron nie przeteleportuje się do Rafy Upadłych Światów, tylko przeniesie się do Labiryntu w umyśle głównego bohatera. Warto przy najbliższej okazji odwiedzić Labirynt (zgiń w dowolnych okolicznościach lub np. poproś Idyllę z Karawanseraj o wprowadzenia bohatera w trans). Spotkaj się tam ponownie z Nyktemeronem. W wyniku tego spotkania odblokujesz nową umiejętność pasywną Obrona Nyktemerona (zapewnienie losowego stanu atakującemu wręcz).
W celu oficjalnego zakończenia questu zdaj raport Beleazarowi. Jeśli powiesz mu prawdę na temat okoliczności uwolnienia Nyktemerona to nie otrzymasz żadnej nagrody. Jeśli za to skłamiesz i zaliczysz test z użycia Zwodzenia i Wiedzy o maszynerii to zdobędziesz 25 PD.
0
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Mały Rynek | Circus Minor
- Mapa Mały Rynek M3 - Circus Minor - mapa lokacji | Torment Tides of Numenera
- Ułaskawienie (Stay of Execution) - zadanie poboczne | Torment Tides of Numenera
- Beleazar i Bestia - zadanie poboczne (Beleazar and the Beast)
- Pożyczone i zgubione - zadanie poboczne (Borrowed and Lost)
- Ofiara Rozpaczy - zadanie poboczne (The Sorrow's Prey)
- Wyznawcy Pana Wcieleń (Disciples of the Changing God) - zadanie poboczne
- Ukochany niewolnik (Beloved Slave) - zadanie poboczne
- Mały Rynek | Circus Minor
- Opis przejścia
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
