Torment Tides of Numenera: Beleazar i Bestia - zadanie poboczne (Beleazar and the Beast)
W rozdziale tym poznasz sposoby, na które możesz rozwiązać quest z potworem w klatce w dzielnicy Mały Rynek. Nyktemeron w Torment: Tides of Numenera to potężny przeciwnik!
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Rozmowa z Beleazarem (M3.6).

Z rozmowy z Beleazarem (M3.6) dowiesz się, iż chce on ukraść z energetycznego więzienia potwora zwanego Nyktemeronem, by móc następnie przeprowadzić na nim swoje badania. Poprosi cię o pomoc przy zadaniu, dając ci wymagany do ukończenia zadania przedmiot, Grudka Teleportacyjna. Stwora znajdziesz tuż obok postaci, na południowy wschód (M3.7). Jednakże, by nie było za łatwo, jest on strzeżony przez dwójkę poszukiwaczy przygód. Tutaj też przytrafia się możliwość wykonania zadania na kilka sposobów - możesz wypuścić i następnie pokonać bestię w walce, "podkablować" Beleazara i powstrzymać go przed wykradnięciem kreatury lub doprowadzić do rozmowy z Nyktemeronem i przenieść go do Labiryntu w umyśle głównego bohatera. Wszystkie te sposoby dokładniej opisane zostały poniżej.
Sposób pierwszy - wypuszczenie i pokonanie Nyktemerona

Rozpocznij rozmowę z El-Jinho (M3.8), jednym z pary strażników pilnujących bestii i poproś go, by móc zobaczyć potwora z bliska. Rozmówca zażąda 25 błyszków, aczkolwiek jeśli skorzystasz poprawnie z Perswazji i wykonasz dość łatwy test na Intelekt to opłata może zostać obniżona do 10 błyszków.
Warto teraz zapisać grę, gdyż czeka cię dość trudny test na szybkość (Speed). Podejdź do pola siłowego trzymającego potwora w uwięzi i wejdź z nim w interakcję. Musisz zaliczyć poprawnie test na Szybkośc (Zwinne ręce), by umieścić Grudkę Teleportacyjną od Beleazara na polu siłowym. Jeśli uda ci się wykonać test to potwór zostanie teleportowany z klatki. Przeklikaj rozmowę z dwójką strażników (możesz powiedzieć im prawdę lub wymyślić wymówkę) i porozmawiaj z Beleazarem, który zleci ci zabicie potwora.

Udaj się teraz do dzielnicy Rafa Upadłych Światów. Potwór Nyktemeron będzie znajdował się w jego południowo-wschodniej części (M2.3). Z bestią tą nie warto podejmować walki, jeśli twoja drużyna nie liczy jeszcze czterech członków i jeśli nie jest odpowiednio silna (możesz zająć się innymi questami dostępnymi w mieście żeby zdobyć doświadczenie).
Po kliknięciu na Nyktemerona możesz rozpocząć walkę i musisz liczyć się z koniecznością rozegrania bardzo wymagającej potyczki. Bądź przede wszystkim gotowy na to, że bestia zadaje silne ataki obszarowe i postaraj się nie ustawiać obok siebie wszystkich członków drużyny. Dodatkowo dobrze jest próbować osłabiać obronę potwora lub go paraliżować polegając na unikalnych umiejętnościach towarzyszy.
Po wygranej walce zdobędziesz mózg Nyktemerona (Nychthemeron Brain). Powróć z nim do Beleazara (M3.6) i przekaż mu go. W nagrodę otrzymasz 40 PD i artefakt Psychiczna Ochrona (umożliwia on posiadanie dodatkowych enigmatów).
Sposób drugi - powstrzymanie Beleazara

By powstrzymać Beleazara wystarczy po prostu udać się do strażników pilnujących bestii (M3.8) i poinformować ich, iż Beleazar planuje wykraść Nyktemerona. By to zrobić, rozpocznij z nimi rozmowę i poinformuj ich o zleceniu chłopaka. W czasie konwersacji, pokaż Grudkę Teleportacyjną i przekonaj, żeby chłopak dostał nauczkę na przykładzie strażnika. Następnie wręcz Beleazarowi notatki, by zdobyć 25 PD, 20 błyszków i artefakt - Psychiczna Ochrona (umożliwia posiadanie dodatkowych enigmatów). Zadanie zostanie zakończone.
Sposób trzeci - porozmawianie z Nyktemeronem i przeniesienie go do Labiryntu

Ten sposób zaliczenia questu jest najbardziej satysfakcjonujący, ale i zdecydowanie najtrudniejszy do osiągnięcia. Dzieje się tak dlatego, że by móc z niego skorzystać musisz wcześniej spełnić inne wymagania. Podczas zaliczania głównego questu Upadek na ziemię musisz mianowicie zaliczyć zagadkę z zegarem w alternatywny sposób i przyczynić się do zmiany linii czasu, dzięki czemu w dzielnicy Mały Rynek nastanie noc. Po szczegółowe informacje jak tego dokonać przejdź do omówienia wspomnianego zadania.
Po tym jak nastanie noc udaj się do klatki z Nyktemeronem i kliknij na niej w rezultacie czego uda ci się nawiązać rozmowę z tą kreaturą. Opcje dialogowe wybierane podczas tej rozmowy nie mają kluczowego znaczenia. Najważniejsze jest to żeby w trakcie tego spotkania zgodzić się na oswobodzenie Nyktemerona. Oznacza to konieczność wykonania tych samych czynności, co w opisanym wcześniej pierwszym sposobie ukończenia questu - musisz zaliczyć próbę z użycia umiejętności Zwinne Ręce i umieścić Grudkę Teleportacyjną od Beleazara na polu siłowym. Jeśli uda ci się wykonać test to Nyktemeron zostanie uwolniony.

W przeciwieństwie do opisanego wcześniej pierwszego wariantu oswobodzony Nyktemeron nie przeteleportuje się do Rafy Upadłych Światów, tylko przeniesie się do Labiryntu w umyśle głównego bohatera. Warto przy najbliższej okazji odwiedzić Labirynt (zgiń w dowolnych okolicznościach lub np. poproś Idyllę z Karawanseraj o wprowadzenia bohatera w trans). Spotkaj się tam ponownie z Nyktemeronem. W wyniku tego spotkania odblokujesz nową umiejętność pasywną Obrona Nyktemerona (zapewnienie losowego stanu atakującemu wręcz).
W celu oficjalnego zakończenia questu zdaj raport Beleazarowi. Jeśli powiesz mu prawdę na temat okoliczności uwolnienia Nyktemerona to nie otrzymasz żadnej nagrody. Jeśli za to skłamiesz i zaliczysz test z użycia Zwodzenia i Wiedzy o maszynerii to zdobędziesz 25 PD.
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
- Torment Tides of Numenera: Mały Rynek
- Torment Tides of Numenera: Mapa Mały Rynek - Circus Minor - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Ułaskawienie (Stay of Execution) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Beleazar i Bestia - zadanie poboczne (Beleazar and the Beast)
- Torment Tides of Numenera: Pożyczone i zgubione - zadanie poboczne (Borrowed and Lost)
- Torment Tides of Numenera: Ofiara Rozpaczy - zadanie poboczne (The Sorrow's Prey)
- Torment Tides of Numenera: Wyznawcy Pana Wcieleń (Disciples of the Changing God) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Ukochany niewolnik (Beloved Slave) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Mały Rynek
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
