Broni ono dostępu do Anuletu. Możesz je wyłączyć po skorzystaniu z głównej maszyny.
Odpowiada ona za pracę okolicznych urządzeń. Kolejne opcje z listy pozwalają na:
- odczytanie run (wymagana Anamneza) +2PD
- wyłączenie bocznych urządzeń +2PD
- uaktywnienie kapsuły (nowe opcje interakcji po dotarciu do niej)
- wyłączenie pola siłowego (pojawią się kryształożery)
- zniszczenie maszyny (pojawią się kryształożery)
Dodatkowa unikalna opcja zachowania pojawia się po powrocie do maszyny po zbadaniu kapsuły. Możesz wtedy wyłączyć pole siłowe bez ryzyka pojawienia się potworów (+4PD).
Możesz ją zbadać po tym jak ją uaktywnisz dzięki skorzystaniu z głównej maszyny. Przejrzyj wszystkie notatki z eksperymentów, a zdobędziesz 2PD i odblokujesz nową opcję bezpiecznego wyłączenia pola siłowego po użyciu głównej maszyny.
Dotrzyj do niego jeśli w okolicy pojawiły się kryształożery. Aktywujesz pola ochronne, które pomogą ci w unikaniu najpoważniejszych ataków tych potworów.
Dotknij centralnego symbolu grając jako główny bohater żeby zdobyć Magmatyczny Anulet (obiekt questowy powiązany z głównym zadaniem "Cela Dracogena").
W pomieszczeniu są dwie skrytki z błyszkami oraz enigmatami Szał Hiro i Nienażarta Skorupa.
Torment Tides of Numenera: Kryształowa Grota (Crystalline Cavern) - mapa lokacji
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Kryształową Grotę (Crystalline Cavern), która jest stosunkowo niewielką jaskinią. Do lokacji tej możesz dotrzeć odblokowując sobie wejście podczas pobytu we Wstąpieniu i zostało to opisane na poprzedniej stronie poradnika (mapa M20).
Wizyta w Kryształowej Grocie ma na celu pozyskanie Magmatycznego Anuletu na potrzeby głównego zadania Cena Dracogena. Nie jest to jednak takie proste, gdyż najpierw trzeba zneutralizować pole siłowe i dodatkowo musisz liczyć się z możliwością pojawienia się w okolicy kilku potworów (kryształożerów). Najważniejsze urządzenia z jaskini wymienione zostały poniżej. Szczegółowe instrukcje pozyskania anuletu znajdziesz też w opisie przejścia wspomnianego głównego questu.
Kluczowe miejsca w Kryształowej Grocie
1. Pole siłowe. Broni ono dostępu do Anuletu. Możesz je wyłączyć po skorzystaniu z głównej maszyny (jest za to odpowiedzialnych kilka różnych opcji z listy).
2. Główna maszyna. Odpowiada ona za pracę okolicznych urządzeń. Kolejne opcje z listy pozwalają na:
- odczytanie run (wymagana Anamneza) +2PD
- wyłączenie bocznych urządzeń +2PD
- uaktywnienie kapsuły (pojawią się nowe opcje interakcji po dotarciu do niej)
- wyłączenie pola siłowego (pojawią się kryształożery)
- zniszczenie maszyny (wyłączy się też pole siłowe i pojawią się kryształożery)
Dodatkowa unikalna opcja zachowania pojawia się po powrocie do maszyny po zbadaniu kapsuły. Możesz wtedy wyłączyć pole siłowe bez ryzyka pojawienia się potworów (+4PD).
3. Kapsuła. Możesz ją zbadać po tym jak ją uaktywnisz dzięki skorzystaniu z głównej maszyny. Przejrzyj wszystkie notatki z eksperymentów, a zdobędziesz 2PD i odblokujesz nową opcję bezpiecznego wyłączenia pola siłowego po ponownym użyciu głównej maszyny.
5. Obudowa Magmatycznego Anuletu. Dotknij centralnego symbolu grając jako główny bohater żeby zdobyć Magmatyczny Anulet (jest to obiekt questowy powiązany z głównym zadaniem Cela Dracogena). W pomieszczeniu z Anuletem są również dwie skrytki z błyszkami oraz enigmatami Szał Hiro i Nienażarta Skorupa.
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
