Torment: Tides of Numenera M22 - Wykwit: Kryształowa Grota
Torment: Tides of Numenera M22 - Wykwit: Kryształowa Grota
Pole siłowe
Broni ono dostępu do Anuletu. Możesz je wyłączyć po skorzystaniu z głównej maszyny.
Główna maszyna
Odpowiada ona za pracę okolicznych urządzeń. Kolejne opcje z listy pozwalają na:
- odczytanie run (wymagana Anamneza) +2PD
- wyłączenie bocznych urządzeń +2PD
- uaktywnienie kapsuły (nowe opcje interakcji po dotarciu do niej)
- wyłączenie pola siłowego (pojawią się kryształożery)
- zniszczenie maszyny (pojawią się kryształożery)
Dodatkowa unikalna opcja zachowania pojawia się po powrocie do maszyny po zbadaniu kapsuły. Możesz wtedy wyłączyć pole siłowe bez ryzyka pojawienia się potworów (+4PD).
Kapsuła
Możesz ją zbadać po tym jak ją uaktywnisz dzięki skorzystaniu z głównej maszyny. Przejrzyj wszystkie notatki z eksperymentów, a zdobędziesz 2PD i odblokujesz nową opcję bezpiecznego wyłączenia pola siłowego po użyciu głównej maszyny.
Emiter
Dotrzyj do niego jeśli w okolicy pojawiły się kryształożery. Aktywujesz pola ochronne, które pomogą ci w unikaniu najpoważniejszych ataków tych potworów.
Obudowa Magmatycznego Anuletu
Dotknij centralnego symbolu grając jako główny bohater żeby zdobyć Magmatyczny Anulet (obiekt questowy powiązany z głównym zadaniem "Cela Dracogena").
W pomieszczeniu są dwie skrytki z błyszkami oraz enigmatami Szał Hiro i Nienażarta Skorupa.
Wyjście do: Wstąpienie.
Błyszki, przedmiot jednorazowego użytku.
Błyszki, przekształcony przedmiot Kapelusz Myśliciela.
Błyszki, enigmat Szał Hiro.
Błyszki, enigmat Nienażarta Skorupa.

Torment Tides of Numenera: Kryształowa Grota (Crystalline Cavern) - mapa lokacji

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Powyższa mapa prezentuje Kryształową Grotę (Crystalline Cavern), która jest stosunkowo niewielką jaskinią. Do lokacji tej możesz dotrzeć odblokowując sobie wejście podczas pobytu we Wstąpieniu i zostało to opisane na poprzedniej stronie poradnika (mapa M20).

Wizyta w Kryształowej Grocie ma na celu pozyskanie Magmatycznego Anuletu na potrzeby głównego zadania Cena Dracogena. Nie jest to jednak takie proste, gdyż najpierw trzeba zneutralizować pole siłowe i dodatkowo musisz liczyć się z możliwością pojawienia się w okolicy kilku potworów (kryształożerów). Najważniejsze urządzenia z jaskini wymienione zostały poniżej. Szczegółowe instrukcje pozyskania anuletu znajdziesz też w opisie przejścia wspomnianego głównego questu.

Kluczowe miejsca w Kryształowej Grocie

1. Pole siłowe. Broni ono dostępu do Anuletu. Możesz je wyłączyć po skorzystaniu z głównej maszyny (jest za to odpowiedzialnych kilka różnych opcji z listy).

2. Główna maszyna. Odpowiada ona za pracę okolicznych urządzeń. Kolejne opcje z listy pozwalają na:

  • odczytanie run (wymagana Anamneza) +2PD
  • wyłączenie bocznych urządzeń +2PD
  • uaktywnienie kapsuły (pojawią się nowe opcje interakcji po dotarciu do niej)
  • wyłączenie pola siłowego (pojawią się kryształożery)
  • zniszczenie maszyny (wyłączy się też pole siłowe i pojawią się kryształożery)

Dodatkowa unikalna opcja zachowania pojawia się po powrocie do maszyny po zbadaniu kapsuły. Możesz wtedy wyłączyć pole siłowe bez ryzyka pojawienia się potworów (+4PD).

3. Kapsuła. Możesz ją zbadać po tym jak ją uaktywnisz dzięki skorzystaniu z głównej maszyny. Przejrzyj wszystkie notatki z eksperymentów, a zdobędziesz 2PD i odblokujesz nową opcję bezpiecznego wyłączenia pola siłowego po ponownym użyciu głównej maszyny.

5. Obudowa Magmatycznego Anuletu. Dotknij centralnego symbolu grając jako główny bohater żeby zdobyć Magmatyczny Anulet (jest to obiekt questowy powiązany z głównym zadaniem Cela Dracogena). W pomieszczeniu z Anuletem są również dwie skrytki z błyszkami oraz enigmatami Szał Hiro i Nienażarta Skorupa.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-06-25
12:04

alices Junior

TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?

Komentarz: alices
2017-11-04
22:38

Arni2015 Legionista

Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
22:41

Arni2015 Legionista

Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
16:59

Arni2015 Legionista

Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.

Komentarz: Arni2015
2017-10-28
13:51

Arni2015 Legionista

Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.

Komentarz: Arni2015
2017-08-27
22:10

Arni2015 Legionista

Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca

Komentarz: Arni2015
2017-08-18
23:19

Arni2015 Legionista

Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.

Komentarz: Arni2015
2017-08-13
19:04

Arni2015 Legionista

Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość

Komentarz: Arni2015
2017-07-10
23:02

taifang Chorąży

1

Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).

Komentarz: taifang
2024-06-25
12:11

alices Junior

1

Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.

Komentarz: alices
2017-07-04
01:49

Arni2015 Legionista

1

Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek

Komentarz: Arni2015
2017-07-02
05:09

adigor Junior

Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)

Komentarz: adigor
2017-06-24
23:30

Arni2015 Legionista

Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.

Komentarz: Arni2015
2017-06-24
21:12

Arni2015 Legionista

zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.

Komentarz: Arni2015
2017-03-18
23:08

mohenjodaro Legend

mohenjodaro

Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?

Komentarz: mohenjodaro
2017-03-20
15:41

Zmroku Konsul

1
Zmroku

Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.

Komentarz: Zmroku
2017-03-17
09:55

Sir Elton Chorąży

😜

Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna

Komentarz: Sir Elton
2017-03-16
05:02

diego1818 Legionista

Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania

Komentarz: diego1818
2017-03-16
14:25

Zmroku Konsul

Zmroku

Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.

Komentarz: Zmroku
2017-03-11
13:47

mohenjodaro Legend

mohenjodaro

W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.

Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.

Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?

Komentarz: mohenjodaro

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl