Wybory, które mają wpływ na zakończenie
W Torment: Tides of Numenera wielokrotnie podejmiesz decyzje, które wpłyną na losy świata lub postaci. Przedstawiamy rozmaite ważne wybory, o których warto pamiętać!
Aktualizacja:
W grze istnieją pewne bardzo ważne wybory, które bezpośrednio wpływają na zakończenie gry. Epilog gry jest formowany w oparciu o następujące zadania, wybory i interakcje:
- Decyzja, jaką podejmiesz na sam koniec gry, w rozmowie z Rozpaczą - Ten wybór ma największy wpływ na wygląd świata i potencjalne zmiany, jakie w nim zajdą. Istnieje sześć głównych wyborów, które się od siebie znacząco różnią (pięć z nich jest zawsze dostępnych, szósty tylko jeśli Matkina dotarła z drużyną do finału). Niektóre decyzje pozostawią świat bez zmian, a inne wpłyną na wyniszczający konflikt, czy śmierć niewinnych,
- Twój dominujący nurt - gra doda informacje jak zostałeś zapamiętany przez mieszkańców Dziewiątego Świata. Jeśli dominował u ciebie np. złoty nurt, będziesz często wspominany za swoją empatię i dobre uczynki,
- Twoje interakcje z drużyną i ewentualne wypełnianie ich zadań - na koniec gry dostaniesz informację, jak potoczyły się losy każdego z towarzyszy (także tych, którzy nie towarzyszyli ci w finale gry). W czasie wędrówki, masz realny wpływ na finał historii u troje z nich, warto wykonywać ich zadania,
- Piquo ze Skraju Klifu - jeśli nie wykonałeś jego zadania, zawiedziony mężczyzna wróci do swojego starego trybu życia,
- Zadanie z Alarą, białą plamą - jeśli jej pomogłeś, będzie m.in. mogła wrócić do swojego domu, w pełni zdrowa psychicznie,
- Podsumowana zostanie twoja pomoc w kierunku sierot w Klifach Sagusa, dodatkowo, jeśli uratujesz ich ojca (ranny opryszek w więzieniu Mordenów), wróci on do domu, do swojej rodziny,
- Zadanie związane z weteranami w gospodzie Piąte Oko - jeśli zostali zwerbowani, przez wiele lat będą toczyć bitwę w Wiecznej Bitwie,
- Twoje interakcje i decyzje związane z brygadzistą w Klifach Sagusa - jeśli spełniłeś jego prośbę i pozwoliłeś ożyć jego potomstwu, zaczną one budować rozmaite rzeczy w mieście,
- Konsekwencje konfliktu między stychami a Peliai - zależnie od obranej strony, dowiesz się jak wyglądał koniec waśni między nimi,
- Twoją decyzję odnośnie Wiecznych Wrót - jeśli opowiedziałeś się za Memorialistami i zamknąłeś wrota zaczną oni odbudowywać Dolinę i zadbają o permanentne zablokowanie wrót, by nikt już z nich nigdy nie skorzystał
- Zadanie związane z mutantami w Wykwicie - jeśli pozostałeś neutralny i nie opowiedziałeś się za żadną ze stron w mieście wybuchną potężne konflikty. Sytuacje może zmienić m.in. zakończenie oparte na połączeniu wszystkich porzuconych w Matkinę.
- Coty w Wykwicie - jeśli niewolnik został bez żadnego zajęcia przez całą grę, mężczyzna ucieknie w strachu z miasta,
- Decyzja związana z Artaglio w Spadzie Chirurga - jeśli nie poświęciłeś mężczyzny i nie pożarła go paszcza, będzie mężnie bronił klinki w obliczu chaosu jaki zapanował w mieście, jeśli zaś został pożarty to zastąpi go Ranard,
- Ostatnia wzmianka w epilogu mówi o Miel Avest - w niektórych zakończeniach możesz jeszcze zdecydować, by powrócić tam główną postacią i odbudować miasto.
0
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
