Tu rozpoczynasz eksplorację doliny. Musisz zadecydować czy chcesz pomóc Klin'Karowi (Dzieci Wiecznych Wrót) czy Beltraxowi i Ronosowi Cai'Sul (Memorialiści ukrywający się za deskami). Możesz odblokować poboczne zadania "Zagadka opiekunów" i "Strach bez końca".
Możesz teleportować się pomiędzy dwoma punktami w dolinie (dolna część lokacji i górne mury).
Możesz teleportować się pomiędzy dwoma punktami w dolinie (dolna część lokacji i górne mury).
Zbadaj cały posąg i zacznij spoglądać w jego oczy. Będziesz zdobywał PD za każdą próbę - 3+4+3+15.
W pobliżu spotkasz Okrągłą Trójcę. Możesz z nim porozmawiać (PD) i przynieść mu maskę (M12.11). Dostaniesz za to 25PD.
Użyj umiejętności, by poznać znaczenie monumentu (+2PD).
Ronos Cai'Sul - Możesz obiecać mu pomoc i zdobyć hasło do zamka szeptowego w Nekropolii (quest "Zagadka opiekunów").
Thalana MarQuereth - Możesz poprosić ją o odpoczynek. Kosztuje on 100 błyszków.
Porozmawiaj z pozostałymi Memorialistami, by zdobyć PD.
Możesz ją zbadać.
Osoba ta oferuje swoje towary - zbroje, enigmaty, tarcze, broń białą, broń dystansową, przedmioty jednorazowego użytku.
Tantalumowi możesz zdawać relacje z wizyt w różnych grobowcach w Nekropolii. Otrzymasz też od niego jeden z kodów.
Możesz wkroczyć do ciemności i zdobyć enigmat Szpryca oraz ją zbadać (2 PD).
To członkowie Dzieci Wiecznych Wrót. Colo może zaglądać w inne wymiary i wrogo zareaguje na obecność Callistege w drużynie. Możesz zostawić kultystów w spokoju lub rozegrać z nimi walkę. Po walce możesz zabrać sferę M i inne skarby.
Możesz wdrapać się po nachyleniu do portalu i zdobyć dzięki temu maskę Twarz Nie-pamięci. Podaruj ją Okrągłej Trójcy (M12.4).
Feniks - Porozmawiaj z nim i wyczerp wszystkie opcje dialogowe żeby otrzymać notatkę i odblokować poboczne zadanie "Mądrość Feniksa".
W pobliżu jest żółty zbiornik. Użyj Zwinnych rąk, by wyłowić z niego błyszki, przekształcony przedmiot Opaska Iluminacji i enigmat Węzeł Mędrca.
Zbadaj piramidę, aby odblokować jednorazowe darmowe odnowienie statystyk.
Zbadaj go, by obejrzeć wizję (3PD) i odblokować poboczne zadanie "Odcięte dziecko".
Możesz teleportować się pomiędzy dwoma punktami w dolinie (dolna część lokacji i górne mury).
Możesz teleportować się pomiędzy dwoma punktami w dolinie (dolna część lokacji i górne mury).
Torment Tides of Numenera: Dolina Poległych Bohaterów (Valley of Dead Heroes) - mapa lokacji
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Dolinę Poległych Bohaterów (Valley of Dead Heroes). Jest to lokacja odwiedzana tuż po opuszczeniu miasta Klify Sagusa i ma to miejsce podczas zaliczania głównego zadania Na tropie konstruktora. Jedną z najważniejszych informacji na temat tej lokacji jest to, że przebywają w niej dwa wrogie do siebie ugrupowania - Dzieci Wiecznych Wrót i Memorialiści. Decyzję (pierwszą spośród kilku) odnośnie udzielenia wsparcia którejś z tych frakcji będziesz musiał podjąć już od razu po dotarciu do doliny. Reprezentanci obu frakcji odblokowują również inne poboczne zadania, aczkolwiek przy odrobinie wprawy możliwe jest ukończenie wszystkich questów bez konieczności ostatecznego sprzymierzenia się z tylko jednym wybranym przez siebie ugrupowaniem.
W Dolinie Poległych Bohaterów możesz odnaleźć kilka interaktywnych obiektów gwarantujących premie do statystyk, cenne artefakty czy odblokowujących mniejsze questy. Na uwagę zasługują też elementy świata o nazwie Minnim (dwa jasne i dwa ciemne). Działają one na zasadzie teleportów, pozwalając na przenoszenie drużyny pomiędzy dolnym poziomem doliny i otaczającymi ją górnymi murami (teleportacja jest darmowa i nie wiążą się z nią żadne dodatkowe utrudnienia). W dolinie jest tylko jedno przejście do Nekropolii (jej opis jest na następnej stronie poradnika), gdyż bezpośrednia droga do Wioski Kholn jest zawalona.
Miejsce do odpoczynku w Dolinie Poległych Bohaterów

Opcja odpoczynku oferowana jest przez Thalanę MarQuereth z obozowiska Memorialistów (M12.6). Akcja ta kosztuje niestety aż 100 błyszków. Jeśli zależy ci jedynie na odnowieniu pul statystyk to zainteresuj się odwróconą piramidą z południowo-zachodniego narożnika lokacji (M12.13). Poprawne użycie umiejętności związanej z obiektami mistycznymi może ci zagwarantować jednorazową darmową regenerację statystyk. Najlepiej jest skorzystać z tej opcji już po stoczeniu jakichś walk gdy drużyna będzie osłabiona i gdy rzeczywiście będzie potrzebowała pomocy.
Inne kluczowe miejsca w Dolinie Poległych Bohaterów
1. Przystań sterowców. Tu rozpoczynasz eksplorację doliny. Od razu po dotarciu na mapę musisz zadecydować czy chcesz pomóc Klin'Karowi (Dzieci Wiecznych Wrót) czy Beltraxowi i Ronosowi Cai'Sul (Memorialiści ukrywający się za deskami). Możesz odblokować poboczne zadania Zagadka opiekunów i Strach bez końca (możesz zaliczyć oba questy, gdyż nie wykluczają się one wzajemnie).
2, 3. Minnimy. Możesz teleportować się pomiędzy dwoma jasnymi i dwoma ciemnymi minnimami (w obu przypadkach służą one do podróżowania pomiędzy dolnym poziomem doliny i jej górnymi murami).
4. Posąg zwierzęcia. Zbadaj cały posąg i zacznij spoglądać w jego oczy. Będziesz zdobywał PD za każdą próbę - 3+4+3+15. W pobliżu posągu spotkasz Okrągłą Trójcę. Możesz z nim porozmawiać (PD) i przynieść mu maskę, którą można pozyskać po zbliżeniu się do wschodniego portalu (M12.11). Dostaniesz za to 25PD.
6. Obozowisko Memorialistów. Możesz spotykać się z Memorialistami nawet jeśli na początku wizyty w dolinie pomogłeś Dzieciom Wiecznych Wrót.
Ronos Cai'Sul - Możesz obiecać mu pomoc i zdobyć hasło do zamka szeptowego w Nekropolii (poboczny quest Zagadka opiekunów).
Thalana MarQuereth - Możesz poprosić ją o odpoczynek. Kosztuje on 100 błyszków.
Porozmawiaj z pozostałymi Memorialistami, by zdobyć PD.
8. Handlarz Tantulum. Osoba ta oferuje swoje towary - zbroje, enigmaty, tarcze, broń białą, broń dystansową, przedmioty jednorazowego użytku. Tantalumowi możesz też zdawać relacje z wizyt w różnych grobowcach w Nekropolii. Otrzymasz zresztą od niego jedną z unikalnych czterocyfrowych kombinacji.
12. Ogromna czaszka. Feniks - Porozmawiaj z nim i wyczerp wszystkie opcje dialogowe żeby otrzymać notatkę i odblokować poboczne zadanie Mądrość Feniksa.
W pobliżu jest żółty zbiornik. Użyj Zwinnych rąk, by wyłowić z niego błyszki, przekształcony przedmiot Opaska Iluminacji i enigmat Węzeł Mędrca.
13. Odwrócona piramida. Zbadaj piramidę, aby odblokować jednorazowe darmowe odnowienie statystyk (możesz sam zadecydować kiedy chcesz z niego skorzystać).
14. Ogromny kryształ. Zbadaj go, by obejrzeć wizję (3 PD) i odblokować poboczne zadanie Odcięte dziecko.
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
- Torment Tides of Numenera: Dolina Poległych Bohaterów (Valley of Dead Heroes)
- Torment Tides of Numenera: Dolina Poległych Bohaterów (Valley of Dead Heroes) - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Nekropolia (Necropolis) - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Zagadka opiekunów (The Caretakers' Riddle) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Strach bez końca (Endless Horror) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Mądrość Feniksa (Phoenix's Wisdom) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Odcięte dziecko (Severed Child) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Dolina Poległych Bohaterów (Valley of Dead Heroes)
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
