Torment Tides of Numenera: Niestabilne fundamenty (Shaky Foundations) - zadanie poboczne
W tym rozdziale dowiesz się, jak odnaleźć i dotrzeć do legowiska Stychów oraz jak walczyć przeciwko Stychom w Torment: Tides of Numenera.
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Rozmowa z Peliai w Bebechach (M4.6).

By odblokować zadanie, musisz porozmawiać z postacią o imieniu Peliai - poszukiwana kobieta znajduje się w zachodniej części Bebechów (M4.6). Zadanie wymaga, byś wtargnął do legowiska sticha i wykradł wszystkie jaja potworów. Możesz zachować się na dwa sposoby, które opisane zostały poniżej.
Metoda pierwsza - siłowa

By móc dostać się do legowiska, udaj się wpierw do osuwiska (M4.3), z którym wejść można w interakcję, by odkryć zwłoki (musisz użyć Siły żeby oczyścić gruzowisko). Zbadaj zwłoki, zakończ interakcję i spotkaj się raz jeszcze z Peliai żeby wysłuchać jej rady. Możesz już udać się do jednego z robotów w Bebechach - Głównego Brygadzisty (M4.4). W czasie rozmowy będzie można poprosić go, by stworzył dla ciebie robota, który pomoże ci się dostać do legowiska - nie przejmuj się wyborem opcji dialogowych, jest tutaj jedna ścieżka rozwoju dyskusji, która zawsze prowadzi do stworzenia robota.
Gdy rozmowa dobiegnie końca, udaj się do miejsca, w którym znajdują się odkryte z osuwiska zwłoki i porozmawiaj ze stojącym tam Stychem-automatem. W trakcie rozmowy z automatem poproś go o wydrążenie tunelu do Legowiska stychów. Twoja drużyna automatycznie zostanie przeniesiona w to miejsce (M11.1).

W legowisku przebywa grupa stychów. Znacząco utrudnią ci one przemieszczanie się po tej lokacji, gdyż zaatakują one drużynę w przypadku wykrycia. Możesz spróbować ukryć wszystkich członków drużyny przed wkroczeniem do głównego korytarza, aczkolwiek stychy co pewien czas używają umiejętności skanowania otoczenia i mogą dzięki niej wykryć nawet ukrytych bohaterów.
Jeśli dojdzie do potyczki ze stychami to nie musisz spodziewać się bardzo dużego poziomu trudności walk. Kreatury te są łatwe do pokonania i na dodatek często pudłują. Staraj się wykorzystywać ataki obszarowe gdy większa grupa stych ustawi się blisko siebie.

W unikaniu walk ze stychami może ci pomóc dotarcie do pokazanego na powyższym obrazku urządzenia (M11.3). Po wejściu w interakcję z nim możesz wykonać jeden testów, dzięki czemu statua zacznie wydawać dźwięki. Akcja ta odwróci uwagę wszystkich stychów przebywających w legowisku.

W legowisku znajduje się kilka skupisk jaj (M11.2), z którymi trzeba wejść w interakcję. Po odnalezieniu każdego ze skupisk będziesz mógł zachować się na kilka sposobów w celu pozyskania jaj stychów. Nie wybieraj opcji zachowania związanych z użyciem Siły, gdyż może to doprowadzić do zniszczenia jaj. Zamiast tego postaraj się je ostrożnie wyjmować dzięki zaliczeniu jednego z pozostałych testów. Na potrzeby opisywanego zadania nie musisz z powodzeniem wyciągnąć jaj ze wszystkich skupisk, ale w przypadku rozbicia niektórych z nich możesz otrzymać później gorszą nagrodę. Do Peliai powróć dopiero po tym jak wykonasz stosowne czynności przy wszystkich skupiskach i gdy nie będzie już żadnych innych do zbadania. Otrzymasz 40 PD, błyszki (wysokość nagrody zależy od liczby dostarczonych jaj) oraz przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy (premia do Percepcji, odporność na stany Oszołomiony i Oślepiony).
Uwaga - Legowisko powiązane jest też z głównym zadaniem Chłodny, opanowany szelma. Dzieje się tak dlatego, że w jego południowo-zachodniej części jest przejście do Zasypanego Rozwidlenia (tajemnego sanktuarium). Szczegóły na ten temat są w opisie przejścia wspomnianego questu.
Metoda druga - dyplomatyczna

Oprócz metody z kradzieżą jaj, możesz także zastosować rozwiązanie dyplomatyczne. Wejdź w interakcję ze Sticha znajdującym się tuż obok trójki bohaterów, od których otrzymałeś zadanie. W trakcie rozmowy z Ch'kektem (M4.2) zorientujesz się, iż twój bohater nie będzie w stanie porozumieć się ze stworem. Po wyczerpaniu opcji dialogowych pojawi się nowa, zakończona [Anamnezą]. Pozwoli ci ona, po wykonaniu dość trudnego testu na intelekt zapoznać się z językiem Sticha.
Możesz teraz porozmawiać ze stworzeniem. Poproś o zaprzestanie kopania i użyj perswazji, by przekonać stwora, że dalsze kopanie doprowadzi do wojny. Argumenty przyniosą pozytywny skutek, udaj się do Peliai i opowiedz o swoim sukcesie. Zdobędziesz 40 PD i 150 błyszków nagrody. Misja zakończona sukcesem.
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
- Torment Tides of Numenera: Bebechy (Underbelly)
- Torment Tides of Numenera: Bebechy (Underbelly) - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Siedliszcze Stychów (Sticha Lair) i Zasypane Rozwidlenie (Buried Crossroads)
- Torment Tides of Numenera: Chłodny, opanowany szelma (The Cold, Calculating Jack) - główne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Niestabilne fundamenty (Shaky Foundations) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Potomstwo Brygadzisty (Foreman's Brood) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Czerwone kręgi (Circles in Red) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Bebechy (Underbelly)
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
