Czy można ostatecznie umrzeć w Torment: Tides of Numenera?
Śmierć w Torment: Tides of Numenera nie jest ostateczna. Ale czy na pewno? Przedstawiamy sposoby, które uśmiercą Twoją postać.
Aktualizacja:

W grze Torment: Tides of Numenera śmierć głównego bohatera w zdecydowanej większości przypadków nie oznacza zakończenia gry. Trafiasz wtedy do Labiryntu w jego umyśle i po krótkiej wizycie w tym miejscu masz możliwości powrócenia do świata żywych. Musisz jednak wiedzieć, że istnieją wyjątki od tej reguły. W ekstremalnie rzadkich przypadkach możesz przyczynić się do nieodwracalnego rozerwania umysłu i ciała sterowanej postaci. W takiej sytuacji zakończysz swoją przygodę bez możliwości "odrodzenia się" w Labiryncie i po wyświetleniu napisów końcowych zmuszony zostaniesz do załadowania utworzonego wcześniej stanu gry.
Miejsca, w których musisz pilnować się, by ostatecznie nie zginąć, wymienione zostały poniżej. Ich lista jest w przygotowaniu.
- Bezpowrotnie zginąć możesz już na samym początku gry, a konkretnie po wybraniu płci głównego bohatera. Podczas prowadzenia dialogu ze swoją jaźnią będziesz spadał w przepaść. Możesz zginąć jeśli będziesz szukał okazji do pikowania w dół i przyśpieszania lotu.
- Kolejne niebezpieczeństwo czeka na głównego bohatera tuż po wyjściu ze Zniszczonej Kopuły i dotarciu do Rafy Upadłych Światów na początku gry. We wschodniej części tej lokacji jest obelisk (M2.7). Nie próbuj go dotykać, bo bezpowrotnie zginiesz (możesz uniknąć śmierci dzięki zaliczeniu próby z użyciem Zwinnych rąk).
- Podczas zaliczania pobocznego zadania Oczy Adwersarza w Tawernie Piąte Oko w Klifach Sagusa (M10.2) możesz zdecydować o tym żeby stawić czoła Adwersarzowi (Maraz'm) w pojedynkę. Jeśli wybierasz taki wariant to nie możesz ponieść porażki w jego grze, bo bezpowrotnie wtedy zginiesz (wybroń się używając Koncentracji).
- Podczas rozwiązywania pobocznego zadania Strach bez końca w Nekropolii trafisz do lokacji o nazwie Wieczne Wrota i spotkasz się z Inifere. Podczas tego spotkania nie wybieraj wariantu dobrowolnego pozostania w tej lokacji.
- Podczas rozwiązywania głównego zadania Sanktuarium Miel Avest spotkasz się w Labiryncie z Fantomem, który będzie podawał się za Boga Wcieleń. Nie zgódź się (dwukrotnie) na to, by przejął on kontrolę nad Twoim ciałem!
- Również podczas zaliczania głównego zadania Sanktuarium Miel Avest nie zbliżaj się do Rozpaczy po tym jak rozpocznie ona atak na sanktuarium i pojawi się we wschodniej części mapy. Pomyślny atak Rozpaczy może unicestwić bohatera w mgnieniu oka.
- W Starych Kazamatach Niewolników w Wykwicie możesz spotkać się ze Skourą Bez Twarzy i odblokować poboczny quest Co wiatry powiały. Podczas spotkania ze Skourą nie próbuj odbierać jej słoika. Ta niepozorna akcja może doprowadzić do natychmiastowej bezpowrotnej śmierci bohatera, gdyż słoik wykorzystywany jest do przetrzymywania Żelaznego Wiatru (Iron Wind).
- Po zdobyciu Magmatycznego Amuletu w Kryształowej Grocie w Wykwicie powrócisz do Wstąpienia. Przy próbie opuszczenia tej lokacji drużynę zatrzymają Dorian i inni kultyści Boga Wcieleń. W trakcie tego spotkania nie wybieraj opcji poddania się i dobrowolnego zakończenia swojego życia, bo zamiast oczekiwanego powrotu do Labiryntu bezpowrotnie zginiesz.
- W końcowej części głównego zadania W głębiny dojdzie do kolejnego ataku Rozpaczy w Fortecy Memoviry (M25.4). Podobnie jak w przypadku sceny z Sanktuarium Miel Avest nie możesz się do niej zbliżyć głównym bohaterem, bo może go ona z łatwością zabić i będzie to bezpowrotna śmierć.
- Podczas finałowego spotkania z Fantomem w Najgłębszym Meandrze nie wyrażaj zgody na dotarcie przez niego do Rezonansu (zamiast tego nakłoń go do zniknięcia lub rozegraj z nim walkę). Zginąłbyś ostatecznie bez możliwości dotarcia do ostatniej sceny gry.
0
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
- Zagadki i ważne wydarzenia
- Jak rozwiązać zagadkę z zegarem w Klifach Sagusa? | Torment Tides of Numenera
- Jak rozwiązać zagadkę z kopułą w Karawanseraj? | Torment Tides of Numenera
- Jak rozwiązać zagadkę z piramidą (Zakon Prawdy)? | Torment Tides of Numenera
- Czy można ostatecznie umrzeć w Torment: Tides of Numenera?
- Jak pokonać Aidana Sitabo w Skraju Klifu? | Torment Tides of Numenera
- Gdzie można odpocząć w Klifach Sagusa? | Torment Tides of Numenera
- Kto jest mordercą w Klifach Sagusa i kogo może zabić?
- Spotkanie ze Srebrnymi Sierotami (Silver Orphans) w Klifach Sagusa
- Gdzie znaleźć Aligerna i Callistege jeśli opuszczą drużynę?
- Gdzie odnaleźć wszystkie kopie widma kobiety (Tawerna Piąte Oko)
- Lista kombinacji (kodów) do unikalnych grobowców (Nekropolia)
- Jak skonstruować Pierścień Cieni (The Shadow Ring) | Torment Tides of Numenera
- Jak uciec z Sanktuarium Miel Avest? | Torment Tides of Numenera
- Jak dotrzeć do Placówki Handlowej i Wstąpienia w Wykwicie?
- Jak zdobyć skalpel do otwierania Paszcz w Wykwicie? | Torment Tides of Numenera
- Jak przejść przez Najniższą Komorę i dotrzeć do Serca Wykwitu?
- Gdzie jest skarbiec mordenów i jak się do niego dostać?
- Jak przejść przez Komorę Stazy (Spaczony Meander)? | Torment Tides of Numenera
- Jak pokonać konstrukta Czyhający Na Ofiary w Wykwicie?
- Lista retrospektorów (merecasters) | Torment Tides of Numenera
- Zagadki i ważne wydarzenia
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
