Torment Tides of Numenera: Kim byli Tabahtowie i Daladowie?

Tabahtowie to ważne plemię w Dziewiątym Świecie, które przed laty najechało na Klify Sagusa. Poniżej dowiecie się również, co mają wspólnego z Daladami, tajemniczym plemieniem, które władało Nurtami.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Jestem ostrzem, które nie potrafi ciąć. Bronią, którą nie można walczyć. Żywym pomnikiem porażki - Genocyd, ostatni żyjący przedstawiciel Tabahtów, jeden z Czarnej Trójcy.

Tabahtowie - antyczne plemię wojowników, którzy niegdyś plądrowali ziemie Protektoratu Sagusa. Nim dotarli do Klifów Sagusa zniszczyli Shuenha, Iqa i setki innych wiosek. Przybywali na swoich potężnych dragolitach, a walce nie mieli sobie równych. Wierzyli, że tylko walka w zwarciu świadczy o mierze człowieka. Wywodzili się prawdopodobnie z Podgrzbietu, gdzie wybudowali miasto. Pewnego dnia potężna eksplozja pochłonęła ich dom. Tabahtami rządziła tzw. Czarna Trójca, generałowie i potężni wojownicy. W jej skład wchodzili:

Wbrew wszelkim podaniom Tabahtowie nie byli zwyczajnym ekspansywnym ludem. Motorem ich postępu była filozofia i wiedza, która dopiero po przełożeniu na praktykę odznaczała się szczególną okrutnością. Ostatnim żyjącym przedstawicielem Tabahtów jest Genocyd, którego Pan Wcieleń pozostawił przy życiu i skazał na wieczne pośmiewisko na Małym Rynku w Klifach Sagusa.

Genocyd został skazany przez Pana Wcieleń na wieczny żywot w Klifach Sagusa, gdzie stał się pośmiewiskiem mieszkańców. - Kim byli Tabahtowie i Daladowie? - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Genocyd został skazany przez Pana Wcieleń na wieczny żywot w Klifach Sagusa, gdzie stał się pośmiewiskiem mieszkańców.

Daladowie - prawdopodobnie lud Tabahtów posiadł swoją rozległą wiedzę i potęgę dzięki kontaktom z tajemniczym, antycznym ludem Daladów - tym samym, od którego Pan Wcieleń nauczył się transferu świadomości umożliwiającego zmianę ciał oraz władzy nad Nurtami. Daladowie żyli na długo przed Dziewiątym Światem i zostali całkowicie unicestwieni przez Rozpacz. Nie pozostał po nich żaden trwały ślad.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-06-25
12:04

alices Junior

TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?

Komentarz: alices
2017-11-04
22:38

Arni2015 Legionista

Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
22:41

Arni2015 Legionista

Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
16:59

Arni2015 Legionista

Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.

Komentarz: Arni2015
2017-10-28
13:51

Arni2015 Legionista

Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.

Komentarz: Arni2015
2017-08-27
22:10

Arni2015 Legionista

Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca

Komentarz: Arni2015
2017-08-18
23:19

Arni2015 Legionista

Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.

Komentarz: Arni2015
2017-08-13
19:04

Arni2015 Legionista

Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość

Komentarz: Arni2015
2017-07-10
23:02

taifang Chorąży

1

Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).

Komentarz: taifang
2024-06-25
12:11

alices Junior

1

Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.

Komentarz: alices
2017-07-04
01:49

Arni2015 Legionista

1

Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek

Komentarz: Arni2015
2017-07-02
05:09

adigor Junior

Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)

Komentarz: adigor
2017-06-24
23:30

Arni2015 Legionista

Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.

Komentarz: Arni2015
2017-06-24
21:12

Arni2015 Legionista

zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.

Komentarz: Arni2015
2017-03-18
23:08

mohenjodaro Legend

mohenjodaro

Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?

Komentarz: mohenjodaro
2017-03-20
15:41

Zmroku Konsul

1
Zmroku

Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.

Komentarz: Zmroku
2017-03-17
09:55

Sir Elton Chorąży

😜

Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna

Komentarz: Sir Elton
2017-03-16
05:02

diego1818 Legionista

Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania

Komentarz: diego1818
2017-03-16
14:25

Zmroku Konsul

Zmroku

Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.

Komentarz: Zmroku
2017-03-11
13:47

mohenjodaro Legend

mohenjodaro

W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.

Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.

Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?

Komentarz: mohenjodaro

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl