Choroba enigmatoidalna (Cypher Sickness) w Torment Tides of Numenera

W rozdziale tym dowiesz się o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą choroba enigmatoidalna wywołana enigmatami w nowym Tormencie. Dowiesz się również, co wywołuje chorobę, jakie są jej skutki, dlaczego Koncentracja w Torment: Tides of Numenera jest tak ważna oraz jak się jej pozbyć.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Choroba pojawia się w momencie przekroczenia limitu enigmatów - Choroba enigmatoidalna (Cypher Sickness) w Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Choroba pojawia się w momencie przekroczenia limitu enigmatów

Choroba enigmatoidalna (Cypher Sickness) to jedna z bardziej złożonych mechanik gry Torment: Tides of Numenera i powiązana jest ona ściśle z wykorzystywaniem przez bohaterów enigmatów (Cyphers). Gwoli przypomnienia enigmaty to potężne artefakty, które działają na zasadzie przedmiotów jednorazowego użytku. Odnajdywane enigmaty automatycznie przenoszone są do specjalnego miejsca w inwentarzu gdzie oczekują na uaktywnienie.

Domyślnie główny bohater może mieć maksymalnie aktywne dwa enigmaty (u pozostałych towarzyszy limit może być inny) i choroba pojawia się przy próbie umieszczenia w inwentarzu kolejnego tego typu obiektu. Limit enigmatów nie jest oczywiście stały na całą grę i wraz z rozwojem postaci oraz nabywaniem nowych zdolności może on być sukcesywnie zwiększany. Pojawienie się choroby enigmatoidalnej jest równoznaczne z otrzymaniem kary do statystyk danego bohatera i jest to oczywiście bardzo niepożądany rezultat. Pewnym pocieszeniem jest to, że nie jest to kara, która pozostaje już na stałe, a jedynie tymczasowy stan.

Ważna uwaga - Skutki uboczne choroby enigmatoidalnej stają się bardziej dokuczliwe w miarę coraz większego przekraczania dozwolonego limitu enigmatów. Wyposażanie danego bohatera w kolejne "ponadlimitowe" enigmaty może w konsekwencji doprowadzić do jego śmierci i stanie się tak jeśli zapełnione zostaną wszystkie pomarańczowe sloty w części inwentarza zarezerwowanej dla enigmatów. Bohater STRACI wtedy WSZYSTKIE posiadane enigmaty. Dodatkowo jeśli stan ten dosięgnął głównego bohatera to wyląduje on w Labiryncie.

Jak pozbyć się choroby enigmatoidalnej?

  • Wykorzystanie posiadanych enigmatów, by powrócić do stanu, w którym ich limit nie jest przekroczony.

Przekazanie jednego z enigmatów innemu bohaterowi, który nie przekroczył jeszcze ich limitu. W tym celu wybierz jeden z enigmatów i przeciągnij go do inwentarza wybranego towarzysza (na obrazek jego głowy w inwentarzu).

Sprzedanie niepotrzebnych enigmatów handlarzowi. Jest to najgorszy wariant, którego nie powinieneś stosować. Wyjątkiem jest sytuacja gdy dany enigmat jest zupełnie niepotrzebny drużynie lub gdy potrzebujesz szybkiego zastrzyku błyszków na inne zakupy.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-07-04
01:49

Arni2015 Legionista

Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek

Komentarz: Arni2015
2017-07-10
23:02

taifang Chorąży

Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).

Komentarz: taifang
2017-08-13
19:04

Arni2015 Legionista

Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość

Komentarz: Arni2015
2017-08-18
23:19

Arni2015 Legionista

Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.

Komentarz: Arni2015
2017-08-27
22:10

Arni2015 Legionista

Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca

Komentarz: Arni2015
2017-10-28
13:51

Arni2015 Legionista

Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
16:59

Arni2015 Legionista

Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
22:41

Arni2015 Legionista

Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków

Komentarz: Arni2015
2017-11-04
22:38

Arni2015 Legionista

Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.

Komentarz: Arni2015
2024-06-25
12:04

alices Junior

TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?

Komentarz: alices

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl