Torment Tides of Numenera: Odcięte dziecko (Severed Child) - poboczne zadanie
W czasie zadania Odcięte dziecko w Torment: Tides of Numenera dowiesz się więcej o tragicznym losie małej dziewczynki o imieniu Choi.
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Zbadanie ogromnego kryształu w Dolinie Upadłych Bohaterów (M12.14).
Uwaga - Zajmij się tym zadaniem zanim odbędziesz podróż do Wiecznych Wrót w ramach innego pobocznego questu - Strach bez końca. W przeciwnym razie dokończenie opisywanego zadania nie będzie możliwe (zostanie ono anulowane).

W celu rozpoczęcia tego zadania odszukaj ogromny kryształ na zachód od wejścia do Nekropolii w Dolinie Upadłych Bohaterów (M12.14). Obejrzyj kryształ, dzięki czemu załączy się wizja ze wspomnienia mężczyzny dręczonego przez koszmary. W wizji pojawi się postać dziewczynki o imieniu Choi i będziesz musiał dowiedzieć się więcej na jej temat.

Wejdź do Nekropolii gdzie będziesz musiał zneutralizować zamek szeptowy (M13.3). Informacje jak tego dokonać znajdziesz m.in. na stronie z opisem głównego zadania Na tropie konstruktora.
Jeśli zdecydowałeś o tym by pomóc Dzieciom Wiecznych Wrót to po zneutralizowania zamka porozmawiaj z Pstrym. Zapytaj się go o Choi, dzięki czemu nakierowany zostaniesz na kryptę 5143 i na przebywającego w niej Oddwalda.
Jeśli pomogłeś dla odmiany Memorialistom to o grobowcu 5143 możesz dowiedzieć się z notatki pozostawionej przez Pstrego - będzie ona przy jego zwłokach lub zgubi ją jeśli przepędzisz go z Nekropolii.
Niezależnie od sposobu pozyskania kombinacji podejdź do terminalu (M13.3). Możesz wybrać grobowiec Oddwalda z listy znanych lokacji lub "ręcznie" wprowadzić kombinację 5143.

Po tym jak zostaniesz przeteleportowany do grobowca 5143 porozmawiaj z Oddwaldem. Wyczerp wszystkie opcje dialogowe i porusz temat poszukiwań Choi, dzięki czemu otrzymasz namiary na "jej" grobowiec. Ma on numer 4221.
Uwaga - Jeśli chcesz to możesz dodatkowo zajrzeć do interaktywnego pojemnika znajdującego się w grobowcu Oddwalda. Zignoruj jego ostrzeżenia i zabierz ze skrzynki Elektrostatyczny retrospektor. Możesz odszukać ten obiekt w inwentarzu i użyć go żeby wejść do Retrowizji, czyli rozegrać scenę paragrafową. Jest to jednak w pełni opcjonalne i nie musisz wykonać tej czynności na potrzeby opisywanego zadania.

Użyj terminalu i przenieś się do grobowca Choi (4221 - wybierz grobowiec z listy lub wprowadź ręcznie kombinację). Po dotarciu na miejsce obejrzyj ogromny kamienny filar znajdujący się w centralnej części sali. Podążaj za wskazaniami wiatru, a dowiesz się, że nazwisko Choi to Cai'Sul.
Opuść Nekropolię i udaj się do obozowiska Memorialistów zlokalizowanego w zachodniej części Doliny Upadłych Bohaterów (M12.6). Spotkaj się tam z Ronosem Cai'Sulem i porusz w trakcie rozmowy temat Choi. Rozmówca nie będzie ci mógł pomóc, ale otrzymasz kod do jego grobowca - 2413.

Powróć do Nekropolii i użyj kombinacji 2413 żeby dotrzeć do grobowca Ronosa. Po dotarciu na miejsce zalicz krótką rozmowę ze Srebrnym i obejrzyj interaktywny obiekt w kształcie głowy. Wyczerp tu wszystkie opcje zachowania, a więc zajrzyj przede wszystkim do archiwów. Najważniejsze znalezisko to pozyskanie kombinacji do grobowca Marcysy - 1254.
Uwaga - Dobrze byłoby teraz rozpocząć poboczny quest Strach bez końca, a to dlatego, że dotarcie do grobowca 1254 jest również i jego częścią. Od momentu przedostania się do tej lokacji oba questy bardzo się zazębiają.

Po dotarciu do grobowca Marcysy (1254) odnajdziesz niewielką grupkę kultystów i niezależnie jak się zachowasz przebiegną oni przez portal.
Nie idź od razu za nimi, tylko najpierw zbadaj skrytkę zaznaczoną na powyższym obrazku i dotknij symbolu żeby wejść w posiadanie Powykręcanego metalowego retrospektora. Możesz podjąć próbę jego użycia, ale nie zdołasz uruchomić sceny paragrafowej. Możesz już przejść przez portal żeby dotrzeć do Wiecznych Wrót (M13.4).

Zalicz przeprawę przez Wieczne Wrota, która zakończy się dotarciem do ich północnej części (M13.6) gdzie przebywa Inifere. Wybierz pierwszą opcję dialogową żeby poruszyć temat pozyskanego retrospektora. Możesz się tu zachować na dwa sposoby. Lepszym rozwiązaniem jest nakłonienie Irifere do tego żeby otworzył retrospektor, ale konieczne może okazać się użycie Perswazji lub Zastraszenia żeby to osiągnąć. Jeśli uda ci się tego dokonać to do rozegrania będzie scena paragrafowa (szczegóły poniżej). Alternatywnym rozwiązaniem jest użycie Zwodzenia, by skłamać, że udało ci się odblokować retrospektor i że możesz go użyć. Pozwoli ci to przepędzić Irifere. Niezależnie jak się zachowałeś quest zostanie zakończony i otrzymasz 40 PD.

Uzupełnienie: Jeśli podczas spotkania z Inifere nakłoniłeś go do tego żeby otworzył retrospektor i przystąpiłeś do sceny paragrafowej to będziesz mógł w trakcie jej zaliczania uwolnić Choi. Wyczekuj momentu, w którym główny bohater spróbuje nakłonić Inifere do przekazania dziewczynki. Zalicz wtedy próbę z użycia Perswazji lub Anamnezy. Choi dzięki Twoim działaniom trafi do Labiryntu w umyśle głównego bohatera. Możesz ją tam przy najbliższej okazji odwiedzić (doprowadź do śmierci bohatera lub skorzystaj z innego sposobu na dotarcie do Labiryntu). Porozmawianie z nią odblokuje na stałe pasywną umiejętność Balsam Choi (zwiększa ona poziom wyszkolenia w zdolności Wytrzymałość o 1).
Oprócz tego możesz już po zaliczeniu opisywanego questu powrócić do grobowca Ronosa (kod do niego to 2413 - zbadaj w nim srebrny monument), do grobowca Choi (kod do niego to 4221) oraz spotkać się raz jeszcze z fałszywym Ronosem w Dolinie Upadłych Bohaterów (M12.6). Wykonanie tych dodatkowych czynności pozwoli ci odblokować osiągnięcie Peace Bringer powiązane z zadaniem Choi.
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
- Torment Tides of Numenera: Dolina Poległych Bohaterów (Valley of Dead Heroes)
- Torment Tides of Numenera: Dolina Poległych Bohaterów (Valley of Dead Heroes) - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Nekropolia (Necropolis) - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Zagadka opiekunów (The Caretakers' Riddle) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Strach bez końca (Endless Horror) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Mądrość Feniksa (Phoenix's Wisdom) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Odcięte dziecko (Severed Child) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Dolina Poległych Bohaterów (Valley of Dead Heroes)
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
