Torment Tides of Numenera: Szara imitacja (Ashen Imitation) - zadanie poboczne
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Rozmowa z Widmem Kobiety w Tawernie Piąte Oko, na Skraju Klifu (M10.3).

W prawym rogu Tawerny Piąte Oko w dzielnicy Skraj Klifu (M10.3) napotkasz Widmo kobiety, porozmawiaj z nią i zapytaj kim jest. Widmo rzuci się na ciebie, pozwól jednak... duchowi się udusić. Obudzisz się w tajemniczym miejscu, ponownie porozmawiaj z duchem. Od Widma kobiety otrzymasz zadanie odnalezienia w mieście jej "kopii". Skorzystaj dwukrotnie z portali żeby opuścić Labirynt i powrócić do miasta.
Do kolejnych kopii możesz docierać w dowolnej kolejności. Na potrzeby opisywanego questu nie musisz ich wszystkich odnaleźć, ale nie jest to bardzo trudne i ich zestawienie znajduje się poniżej.

Pierwszą kopią jest Seria i w celu doprowadzenia do spotkania z nią musisz zaliczyć inny poboczny quest - Ofiara Rozpaczy.

Drugą kopią jest Biała Plama i ją odnajdziesz na północ od tawerny w dzielnicy Skraj Klifu (M6.1). Porozmawiaj z nią i powiedz jej, że przypomina ci kobietę z tawerny.

Trzecia kopia to dziewczynka o imieniu Avina, która przebywa wraz z innymi sierotami na południe od tawerny w dzielnicy Skraj Klifu (M6.8). Porozmawiaj z Aviną i powiedz jej, że jest podobna do kobiety z gospody. Wypytaj ją o szczegóły, a dowiesz się, że Avina również była nawiedzana przez ducha.

Ostatnia czwarta kopia to kapitan argusów Syvin. Odnajdziesz ją przy zamkniętej Wieży Rady na Placu Rządowym (M5.1). Tak jak wcześniej porusz temat jej znajomego wyglądu.

Po odnalezieniu wszystkich kopii musisz powrócić do Labiryntu i możesz tego dokonać np. zamawiając niebezpiecznego drinka w tawernie czy spotkając się w Karawanseraj z Idyllą i prosząc ją o wprowadzenie w trans. Wróć do lokacji z widmem kobiety.
W Labiryncie pojawią się widma wszystkich kopii, które odnalazłeś. W szczególności zainteresuj się widmem Serii. Zbliżenie się do niego doprowadzi do odtworzenia sceny z oblężenia.

W Labiryncie pojawiło się również Widmo mężczyzny. Wejdź z nim w interakcję. Sytuacja może rozwinąć się na dwa sposoby:
- Zapytanie o to jak wyłączyć maszynę może zirytować widmo i wezwie ono strażników Tabaht na pomoc. Do walki możesz przystąpić w pojedynkę lub wezwać sobie na pomoc widma członków drużyny (o wiele lepsze rozwiązanie). Po rozpoczęciu bitwy atakuj tylko strażników, gdyż widmo będzie niewrażliwe na Twoje ciosy.
- Możesz zaoferować pomoc i następnie użyć Perswazji, by przekonać widmo do zmiany stanowiska/
Niezależnie jak się zachowałeś dowiesz się jak wyłączyć silnik prawdopodobieństwa. Pomów z widmem kobiety i wydostań się z labiryntu portalami.

Musisz się teraz dotrzeć do Zasypanego Rozwidlenia (M11). Jeśli nie wiesz jak tego dokonać to zapoznaj się np. z opisem głównego zadania Chłodny, opanowany szelma. Po dotarciu na miejsce znajdziesz identyczny silnik, jak chwilę wcześniej w swoim umyśle (M11.9). Podejdź do niego i spróbuj go dezaktywować. Koniecznym będzie użycie wysiłku związanego koncentracją i jednością z nurtem, by zadanie się powiodło. Gdy ci się to uda, zdobędziesz 40 PD.
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
- Torment Tides of Numenera: Skraj Klifu (Cliff's Edge)
- Torment Tides of Numenera: Mapa Skraju Klifu (Cliff's Edge)
- Torment Tides of Numenera: Tawerna Piąte Oko (Fifth Eye Tavern) - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Niedoskonałe symulakrum (Flawed Simulacrum) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Niewidoczny przeciwnik (Hidden Enemy) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Oczy Adwersarza (Eyes of the Adversary) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Wezwanie na wojnę (A Call to War) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Kłopotliwa córka (Wayward Daughter) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Kłopotliwy syn (Wayward Son) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Szara imitacja (Ashen Imitation) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Skraj Klifu (Cliff's Edge)
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
