Znajdziesz się tu po wejściu do Nekropolii. Możesz pomóc Pstremu i Dzieciom Wiecznych Wrót w zdobyciu hasła do zamka szeptowego (Guni) lub uratować Talirę Kyo i innych Memorialistów poprzez rozegranie walki.
Talira Kyo oferuje darmowy odpoczynek i hasło jeśli pomogłeś Memorialistom.
Są tu liczne pojemniki ze skarbami - błyszkami, osobliwością Niebiańskie Posłuszeństwo i przekształconym przedmiotem Kandyra.
Ma on domyślnie zamek szeptowy - możesz zdobyć hasło 'Guni' (quest "Zagadka opiekunów") lub pomóc Memorialistom poprzez zabicie wszystkich Dzieci Wiecznych Wrót.
Możesz wprowadzić czterocyfrowe kombinacje i przenosić się dzięki nim do różnych grobowców. Ich zestawienie jest w opisie mapy.
Pstry oferuje darmowy odpoczynek jeśli pomogłeś Dzieciom Wiecznych Wrót.
Rozpoczynasz tu eksplorację Wiecznych Wrót.
Możesz wchodzić z nimi w interakcję żeby odblokować drogę na skróty, ale wzmocnisz w ten sposób Inifere.
Spotkanie z Inifere jest częścią pobocznego questu "Strach bez końca". Możesz nakłonić go do zamknięcia Wiecznych Wrót lub stoczyć z nim trudną walkę.
Przebywa tu też Kiyatawa. Możesz z nią porozmawiać na temat jej morderstw. Jeśli zaatakujesz Inifere to dołączy ona do walki po jego stronie.
Możesz powrócić do pierwszej sali Nekropolii.
Możesz wchodzić z nimi w interakcję żeby odblokować drogę na skróty, ale wzmocnisz w ten sposób Inifere.
Możesz wchodzić z nimi w interakcję żeby odblokować drogę na skróty, ale wzmocnisz w ten sposób Inifere.
Torment Tides of Numenera: Nekropolia (Necropolis) - mapa lokacji
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje trzy najważniejsze obszary Nekropolii (Necropolis) - lokację wejściową (odwiedzisz ją tuż po wkroczeniu do Nekropolii w Dolinie Upadłych Bohaterów), Wieczne Wrota (są one powiązane z pobocznym zadaniem Strach bez końca) oraz Grobowiec Pierwszej Porzuconej (przedostanie się do niego jest wymagane żeby dokończyć główny quest Na tropie konstruktora i dotrzeć do portalu do Miel Avest).
W pierwszej komnacie (M13.1) będziesz świadkiem kolejnej konfrontacji pomiędzy Dziećmi Wiecznych Wrót i Memoralistami. Możesz wesprzeć dowolnie wybraną przez siebie frakcję - pomóc kultystom w poznaniu hasła do Nekropolii lub uratować Memorialistów poprzez wymordowanie wszystkich kultystów.
Jednym z najważniejszych miejsc w Nekropolii jest terminal obsługujący teleport (M13.3). Jest on domyślnie niedostępny i żeby rozbroić blokujący do niego dostępu zamek szeptowy musisz zająć się questem Zagadka opiekunów. Po odblokowaniu terminalu możesz zacząć przenosić się do wybranych przez siebie grobowców, czy to wybierając je z listy (znajdą się na niej wyłącznie znane ci grobowce) czy to "ręcznie" wprowadzając czterocyfrowe kombinacje. Lista grobowców i prowadzących do nich kodów znajduje się na dole strony.
Miejsce do odpoczynku w Nekropolii

Z opcji odpoczynku w Nekropolii możesz skorzystać dopiero po rozwiązaniu konfliktu pomiędzy Dziećmi Wiecznych Wrót i Memorialistami. Jeśli pomogłeś Dzieciom Wiecznych Wrót w pozyskaniu hasła do zamka szeptowego to możesz po wszystkim porozmawiać z Pstrym (M13.3) w sprawie odpoczynku. Będzie on darmowy.

Jeżeli pomogłeś Memorialistom i zamordowałeś wszystkich członków kultu Dzieci Wiecznych Wrót to porozmawiaj po wszystkim z Talirą Kyo. Poproś tę osobę o odpoczynek, który również będzie darmowy.
Kluczowe miejsca w Nekropolii
1. Pierwsza komnata. Znajdziesz się tu po wejściu do Nekropolii. Możesz pomóc Pstremu i Dzieciom Wiecznych Wrót w zdobyciu hasła do zamka szeptowego (hasło to Guni) lub uratować Talirę Kyo i innych Memorialistów poprzez rozegranie walki. Talira Kyo oferuje darmowy odpoczynek i hasło jeśli pomogłeś Memorialistom.
3. Terminal do wybierania grobowców. Domyślnie jest on ochraniany przez zamek szeptowy - możesz zdobyć hasło 'Guni' do zamka (quest Zagadka opiekunów) lub pomóc Memorialistom poprzez zabicie wszystkich Dzieci Wiecznych Wrót. Możesz wprowadzać czterocyfrowe kombinacje i przenosić się dzięki nim do różnych grobowców. Ich zestawienie jest poniżej. Pstry oferuje darmowy odpoczynek jeśli pomogłeś Dzieciom Wiecznych Wrót.
6. Miejsce pobytu Inifere. Spotkanie z Inifere jest częścią pobocznego questu Strach bez końca. Możesz nakłonić go do zamknięcia Wiecznych Wrót lub stoczyć z nim trudną walkę. Przebywa tu też Kiyatawa. Możesz z nią porozmawiać na temat jej morderstw, których dopuściła się w Klifach Sagusa (był to poboczny quest Czerwone kręgi). Jeśli zaatakujesz Inifere to Kiyatawa będzie mu pomagała w pokonaniu Twojej drużyny.
Lista kombinacji (kodów) do unikalnych grobowców w Nekropolii
Uwaga! Przedstawione poniżej kombinacje możesz "ręcznie" wprowadzać lub wybierać z listy. Ta druga opcja jest dostępna tylko jeśli bohater zna kombinację np. dzięki odnalezieniu notatki czy odbyciu rozmowy z jakąś postacią niezależną. Możesz także pozwolić na to żeby terminal wybrał losowy grobowiec. Niestety w większości z nich nie ma nic ciekawego do odnalezienia.
1254 - Grobowiec Marcysy powiązany z pobocznymi zadaniami Odcięte dziecko i Strach bez końca. Znajdziesz tu Powykręcany metalowy retrospektor i portal do Wiecznych Wrót.
1535 - Grobowiec Feniksa powiązany z pobocznym zadaniem Mądrość Feniksa. Możesz obejrzeć obiekt w kształcie głowy i porozmawiać z Feniksem.
2413 - Grobowiec Ronosa Cai'Sula powiązany z pobocznym zadaniem Odcięte dziecko. Możesz w nim odbyć krótką rozmowę ze Srebrnym oraz przejrzeć archiwa na potrzeby wspomnianego opcjonalnego questu.
3431 - Grobowiec Pierwszej Porzuconej. Jest w nim portal do Miel Avest i skorzystanie z niego jest potrzebne do zaliczenia głównego zadania Na tropie konstruktora. Zostaw sobie ten grobowiec na sam koniec.
3543 - Grobowiec z instrumentem. Namiary na niego możesz otrzymać od handlarza Tantaluma z Doliny Poległych Bohaterów. Użyj Koncentracji i Percepcji żeby nastroić instrument. Odblokujesz nowe opcje zachowania i zdobędziesz PD.
4135 - Pusty grobowiec. Zbadaj dwa duże obiekty przy ścianie. Obejrzenie jednego z nich sprawi, że zdobędziesz Kwiatowy Retrospektor.
4221 - Grobowiec Choi powiązany z pobocznym zadaniem Odcięte dziecko. Możesz obejrzeć w nim ogromny kamienny filar.
4443 - Pusty grobowiec. Może się tu pojawić Hiro jeśli odwiedziłeś wcześniej wystarczającą liczbę innych grobowców. Dzięki rozmowie z nim możesz zdobyć Cyrkulacyjny Retrospektor. Jeśli nie spotkasz tu Hiro to kontynuuj badanie innych grobowców (mogą to być losowe kombinacje) aż pojawi się w jednym z nich.
5143 - Grobowiec Oddwalda powiązany z pobocznym zadaniem Odcięte dziecko. Możesz porozmawiać z Oddwaldem i pozyskać Elektrostatyczny retrospektor.

Podczas podróżowania po grobowcach w Nekropolii może też dojść do kilku spotkań ze Srebrnym (Silver). Będzie się tak działo za każdym razem gdy zbadasz określoną liczbę grobowców (także tych losowo wybranych). Warto dodać, że chodzi tu nie tylko o sam fakt pojawienia się w danej komnacie, ale również o sprawdzanie znajdujących się w niej grobów. W większości przypadków w pojedynczej lokacji Nekropolii znajduje się około 5-6 grobów. Klikaj na wszystkich odnajdywanych grobach i decyduj się również na czytanie tabliczek jeśli gra na to pozwala.
Po tym jak wpadniesz na Srebrnego wyczerp wszystkie tematy rozmowy i pozwól mu odejść. Jeśli chcesz możesz powrócić do Tantaluma w Dolinie Poległych Bohaterów (M12.8) i również poruszyć temat tego spotkania, ale nie jest to obowiązkowe.

Kontynuuj badanie dowolnie wybranych grobowców aż ponownie spotkasz (tym razem mocno zdezorientowanego) Srebrnego. Także i w tym przypadku wyczerp wszystkie tematy rozmowy i rozważ odbycie opcjonalnej rozmowy z Tantalumem.
Wznów proces eksplorowania grobowców do momentu gdy sprawdzenie jednego z grobów (jest to wydarzenie o charakterze losowym) pozwoli ci pozyskać enigmat Filakterium.

Po tym jak kolejny raz przeniesiesz się do jakiegoś nowego grobowca raz jeszcze powinieneś spotkać Srebrnego. W trakcie tego spotkania przekaż mu zdobyte niedawno Filakterium, dzięki czemu przemieni się w Skorupę i zdobędziesz 40 PD. Oprócz tego możesz wybrać jedną z trzech nagród:
- Broń dystansową - Nadzorca Grawitacyjny (broń średniego dystansu, zadaje obrażenia fizyczne i relatywistyczne, wywołuje efekt krwawienia)
- Enigmat - Projektor Obrazów (pojawienie się wiru przerażających iluzji, które wywołują u przeciwników silne obrażenia mentalne)
- Nową umiejętność - Zwiększenie poziomu umiejętności Wiedza o maszynerii
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
- Torment Tides of Numenera: Dolina Poległych Bohaterów (Valley of Dead Heroes)
- Torment Tides of Numenera: Dolina Poległych Bohaterów (Valley of Dead Heroes) - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Nekropolia (Necropolis) - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Zagadka opiekunów (The Caretakers' Riddle) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Strach bez końca (Endless Horror) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Mądrość Feniksa (Phoenix's Wisdom) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Odcięte dziecko (Severed Child) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Dolina Poległych Bohaterów (Valley of Dead Heroes)
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
