Torment Tides of Numenera: Zazdrosne serca (Covetous Hearts)
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Porozmawianie z Kapitan Janur w Zaginionym Kotwicowisku (M21.1).
Uwaga - Zadaniem tym nie możesz zająć się dopóki nie odblokujesz sobie dostępu do Zaginionego Kotwicowiska. Jest to możliwe dzięki skorzystaniu z portalu przy Paszczy w dzielnicy Mały Nihilesh (M19.5), przy czym portal jest początkowo nieaktywny. Uaktywnienie go jest częścią innego pobocznego questu - Nowonarodzona Paszcza. Przejdź do opisu tego questu by poznać szczegóły.

Po dotarciu do Zaginionego Kotwicowiska porozmawiaj z Kapitan Janur. Przebywa ona w głównym pomieszczeniu futurystycznego portu i będzie pierwszą postacią z jaką spotkasz się w tej lokacji (M21.1). Podczas rozmowy koniecznie porusz temat Rdzenia Nawigacyjnego, dzięki czemu dowiesz się, że już w przeszłości podejmowane były próby jego kradzieży.
Po tym jak opisywany quest pojawi się w Twoim dzienniku opuść na chwilę Kotwicowisko i powróć do dzielnicy Dziedziniec Memoviry żeby spotkać się tam z Dracogenem (M15.1). Potwierdzi on, iż jest zainteresowany pozyskaniem Rdzenia. Możesz już raz jeszcze udać się do Kotwicowiska i wybrać w jaki sposób chcesz ukraść wspomniany artefakt. Możesz tego dokonać na dwa opisane poniżej sposoby.
Agresywny sposób

Pierwsza metoda zdobycia Rdzenia Nawigacyjnego zakłada przystąpienie do konfrontacji z laskarami z Zaginionego Kotwicowiska. Drzwi do pomieszczenia z Rdzeniem (M21.3). Są one zamknięte, ale możesz odblokować to przejście dzięki skorzystaniu z jednej z umiejętności (np. wyważyć drzwi). Akcja ta doprowadzi do zaalarmowania wszystkich laskarów z okolicy i załączy się kryzys. Gra teoretycznie pozwala na zabranie ze sobą Rdzenia i dotarcie z nim do wyjścia z portu, ale byłoby to bardzo skomplikowane. O wiele lepiej jest postawić na zamordowanie wszystkich laskarów obecnych na mapie.

Bitwa z laskarami nie jest łatwa, aczkolwiek nie zalicza się również do najtrudniejszych, zwłaszcza jeśli grasz dobrze rozwiniętą i wypoczętą drużyną. Musisz przede wszystkim wiedzieć o tym, że wrogowie preferują walkę na dystans. Ich główne ataki to korzystanie z laserów zadających obrażenia energetyczne oraz granatów grawitacyjnych. Te ostatnie mogą niestety powalać członków Twojej drużyny na ziemię i ich dodatkowo "uziemiać". Staraj się neutralizować te negatywne stany lub również polegać na atakach dystansowych (opartych na broniach dystansowych i enigmatach pomocnych w takim sposobie prowadzenia walk).
Co do atakowania przeciwników, warto dążyć do walki wręcz, gdyż laskarowie w bezpośrednich starciach często pudłują. Możesz też wykorzystać to, że po upływie około dwóch tur od momentu rozpoczęcia bitwy powinni zacząć gromadzić się przy wejściu do korytarza z odblokowanymi drzwiami. Rozważ wtedy użycie silnych ataków obszarowych żeby jednocześnie osłabić/zabić kilka osób.

Po wygranej bitwie z laskarami możesz oczywiście przeszukać ich ciała (jest to opcjonalne). Najważniejsze jest to żeby wejść do pomieszczenia z Rdzeniem Nawigacyjnym (M21.4), wejść w interakcję z urządzeniem i dokonać kradzieży. Możesz już bez żadnych przeszkód udać się do wyjścia z Kotwicowiska.
Pokojowy sposób

Druga metoda zdobycia Rdzenia Nawigacyjnego to cicha kradzież tego przedmiotu. Wariant ten pozwoli ci uniknąć bitwy z laskarami o ile poprawnie będziesz wykonywał kolejne czynności, dobrze podzielisz obowiązki pomiędzy członków drużyny i w miarę szybko uwiniesz się z kradzieżą.
W celu zainicjowania tej metody działania musisz dotrzeć w pobliże zamkniętych drzwi (M21.3) i porozmawiać w tym miejscu z Majorem Genjesem. W trakcie rozmowy poproś majora o możliwość odbycia wycieczki po porcie w jego towarzystwie. Uwaga - Nie przejmuj się tym, że rozpocznie się w tym momencie kryzys. Nie dojdzie do walki o ile nie zostaniesz wykryty na próbie włamania się do pomieszczenia z Rdzeniem i jego zabrania.

Tak jak już zostało to powiedziane musisz podzielić obowiązki pomiędzy członków drużyny. Potrzebne będą ci co najmniej trzy osoby (jedną z nich może być oczywiście główny bohater):
Osoba 1 musi zająć się odblokowaniem drzwi do pomieszczenia z Rdzeniem (M21.3) oraz wchodzić w interakcję z jego konsolą żeby wydawać kolejne polecenia odblokowania (w sumie trzy). Najlepiej żeby była to osoba obdarzona zdolnością Rozwalanie, którą będzie mogła wykorzystać ten parametr do otwarcia drzwi i do zaliczania kolejnych prób przy konsoli.

Osoba 2 musi zająć się potwierdzaniem poleceń odblokowania przy głównym panelu kontrolnym znajdującym się na tarasie obserwacyjnym w centralnej części mapy (M21.1). Koniecznie powinien to być ten członek drużyny, który ma w największym stopniu rozwiniętą zdolność Zwinne ręce (i duży zapas punktów Szybkości). To właśnie ta umiejętność będzie potrzebna do zaliczania prób i musisz mieć zawsze duże procentowe szanse powodzenia próby, dzięki czemu nie zostaniesz zdemaskowany podczas wykonywania tego typu operacji.

Osoba 3 musi jedynie towarzyszyć Majorowi Genjesowi podczas wycieczki. Może to być dowolny z pozostałych członków drużyny, gdyż osoba ta musi jedynie podążać za Majorem i zagadywać do niego gdy zatrzyma się w jakimś nowym miejscu (pamiętaj, że rozmowa zużywa akcję w danej turze). Major po dotarciu do głównej sali portu zacznie przemieszczać się po jej obrzeżach w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara i musisz zdążyć z kradzieżą aż zakończy obchód i powróci do miejsca, w którym początkowo przebywał.

Oto kolejne kroki, które musisz wykonać żeby poprawnie zaliczyć całą scenę:
1) Oddeleguj osobę 1 do otwarcia drzwi do pomieszczenia z Rdzeniem Nawigacyjnym. W kolejnej turze osoba ta musi dotrzeć do panelu sterowania Rdzenia i wybrać jedną z akcji powiązanych z wydaniem pierwszego polecenia odblokowania.
2) Oddeleguj osobę 2 do głównego panelu kontrolnego i zaczekaj aż osoba 1 wyda pierwsze polecenie odblokowania. Użyj wtedy głównej konsoli żeby potwierdzić to polecenie (wymagane użycie umiejętności Zwinne ręce).
3) Osoba 3 przez cały czas musi pozostawać blisko Majora Genjesa. Klikaj na niego w każdej turze żeby podtrzymywać swoje zainteresowanie wycieczką (w przeciwnym razie przedwcześnie wróciłby na swój posterunek).
4) Użyj osoby 1 żeby wydać drugie polecenie odblokowania i następnie osoby 2 żeby potwierdzić to polecenie przy głównej konsoli.
5) Użyj osoby 1 żeby wydać ostatnie trzecie polecenie odblokowania i następnie osoby 2 żeby potwierdzić to polecenie przy głównej konsoli.
6) Ukradnij Rdzeń Nawigacyjny z pomocą osoby 1 (wejdź w interakcję z panelem i wybierz odpowiednią opcję zachowania).
7) Wyrusz wszystkimi członkami drużyny w stronę wyjścia z Zaginionego Kotwicowiska. Musisz z niego skorzystać zanim Major Genjes powróci na swój posterunek.
Zakończenie questu
Niezależnie od wybranego wariantu zachowania musisz po opuszczeniu Kotwicowiska wyruszyć z powrotem do dzielnicy Dziedziniec Memoviry i zagadać do Dracogena (M15.1). Nagroda za ukończenie questu to 40 PD, przy czym Rdzeń Nawigacyjny może ci też pomóc w zaliczeniu głównego zadania Cena Dracogena (jego opis przejścia jest na odrębnej stronie poradnika).
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
- Wykwit: Mały Nihilesh (Small Nihilesh)
- Torment Tides of Numenera: Mały Nihilesh (Small Nihilesh) - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Zaginione Kotwicowisko (Lost Anchorage) - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Nowonarodzona Paszcza (The Newborn Maw)
- Torment Tides of Numenera: Zazdrosne serca (Covetous Hearts)
- Torment Tides of Numenera: Znajome przestworza (Familiar Skies)
- Wykwit: Mały Nihilesh (Small Nihilesh)
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
