Jak uciec z Sanktuarium Miel Avest? | Torment Tides of Numenera
Aktualizacja:
Sanktuarium Miel Avest odwiedza się w ramach zaliczania głównego wątku fabularnego gry. Na pierwszą część wizyty w tej lokacji składają się praktycznie same spotkania z przyjaźnie nastawionymi NPC-ami, ale Sanktuarium zostanie docelowo zaatakowane przez Rozpacz i nie będziesz mógł temu zapobiec. Ucieczka z Sanktuarium może ci w rezultacie sprawić dużo problemów, zwłaszcza jeśli do tej pory polegałeś na rozwiązaniach pokojowych i unikałeś konfrontacji. Poniżej znajduje się opis tej sceny wraz z podpowiedziami jak ujść z życiem podczas ataku Rozpaczy na Miel Avest. Pełny opis konfrontacji odnajdziesz na stronie z opisem przejścia głównego zadania Sanktuarium Miel Avest.

ZANIM zajmiesz się zaliczeniem tej dość wymagającej sceny warto powiedzieć o kilku istotnych kwestiach:
- Nie próbuj rozgrywać bitwy z potworami nasłanymi przez Rozpacz nawet jeśli Twoja drużyna dobrze radzi sobie w bezpośrednich konfrontacjach. Nie możesz tu odnieść typowego zwycięstwa, bo nie pozwalają na to reguły tego kryzysu. Jest to szczególnie zauważalne po tym jak w Miel Avest zjawi się Rozpacz. Kreatura ta będzie mogła bez żadnego wysiłku zabijać wszystkie postacie (w tym członków Twojej drużyny) i nie powstrzymają jej nawet najlepsze ataki.
- Wbrew temu co sugeruja gra musisz kierować się nie w stronę platformy z teleportami (zostanie ona zniszczona tuż po pojawieniu się Rozpaczy), tylko pokazanego na dołączonym obrazku relikwiarza (M14.15).
- Duża część mapy płonie i gruz blokuje wiele przejść. Oznacza to, że do relikwiarza nie przedostaniesz się dzięki przemueszczaniu w linii prostej, tylko wybraniu drogi okrężnej. Przy okazji warto dodać, że nie powinieneś zbliżać się do płomieni Rozpaczy, bo Twoi podwładni odniosą wtedy obrażenia. Do usuwania części płomieni używaj generatorów tarczy (każdy z nich trzeba ręcznie aktywować), a przez barykady przebijaj się.
- Nie zawracaj sobie głowy ratowaniem "podrzędnych" porzuconych, bo może ci wtedy nie wystarczyć czasu na ucieczkę kontrolowaną drużyną. Wyjątkowo możesz potraktować obecnych na mapie ważnych NPC-ów, z którymi wcześniej być może wchodziłeś już w interakcje.
- Rozpacz nieustannie będzie przyzywała sobie na pomoc kolejne potwory. Eliminowanie ich jest możliwe, ale jest to jedynie strata czasu, bo ich wszystkich nie zabijesz i może ci nie wystarczyć czasu na ucieczkę. Na atakowanie lub osłabianie ich decyduj się tylko jeśl iwyraźnie staną ci na drodze.
- W przypadku grania drużyną, która stroni od walk, dobrym pomysłem jest przejście do trybu skradania się. Opcjonalnie możesz też odpalać umiejętności defensywne, które pozwolą na spowolnienie lub zdezorientowanie tych kreatur.
- Do wspomnianego relikwiarza podążaj CAŁĄ DRUŻYNĄ, bo możesz zostac zmuszony do pozbycia się jego zabezpieczeń i bardzo pomocne będą tu zdolności wszystkich towarzyszy. Do piramidki musi też dotrzeć sam główny bohater, bo tylko on jest w stanie ją ostatecznie uruchomić.

W trakcie przeprawy przez sanktuarium trzymaj się z dala od jego wschodniej części, bo po upływie kilku tur pojawi się tam Rozpacz (M4.13). Nie podejmuj żadnych prób walki z tym przeciwnikiem, bo są one skazane na porażkę. Co więcej, Rozpacz jest w stanie niemal automatycznie zabić wszystkie postacie, które znajdą się w pobliżu niej.
Niewielkim pocieszeniem jest to, że Aadiriis postanowi poświęcić swoje życie i odwrócić uwagę Rozpaczy (niezależnie od wybranej opcji dialogowej nie zdołasz zmienić jej nastawienia). Nie licz jednak, że uda ci się w ten sposób na dobre uniknąć zagrożenia, gdyż Rozpacz wyruszy w stronę kobiety i po upływie około trzech tur doprowadzi do jej śmierci. Musisz w rezultacie wykorzystać jej poświęcenie do tego żeby zdążyć z dotarciem do relikwiarza.

Tak jak zostało to już powiedziane do celu podróży nie możesz dotrzeć podążając w linii prostej. Zamiast tego początkowo kieruj się w stronę barykady zlokalizowanej na zachód od miejsca pojawienia się Rozpaczy (M4.14). Użyj umiejętności bohaterów żeby pozbyć się gruzu i dopiero wtedy wyrusz w stronę relikwiarza (M4.15).
Bardzo ważną informacją jest to, że relikwiarz nie może zostać od razu użyty do ucieczki. Zamiast tego konieczne jest jego rozbrojenie. Możesz tego dokonać aktywując TRZY odrębne akcje podległymi bohaterami lub korzystając ze zdolności Jedność z Nurtem głównego bohatera. Co więcej, główny bohater musi być osobą, która jako ostatnie dotknie piramidy. Dopiero wtedy konfrontacja dobiegnie końca i otrzymasz 100 PD.
0
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
- Zagadki i ważne wydarzenia
- Jak rozwiązać zagadkę z zegarem w Klifach Sagusa? | Torment Tides of Numenera
- Jak rozwiązać zagadkę z kopułą w Karawanseraj? | Torment Tides of Numenera
- Jak rozwiązać zagadkę z piramidą (Zakon Prawdy)? | Torment Tides of Numenera
- Czy można ostatecznie umrzeć w Torment: Tides of Numenera?
- Jak pokonać Aidana Sitabo w Skraju Klifu? | Torment Tides of Numenera
- Gdzie można odpocząć w Klifach Sagusa? | Torment Tides of Numenera
- Kto jest mordercą w Klifach Sagusa i kogo może zabić?
- Spotkanie ze Srebrnymi Sierotami (Silver Orphans) w Klifach Sagusa
- Gdzie znaleźć Aligerna i Callistege jeśli opuszczą drużynę?
- Gdzie odnaleźć wszystkie kopie widma kobiety (Tawerna Piąte Oko)
- Lista kombinacji (kodów) do unikalnych grobowców (Nekropolia)
- Jak skonstruować Pierścień Cieni (The Shadow Ring) | Torment Tides of Numenera
- Jak uciec z Sanktuarium Miel Avest? | Torment Tides of Numenera
- Jak dotrzeć do Placówki Handlowej i Wstąpienia w Wykwicie?
- Jak zdobyć skalpel do otwierania Paszcz w Wykwicie? | Torment Tides of Numenera
- Jak przejść przez Najniższą Komorę i dotrzeć do Serca Wykwitu?
- Gdzie jest skarbiec mordenów i jak się do niego dostać?
- Jak przejść przez Komorę Stazy (Spaczony Meander)? | Torment Tides of Numenera
- Jak pokonać konstrukta Czyhający Na Ofiary w Wykwicie?
- Lista retrospektorów (merecasters) | Torment Tides of Numenera
- Zagadki i ważne wydarzenia
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
