Torment Tides of Numenera: Wybór klasy postaci
Aktualizacja:

Klasa postaci w grze Torment: Tides of Numenera jest głównym atrybutem, który wyróżnia naszego bohatera. Nie tylko wpływa ona na nasze statystyki i umiejętności, ale także całkowicie zmienia sposób rozgrywki otwierając nam nowe możliwości podczas dialogów czy interakcji z otoczeniem. Nie bez znaczenia pozostaje także dla sytuacji kryzysowych, którymi to określane są po prostu momenty walki.
Glewia
Glewia jest klasą postaci skupiającą się na sile oraz szybkości. Sprawia to, że jest idealnym wyborem dla osób chcących grać bohaterem skupionym na bezpośrednich atakach oraz posiadającym wysoką obronę. Najrozsądniej taką klasą rozwijać siłę/szybkość, by sprawnie radzić sobie w potyczkach. Wybór jednej dominującej statystyki powinien zależeć od tego czy chcemy sterować wojownikiem nastawionym na powolne, ale silne ataki, zdolnym wytrzymać wiele uderzeń czy też chcemy pokierować szybką i zwinną postacią. Nie należy także zapominać, że poza walką, statystyk tych używać będziemy także podczas dialogów i interakcji z otoczeniem. Im więcej posiadać będziemy Szybkości tym więcej opcji zyskamy.
Dostępne umiejętności dla Glewii to:
- Niezawodna precyzja - +10% szansy na krytyczny sukces podczas ataków bronią.
- Wyszkolona obrona - Uniki: +10%, Siła Woli: +10%
- Prowokacja - Wywołuje stan Przymus, zmuszając cel, by cię zaatakował.
- Hak - Złap wroga hakiem z kotwiczką i przyciągnij go do siebie.
Ponadto, Glewia jako jedyna klasa może wybrać premię +15% na poziom obrażeń do wybranych broni: ciężkiej, taktycznej (średnia), lekkiej, walki wręcz i walki na dystans.
Szelma
Szelma jest bohaterem, który ceni eksplorację, interakcję z otoczeniem oraz z innymi postaciami. Jest to klasa, która najbardziej ze wszystkich stroni od walki. Zamiast rozwiązań siłowych posiada możliwość rozwiązywania problemów na dziesiątki innych sposobów. Podczas rozdawania kolejnych punktów w statystyki powinniśmy zadać sobie pytanie, jakich umiejętności najczęściej używamy podczas interakcji i właśnie je zwiększyć. Dobrym rozwiązaniem powinno być także w miarę równe rozwijanie wszystkich trzech parametrów. Szelma dysponuje największą gamą umiejętności, które może rozwijać. W większości odnoszą się one do zwiększenia szans na udaną interakcję z otoczeniem lub postacią. Odpowiednio rozwinięta postać pozwala bowiem na uniknięcie prawie wszystkich walk.
Dostępne umiejętności dla Szelmy to:
- Walka bez pancerza - Uniki +10%, Siła Woli +10%, jeśli nie nosisz zbroi lub nosisz lekką zbroję.
- Gusła - Automatycznie udaje ci się następna akcja Zwinnych rąk lub Rozwalenia.
- Nieczysty Cios - Atak, który zadaje Obrażenia broni: +3. Jeśli cel posiada negatywny stan, wywołuje na 1 rundę stan: Oszołomienie (Siła wola -15%, Ataki -15%).
- Nasycenie Broni - Wybierz rodzaj obrażeń, a potem wykonaj atak bronią. Zadaj obrażenia wybranego rodzaju oraz wywołaj efekty zależne od rodzaju.
- Obeznanie z pancerzem - Zyskaj całkowity koszt pancerza: Szybkość -3, Siła: -3. Zmniejsza szkody ataków ezoterii wyrządzone przez Uzbrojenie o 15%.
Dodatkowo, możesz wybrać Szelmą zdolności eksploracyjne, które ułatwią interakcję ze światem.
Nano
Nano jest ostatnią dostępną klasą. Postać ta jest odpowiednikiem magów w innych klasycznych grach RPG. W tym jednak wypadku bohater nie korzysta z magii w czystej postaci, a z niezwykle zaawansowanych technologii pozostawionych przez poprzednie cywilizacje. Jako jedna z niewielu osób w świecie gry jest zdolna do wykorzystywania tych sił do własnych celów. Nano dysponuje jedynie trzema umiejętnościami do rozwoju. Skupiają się one na poznaniu oraz zrozumieniu przedmiotów i elementów otoczenia. Dużo lepiej prezentuje się grupa umiejętności aktywowanych, w których znajdziemy sporo ciekawych zdolności. Nie tylko przydadzą nam się one podczas walki, pozwalając zatrzymać atakującego wroga czy zwiększyć naszą obronę, ale będziemy mogli wykorzystać je także podczas zwykłego przemierzania świata gry. Umiejętność Skanowania Myśli często przyda nam się podczas bardziej wymagających rozmów z napotkanymi postaciami.
Dostępne umiejętności dla Nano to:
- Sondowanie Myśli - Podczas konwersacji poznasz powierzchowne myśli większości ludzi i istot, z którymi rozmawiasz.
- Zaradność - Zdobywasz premię: Poziom wyszkolenia w zdolności: Użycie Enigmatu +1 (umożliwia ci posiadanie dodatkowych enigmatów).
- Pobudzenie - Usuwa wszystkie negatywne stany (oprócz Otoczenia i Trwałych urazów). Przywraca 6 pkt zdrowia.
- Przystosowanie - Zyskujesz stan Chroniony (Pancerz +2, Odporność +1). Premia do pancerza +2pkt na poziom, premia do odporności +1pkt na poziom.
- Krok Kwantowy - Teleportuj jednego sojusznika do punktu w zasięgu.
Nano może dodatkowo wybrać +15% do wykonywania trudnych akcji związanych z wybraną przez siebie wiedzą: mistyczną, o maszynerii i tej traktującej o szeroko pojętej naturze.
Decyzja należy do Ciebie - pamiętaj, że wybór klasy jest nieodwracalny.
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
