Wybór klasy postaci | Torment Tides of Numenera
Aktualizacja:

Klasa postaci w grze Torment: Tides of Numenera jest głównym atrybutem, który wyróżnia naszego bohatera. Nie tylko wpływa ona na nasze statystyki i umiejętności, ale także całkowicie zmienia sposób rozgrywki otwierając nam nowe możliwości podczas dialogów czy interakcji z otoczeniem. Nie bez znaczenia pozostaje także dla sytuacji kryzysowych, którymi to określane są po prostu momenty walki.
Glewia
Glewia jest klasą postaci skupiającą się na sile oraz szybkości. Sprawia to, że jest idealnym wyborem dla osób chcących grać bohaterem skupionym na bezpośrednich atakach oraz posiadającym wysoką obronę. Najrozsądniej taką klasą rozwijać siłę/szybkość, by sprawnie radzić sobie w potyczkach. Wybór jednej dominującej statystyki powinien zależeć od tego czy chcemy sterować wojownikiem nastawionym na powolne, ale silne ataki, zdolnym wytrzymać wiele uderzeń czy też chcemy pokierować szybką i zwinną postacią. Nie należy także zapominać, że poza walką, statystyk tych używać będziemy także podczas dialogów i interakcji z otoczeniem. Im więcej posiadać będziemy Szybkości tym więcej opcji zyskamy.
Dostępne umiejętności dla Glewii to:
- Niezawodna precyzja - +10% szansy na krytyczny sukces podczas ataków bronią.
- Wyszkolona obrona - Uniki: +10%, Siła Woli: +10%
- Prowokacja - Wywołuje stan Przymus, zmuszając cel, by cię zaatakował.
- Hak - Złap wroga hakiem z kotwiczką i przyciągnij go do siebie.
Ponadto, Glewia jako jedyna klasa może wybrać premię +15% na poziom obrażeń do wybranych broni: ciężkiej, taktycznej (średnia), lekkiej, walki wręcz i walki na dystans.
Szelma
Szelma jest bohaterem, który ceni eksplorację, interakcję z otoczeniem oraz z innymi postaciami. Jest to klasa, która najbardziej ze wszystkich stroni od walki. Zamiast rozwiązań siłowych posiada możliwość rozwiązywania problemów na dziesiątki innych sposobów. Podczas rozdawania kolejnych punktów w statystyki powinniśmy zadać sobie pytanie, jakich umiejętności najczęściej używamy podczas interakcji i właśnie je zwiększyć. Dobrym rozwiązaniem powinno być także w miarę równe rozwijanie wszystkich trzech parametrów. Szelma dysponuje największą gamą umiejętności, które może rozwijać. W większości odnoszą się one do zwiększenia szans na udaną interakcję z otoczeniem lub postacią. Odpowiednio rozwinięta postać pozwala bowiem na uniknięcie prawie wszystkich walk.
Dostępne umiejętności dla Szelmy to:
- Walka bez pancerza - Uniki +10%, Siła Woli +10%, jeśli nie nosisz zbroi lub nosisz lekką zbroję.
- Gusła - Automatycznie udaje ci się następna akcja Zwinnych rąk lub Rozwalenia.
- Nieczysty Cios - Atak, który zadaje Obrażenia broni: +3. Jeśli cel posiada negatywny stan, wywołuje na 1 rundę stan: Oszołomienie (Siła wola -15%, Ataki -15%).
- Nasycenie Broni - Wybierz rodzaj obrażeń, a potem wykonaj atak bronią. Zadaj obrażenia wybranego rodzaju oraz wywołaj efekty zależne od rodzaju.
- Obeznanie z pancerzem - Zyskaj całkowity koszt pancerza: Szybkość -3, Siła: -3. Zmniejsza szkody ataków ezoterii wyrządzone przez Uzbrojenie o 15%.
Dodatkowo, możesz wybrać Szelmą zdolności eksploracyjne, które ułatwią interakcję ze światem.
Nano
Nano jest ostatnią dostępną klasą. Postać ta jest odpowiednikiem magów w innych klasycznych grach RPG. W tym jednak wypadku bohater nie korzysta z magii w czystej postaci, a z niezwykle zaawansowanych technologii pozostawionych przez poprzednie cywilizacje. Jako jedna z niewielu osób w świecie gry jest zdolna do wykorzystywania tych sił do własnych celów. Nano dysponuje jedynie trzema umiejętnościami do rozwoju. Skupiają się one na poznaniu oraz zrozumieniu przedmiotów i elementów otoczenia. Dużo lepiej prezentuje się grupa umiejętności aktywowanych, w których znajdziemy sporo ciekawych zdolności. Nie tylko przydadzą nam się one podczas walki, pozwalając zatrzymać atakującego wroga czy zwiększyć naszą obronę, ale będziemy mogli wykorzystać je także podczas zwykłego przemierzania świata gry. Umiejętność Skanowania Myśli często przyda nam się podczas bardziej wymagających rozmów z napotkanymi postaciami.
Dostępne umiejętności dla Nano to:
- Sondowanie Myśli - Podczas konwersacji poznasz powierzchowne myśli większości ludzi i istot, z którymi rozmawiasz.
- Zaradność - Zdobywasz premię: Poziom wyszkolenia w zdolności: Użycie Enigmatu +1 (umożliwia ci posiadanie dodatkowych enigmatów).
- Pobudzenie - Usuwa wszystkie negatywne stany (oprócz Otoczenia i Trwałych urazów). Przywraca 6 pkt zdrowia.
- Przystosowanie - Zyskujesz stan Chroniony (Pancerz +2, Odporność +1). Premia do pancerza +2pkt na poziom, premia do odporności +1pkt na poziom.
- Krok Kwantowy - Teleportuj jednego sojusznika do punktu w zasięgu.
Nano może dodatkowo wybrać +15% do wykonywania trudnych akcji związanych z wybraną przez siebie wiedzą: mistyczną, o maszynerii i tej traktującej o szeroko pojętej naturze.
Decyzja należy do Ciebie - pamiętaj, że wybór klasy jest nieodwracalny.
0
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
