Ułaskawienie (Stay of Execution) - zadanie poboczne | Torment Tides of Numenera
W tym rozdziale dowiesz się, co zrobić, aby uratować Risa, skazańca w dzielnicy Mały Rynek (Circus Minor) w Torment: Tides of Numenera.
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Rozmowa z Tybirem (M3.11).
Uwaga - Jest to zadanie o charakterze czasowym. Jeśli nie zajmiesz się dostatecznie szybko tematem uwolnienia Risa (kolejne dni mijają w momencie udania się na odpoczynek) to może on zostać stracony i wtedy przepadnie szansa na dokończenie/przystąpienie do tego questu.

Podczas rozmowy z Tybirem (M3.11) dowiesz się, iż jego przyjaciel oczekuje na egzekucje, po tym jak rzekomo został niesłusznie oskarżony. Jeśli zdecydujesz się pomóc postaci, Tybir zaproponuje przyłączenie się do drużyny - warto to zrobić, gdyż dodatkowa postać ułatwia znacznie walki.

Na początku zadania wysłany zostaniesz na Plac Rządkowy, gdzie od jednego z kupców (Sangolin) (M5.3), trzeba będzie uzyskać przedmiot - Odznaka Zwierzchnictwa. Podczas rozmowy z kupcem, dojdziesz do opcji dialogowej pozwalającej zdobyć odznakę, czy to oszustwem, czy kradzieżą. W końcu zdobędziesz upragniony przedmiot, który pozwoli uratować przyjaciela Tybira.

Gdy uzyskasz od kupca Odznakę Zwierzchnictwa, udaj się na północny zachód i rozpocznij rozmowę z Sekretarzem Rady, postacią stojącą przy mównicy (M3.12). Początek rozmowy to konieczność wymuszenia na postaci chęci współpracy, musisz więc wykorzystać ścieżkę dialogową najbardziej adekwatną do swojej postaci i posiadanych atrybutów. Następnie, zacznij rozmawiać o dokumentach - ponownie musisz wybrać stosowną opcję, by otrzymać Sfałszowany List Ułaskawiający.
Wróć do poprzedniej lokacji, do miejsca w którym spotkałeś towarzysza i porozmawiaj z nadzorcą (Nadzorca Yeen). Przekaż mu papiery, a po chwili Ris zostanie uwolniony. Dodatkowo, dzięki temu zyskasz 40 PD.
Wywiąże się dość długa rozmowa pomiędzy przyjaciółmi, po czym misja dobiegnie końca, a ty zyskasz towarzysza na stałe.

Alternatywnie, możesz porozmawiać z osobami zgromadzonymi pod areną. Jeśli przekonasz kilku z nich, by opowiedzieli się za niewinnością skazanego (w co najmniej jednym przypadku konieczne będzie skorzystanie z wysiłku), doprowadzi to do małych zamieszek. W konsekwencji, władze uwolnią Risa, jednak nie dostaniesz żadnej nagrody, czy premii PD. Załączy się rozmowa z Risem, który pomimo oswobodzenia będzie wściekły na Tybira i poprzysięgnie zemstę.

Epilog: Jeśli wybrałeś alternatywne rozwiązanie, tj. przyczyniłeś się do oswobodzenia Risa dzięki podburzeniu tłumu zgromadzonego wokół areny, to poprzysiągł on zemstę na Tybirze. W takiej sytuacji do ponownego spotkania z Risem dojdzie przy próbie opuszczenia miasta Klify Sagusa w ramach głównego zadania Na tropie konstruktora (M7.2). Możesz zachować się na dwa główne sposoby:
- Zaatakować Risa - Postaci tej towarzyszy kilku bandytów, ale uciekną oni po tym jak Ris zostanie pokonany.
- Użyć Zastraszenia na Risie - Sprawi to, że opuści tę lokację i nie będzie już dalej nękał drużyny.
0
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Mały Rynek | Circus Minor
- Mapa Mały Rynek M3 - Circus Minor - mapa lokacji | Torment Tides of Numenera
- Ułaskawienie (Stay of Execution) - zadanie poboczne | Torment Tides of Numenera
- Beleazar i Bestia - zadanie poboczne (Beleazar and the Beast)
- Pożyczone i zgubione - zadanie poboczne (Borrowed and Lost)
- Ofiara Rozpaczy - zadanie poboczne (The Sorrow's Prey)
- Wyznawcy Pana Wcieleń (Disciples of the Changing God) - zadanie poboczne
- Ukochany niewolnik (Beloved Slave) - zadanie poboczne
- Mały Rynek | Circus Minor
- Opis przejścia
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
