Torment Tides of Numenera: Ułaskawienie (Stay of Execution) - zadanie poboczne
W tym rozdziale dowiesz się, co zrobić, aby uratować Risa, skazańca w dzielnicy Mały Rynek (Circus Minor) w Torment: Tides of Numenera.
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Rozmowa z Tybirem (M3.11).
Uwaga - Jest to zadanie o charakterze czasowym. Jeśli nie zajmiesz się dostatecznie szybko tematem uwolnienia Risa (kolejne dni mijają w momencie udania się na odpoczynek) to może on zostać stracony i wtedy przepadnie szansa na dokończenie/przystąpienie do tego questu.

Podczas rozmowy z Tybirem (M3.11) dowiesz się, iż jego przyjaciel oczekuje na egzekucje, po tym jak rzekomo został niesłusznie oskarżony. Jeśli zdecydujesz się pomóc postaci, Tybir zaproponuje przyłączenie się do drużyny - warto to zrobić, gdyż dodatkowa postać ułatwia znacznie walki.

Na początku zadania wysłany zostaniesz na Plac Rządkowy, gdzie od jednego z kupców (Sangolin) (M5.3), trzeba będzie uzyskać przedmiot - Odznaka Zwierzchnictwa. Podczas rozmowy z kupcem, dojdziesz do opcji dialogowej pozwalającej zdobyć odznakę, czy to oszustwem, czy kradzieżą. W końcu zdobędziesz upragniony przedmiot, który pozwoli uratować przyjaciela Tybira.

Gdy uzyskasz od kupca Odznakę Zwierzchnictwa, udaj się na północny zachód i rozpocznij rozmowę z Sekretarzem Rady, postacią stojącą przy mównicy (M3.12). Początek rozmowy to konieczność wymuszenia na postaci chęci współpracy, musisz więc wykorzystać ścieżkę dialogową najbardziej adekwatną do swojej postaci i posiadanych atrybutów. Następnie, zacznij rozmawiać o dokumentach - ponownie musisz wybrać stosowną opcję, by otrzymać Sfałszowany List Ułaskawiający.
Wróć do poprzedniej lokacji, do miejsca w którym spotkałeś towarzysza i porozmawiaj z nadzorcą (Nadzorca Yeen). Przekaż mu papiery, a po chwili Ris zostanie uwolniony. Dodatkowo, dzięki temu zyskasz 40 PD.
Wywiąże się dość długa rozmowa pomiędzy przyjaciółmi, po czym misja dobiegnie końca, a ty zyskasz towarzysza na stałe.

Alternatywnie, możesz porozmawiać z osobami zgromadzonymi pod areną. Jeśli przekonasz kilku z nich, by opowiedzieli się za niewinnością skazanego (w co najmniej jednym przypadku konieczne będzie skorzystanie z wysiłku), doprowadzi to do małych zamieszek. W konsekwencji, władze uwolnią Risa, jednak nie dostaniesz żadnej nagrody, czy premii PD. Załączy się rozmowa z Risem, który pomimo oswobodzenia będzie wściekły na Tybira i poprzysięgnie zemstę.

Epilog: Jeśli wybrałeś alternatywne rozwiązanie, tj. przyczyniłeś się do oswobodzenia Risa dzięki podburzeniu tłumu zgromadzonego wokół areny, to poprzysiągł on zemstę na Tybirze. W takiej sytuacji do ponownego spotkania z Risem dojdzie przy próbie opuszczenia miasta Klify Sagusa w ramach głównego zadania Na tropie konstruktora (M7.2). Możesz zachować się na dwa główne sposoby:
- Zaatakować Risa - Postaci tej towarzyszy kilku bandytów, ale uciekną oni po tym jak Ris zostanie pokonany.
- Użyć Zastraszenia na Risie - Sprawi to, że opuści tę lokację i nie będzie już dalej nękał drużyny.
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
- Torment Tides of Numenera: Mały Rynek
- Torment Tides of Numenera: Mapa Mały Rynek - Circus Minor - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Ułaskawienie (Stay of Execution) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Beleazar i Bestia - zadanie poboczne (Beleazar and the Beast)
- Torment Tides of Numenera: Pożyczone i zgubione - zadanie poboczne (Borrowed and Lost)
- Torment Tides of Numenera: Ofiara Rozpaczy - zadanie poboczne (The Sorrow's Prey)
- Torment Tides of Numenera: Wyznawcy Pana Wcieleń (Disciples of the Changing God) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Ukochany niewolnik (Beloved Slave) - zadanie poboczne
- Torment Tides of Numenera: Mały Rynek
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
