Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera

W rozdziale tym dowiesz się, jak przejść Rafę Upadłych Światów. Znajdziesz tu również informacje o tym, jak pokonać Qorro sposobem siłowym i dyplomatycznym, a także zrozumiesz, jak rozwiązać zagadkę z zegarem w dzielnicy Mały rynek.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Sposób odblokowania: Automatycznie po zakończeniu prologu i znalezieniu się w Zniszczonej Kopule (M1.1).

Porozmawiaj z towarzyszami i przeszukaj komnatę - możesz m.in. podnieść jeden z odłamków z ziemi - Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Porozmawiaj z towarzyszami i przeszukaj komnatę - możesz m.in. podnieść jeden z odłamków z ziemi

Po stworzeniu postaci i przebrnięciu przez prolog, trafisz do nowej, niewielkiej lokacji - Zniszczona kopuła (M1.1). Dwójka nowych bohaterów, Aligern i Callistege rozpoczną z Tobą rozmowę. Jej przebieg nie ma większego znaczenia dla fabuły - warto jednak "poklikać" na wszystkie opcje. Dowiesz się dzięki temu, iż aby pchnąć fabułę dalej, musisz naprawić komorę rezonansową w komnacie, w której się znajdujesz. Aby to zrobić, będzie potrzebna Ci pomoc jednej z miejscowych organizacji - Wyznawców Pana Wcieleń lub Zakonu Prawdy.

Nadchodząca grupa zwiastuje niebezpieczeństwo - Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Nadchodząca grupa zwiastuje niebezpieczeństwo

Na zewnątrz, Aligern zechce z Tobą porozmawiać - dowiesz się o zagrożeniu, jakim jest przebywanie w tym miejscu. Biegnij schodami do góry i miń most zbudowany z energii. Gdy posuniesz się naprzód (M2.2), nadejdzie grupka nieznajomych. Możesz z nimi przeprowadzić rozmowę na dwa sposoby: siłowy i pokojowy.

Rozmowa z Qorro - sposób siłowy

Twoim głównym celem jest pokonanie Qorro - możesz posłużyć się elementami otoczenia, by ułatwić sobie walkę - Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Twoim głównym celem jest pokonanie Qorro - możesz posłużyć się elementami otoczenia, by ułatwić sobie walkę

Jeśli chcesz rozwiązania siłowego, bądź opryskliwy, każ Qorro odsunąć się z drogi, a następnie zaatakuj go, co zaowocuje rozpoczęciem kryzysu.

W czasie walki, masz kilka dodatkowych opcji:

  • Możesz porozmawiać z Qorro i spróbować go zastraszyć - jeśli ci się powiedzie, na cztery tury uzyska negatywny status postaci,
  • Użyć wieżyczki (M2.9), by zadać dodatkowe obrażenia na wskazanym obszarze (postaraj się osłabić w ten sposób co najmniej dwóch stojących blisko siebie wrogów),
  • Użyć fioletowej wiązki energii z ziemi (M2.10), by dodać stan demoralized (negatywny wpływ na wszystkie działania) widocznym wrogom.

Skup się tylko na liderze grupy - po jego pokonaniu reszta ucieknie (nie od razu, może minąć chwila). Gdy pokonasz Qorro, musisz podejść do jego zwłok i unieszkodliwić mechanizm pułapki wybraną przez siebie metodą interakcji. Po zakończeniu walki, zdobędziesz 100 PD i trochę przedmiotów (zbadaj ciała pokonanych przeciwników).

Porozmawiaj z Otero i popytaj o okolicę - Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Porozmawiaj z Otero i popytaj o okolicę

Po wszystkim, Twoi towarzysze pokłócą się i będziesz musiał wybrać z kim się udać w dalszą podróż. Nie jest to definitywny wybór - towarzysz, który odejdzie może zostać ponownie zrekrutowany w miejscu swojej pracy (Aligern w Bebechach, a Callistege w Zakonie Prawdy). Wybiegnij na górę, skąd nadeszła grupa pokonanych już przeciwników i w nowej lokacji rozpocznij rozmowę z Otero, który znajduje się zaraz przy punkcie, do którego wchodzisz (M3.1). Podczas konwersacji możesz podpytać się o lokalizację organizacji których szukasz, za co otrzymasz wpis do dziennika do zadania Upadek na ziemię.

Dodatkowo, Otero powie ci też, kto może pomóc Ci w naprawie urządzenia (Komnata Rezonansowa) w lokacji Zniszczona Kopuła - są to Prata, znajdujący się na południowy zachód od twojej pozycji (M3.13), a także Brygadzista, w lokacji Bebechy.

Rozmowa z Qorro - sposób pokojowy

W czasie rozmowy bądź pokorny - powiedz prawdę i poddaj się dobrowolnie - Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
W czasie rozmowy bądź pokorny - powiedz prawdę i poddaj się dobrowolnie

Jeśli chcesz rozwiązania pokojowego, odpowiedz szczerze, że to Twoja postać spadła z nieba i następnie udaj się z grupką do ich zleceniodawców, co zaowocuje 25 PD. Walka nie będzie miała miejsca, a Twoja drużyna, pomniejszona o Aligerna, zostanie przeniesiona do nowej lokacji siedziby Zakonu Prawdy (M8.1). Uwaga: Istnieje również możliwość definitywnego "przegadania" Qorro. Qorro po przegranym dialogu wycofa się wraz z grupą bez walki, a Ty zostaniesz w Rafie Upadłych Światów.

 

Ogłuszony trafisz do Zakonu Prawdy - porozmawiaj z przywódczynią grupy - Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Ogłuszony trafisz do Zakonu Prawdy - porozmawiaj z przywódczynią grupy

Czeka Cię dość długa rozmowa z miejscową przywódczynią, Salimeri. Dobór opcji dialogowych nie ma większego znaczenia, lecz gdy postać zapyta się, czy zechcesz jej pomóc w jej problemie przytaknij. Dodane zostanie nowe poboczne zadanie, Lazaret Zdławionego Echa (zadanie można także odblokować podczas sposobu siłowego, jednak trzeba będzie pofatygować się do Salimeri) a ty otrzymasz nowy przedmiot, Metaliczne oko. Dalsza część rozmowy nie ma większego znaczenia, jednak podpytując Salimeri o kilka spraw możesz otrzymać wpis do dziennika do zadania Upadek na ziemię.

Porozmawiaj z Otero i popytaj o okolicę - Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Porozmawiaj z Otero i popytaj o okolicę

Gdy skończysz konwersację, możesz porozmawiać z innymi postaciami znajdującymi się w tym małym pomieszczeniu, jednak na chwilę obecną nie oferują oni żadnych zadań, przedmiotów. Wyjdź z pomieszczenia, a następnie skieruj się na południe, by zejść po schodach do niższej części miasta. Stąd ponownie skieruj się na południe, by dotrzeć do stojącej przy łuku postaci - Otero (M3.1). Podczas konwersacji możesz podpytać się o lokalizację organizacji których szukasz, za co otrzymasz wpis do dziennika do zadania Upadek na ziemię.

Dodatkowo, Otero powie ci też, kto może pomóc ci w naprawie urządzenia (Komnata Rezonansowa) w lokacji Zniszczona Kopuła - są to Prata, znajdujący się na południowy zachód od twojej pozycji (M3.13), a także Brygadzista, w lokacji Bebechy.

 

Dalsza część zadania - rozwiązanie zagadki z zegarem

Udaj się do przywódców kultystów i zgódź się na rozwiązanie zagadki wielkiego zegara - Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Udaj się do przywódców kultystów i zgódź się na rozwiązanie zagadki wielkiego zegara

Uwaga: Po rozmowie z Otero, obie możliwe do obrania przez Ciebie ścieżki zazębiają się, przez co dalszy przebieg tego zadania jest jednakowy, niezależnie od tego, czy obrana została metoda siłowa, czy pokojowa.

Rozmowa z Prata nic nie da - nie dowiesz się niczego co pomogłoby ci w wykonaniu zadania. Udaj się więc na północ od miejsca, w którym znajduje się Otero, by dotrzeć do poszukiwanych przez Ciebie kultystów. Podczas konwersacji z Kasminą (M3.2), postacią znajdującą się koło wielkiego zegara, dowiesz się, iż kultyści będą w stanie ci pomóc, ale najpierw trzeba im wyświadczyć przysługę.

Trzeba będzie ponownie aktywować zegar stojący za postaciami, z którymi przed chwilą toczona była dyskusja - Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Trzeba będzie ponownie aktywować zegar stojący za postaciami, z którymi przed chwilą toczona była dyskusja. Wejdź w interakcję z zegarem, lecz niewiele będziesz w stanie zrobić, gdyż trzeba będzie aktywować trzy kolejne obiekty, wybierając przy nich odpowiednie opcje dialogowe.

  • Dla obiektu znajdującego się po lewej stronie (1), spójrz na wspomnienie w zarośniętej dolinie i zablokuj ostatnie ze wspomnień z tej lokacji,
  • Dla obiektu w środku (2), zablokuj ostatnie wspomnienie z podwodnego miasta,
  • Dla obiektu znajdującego się po prawej stronie (3), wybierz wspomnienia z oblężonego miasta.

Po wszystkim, zegar na nowo zostanie aktywowany i zyskasz 3 PD. Udaj się do zegara, który przeniesie Cię w zupełnie inne miejsce.

Użyj Rozwalania na jednym z urządzeń - Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Użyj Rozwalania na jednym z urządzeń

Istnieje też alternatywne rozwiązanie, albowiem zagadkę z zegarem możesz rozegrać w taki sposób, że zegar zostanie uszkodzony i przeniesie drużynę do innej linii czasu. Wbrew pozorom nie jest to całkowicie niepożądany wariant, gdyż obranie go pozwoli ci odblokować inny sposób zaliczenia pobocznego questu Baleazar i bestia (szczegóły w jego opisie przejścia). W celu "zepsucia" zegara musisz po wejściu w interakcję z każdym z trzech obiektów wybrać wspomnienia z podwodnego miasta, a następnie użyć na jednym z urządzeń umiejętności Rozwalanie. Sprawi to, że w Małym Rynku dojdzie do zmiany linii czasu i nastanie noc.

Miejsce pozyskania Kratki Fraktalnej - Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Miejsce pozyskania Kratki Fraktalnej

Pomimo zmiany linii czasu możesz kontynuować opisywany quest udając się do zegara i wchodząc z nim w interakcję. Jeśli jednak pragniesz przywrócić prawidłową linię czasu to zainteresuj się monolitem zlokalizowanym na zachód od zegara (M3.15). Zbadaj go, dzięki czemu pozyskasz Kratkę Fraktalną (osobliwość). Z przedmiotem tym powróć do zegara. Możesz użyć kratki na zegarze żeby przywrócić pożądaną linię czasu, ale jest to możliwe tylko jeśli dysponujesz umiejętnością Jedność z Nurtem i zaliczysz test z jej użycia.

Finał w Labiryncie

Niezależnie od wybranego sposobu zaliczenia zagadki z zegarem trafisz do tajemniczego miejsca, w którym natrafisz na trzy nowe postacie - Kamose, Divitiacu, Villon - Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Niezależnie od wybranego sposobu zaliczenia zagadki z zegarem trafisz do tajemniczego miejsca, w którym natrafisz na trzy nowe postacie - Kamose, Divitiacu, Villon. Porozmawiaj z nimi i wykorzystaj wszystkie ścieżki dialogowe, by poznać sposób na wydostanie się z tego miejsca. Gdy sięgniesz w głąb swoich wspomnień, zyskasz 100 PD, co pozwoli postaci awansować. Przed Tobą wybór specjalizacji i dobór nowych umiejętności.

Do wyboru są:

  • Błyszczy elokwencją - Rozwija umiejętność naturalnej charyzmy, która zwiększa szanse powodzenia akcji Zastraszenia, Podstępu i Perswazji o 1 punkt.
  • Doskonali sztukę obrony - Dodaje zdolność lepszego władania tarczą, która zwiększa ochronę postaci przeciwko atakom bazującym na Szybkości (Speed). Dodaje możliwość wykonywania kontrataków.
  • Pławi się w mroku- Daje możliwość wyprowadzenia silniejszych ataków z zaskoczenia gdy twoja postać jest ukryta lub gdy wrogowie zostali oślepieni. Zwiększa szanse powodzenia akcji Zwinne ręce, Zwodzenie i Percepcja o 5%.
Trafisz do labiryntu - manifestacji umysłu głównej postaci - Upadek na ziemię - zadanie główne | Fallen to Earth | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Trafisz do labiryntu - manifestacji umysłu głównej postaci

Po wyborze, pojawi się portal na zewnątrz - skieruj się do niego. Niestety, pojawi się Rozpacz, która uniemożliwi ucieczkę. Obudzisz się w znajomym miejscu - porozmawiaj z Fantomem, który wyjaśni trochę zaistniałe okoliczności. Znajdujesz się w pomieszczeniu, w którym po raz pierwszy walczyłeś z Rozpaczą. Symbolizuje ona umysł głównej postaci - wraz z biegiem czasu i kolejnymi wydarzeniami, miejsce będzie znacząco się rozbudowywać. Tymczasem jednak, skorzystaj z kolejnego portalu na południu i wróć do realnego świata.

Porozmawiaj z przywódcami kultu, co zakończy zadanie Upadek na ziemię (+100 PD) i rozpocznie nowe zadanie: Chłodny, opanowany szelma.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-07-04
01:49

Arni2015 Legionista

Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek

Komentarz: Arni2015
2017-07-10
23:02

taifang Chorąży

Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).

Komentarz: taifang
2017-08-13
19:04

Arni2015 Legionista

Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość

Komentarz: Arni2015
2017-08-18
23:19

Arni2015 Legionista

Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.

Komentarz: Arni2015
2017-08-27
22:10

Arni2015 Legionista

Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca

Komentarz: Arni2015
2017-10-28
13:51

Arni2015 Legionista

Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
16:59

Arni2015 Legionista

Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
22:41

Arni2015 Legionista

Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków

Komentarz: Arni2015
2017-11-04
22:38

Arni2015 Legionista

Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.

Komentarz: Arni2015
2024-06-25
12:04

alices Junior

TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?

Komentarz: alices

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl