Nurty a osobowość postaci w Torment Tides of Numenera
Aktualizacja:

Tytułowe Nurty (ang. Tides) to zdecydowanie jedna z najciekawszych mechanik gry. W skrócie możemy je określić osobowością postaci, ale istnieje kilka stosownych różnic. Decyzje, nastawienie głównej postaci i konsekwencje działań mają wpływ na przypisanie do jednego z Nurtów w grze. Ma to duże znaczenie, ponieważ obecność w danym nurcie stwarza nowe możliwości (także dialogowe), interakcje i ma decydujące znaczenie w końcowych etapach gry. Można śmiało założyć, że Nurt, któremu się odda postać, to jej ostateczne przeznaczenie, które nakreśli pozostawione po sobie dziedzictwo. W Torment: Tides of Numenera Nurty mają zdecydowanie większe znaczenie niż charaktery w poprzednich wielkich grach cRPG typu Baldur's Gate czy Icewind Dale. Warto pamiętać, że to my kształtujemy charakter, nie na odwrót.
W grze znajdziesz następujące nurty, którym zostały przypisane określone kolory:
- Niebieski - jest nurtem wiedzy, oświecenia i mistycyzmu. Jest to ścieżka dla postaci, której celem jest poszerzenie swojej świadomości i ciągły rozwój duchowy. Osoby, które podążają tą ścieżką, pragną posiąść wielką mądrość i zdobyć jak największą wiedzę o świecie.
- Czerwony - to nurt pasji, emocji i gwałtownych decyzji. To ścieżka dla osób, które chcą doświadczyć jak najintensywniej życia i priorytetem są dla nich ich własne odczucia. Takie postacie nienawidzą być kontrolowane i zawsze podążają głosem swojego serca.
- Indigo - jest nurtem sprawiedliwości, kompromisu i podstępowaniem w oparciu o większe dobro. Osoby, które podążają taką ścieżką, potrafią poświęcić siebie i innych, jeśli ostatecznie, może to się przysłużyć "lepszej sprawie".
- Złoty - to nurt dobroczynności, poświęcenia i empatii. Osoby, które podążają tą drogą, za wszelką cenę chcą pomagać innym, często poświęcając się przy tym. Takie postacie empatycznie rozwiązują problemy i nie chcą ranić innych.
- Srebrny - ten nurt symbolizuje podziw, sława i władza. To nurt, którym podążają osoby, które chcą mieć wpływ na życie innych i pragną zostać zapamiętane. Postacie o srebrnym nurcie, pragną sprawować kontrolę nad innymi i chcą pozostawić trwały ślad w historii świata.
Aby jeszcze lepiej zrozumieć filozofię Nurtów, warto zapoznać się z poniższą tabelą. Przedstawia ona, jak odpowiedzieliby typowi przedstawiciele danej ścieżki:
Niebieski | Czerwony | Indigo | Złoty | Srebrny | |
Jakie znaczenie ma pojedyncze życie? | Życie to szansa na zdobycie wiedzy oraz mądrości, które można przekazać kolejnym pokoleniom. | Celem życia jest eksperymentowanie i doświadczanie emocji. Najważniejsze to kierować się swoją pasją. | Znaczenie pojedynczego życia można rozpatrywać jedynie w kontekście tego, jak przyczyniło się ono dobru ogólnemu. | Jedno życie wcale nie góruje nad innym. Prawdziwe znaczenie ma pomoc innym. | Celem życia jest bycie zapamiętanym i zmieniać świat tak, by żyć w pamięci potomnych na zawsze. |
Utrata życia jest tragedią... jednak DLACZEGO jest to tragedia? | Śmierć jest tragedią tylko wtedy, gdy cała wiedza zmarłego przepadła wraz z nim. | Sama śmierć nie jest tragiczna. Dużo tragiczniejsze jest przeżycie życia w nudzie i monotonii. Każdy umiera, jednak niewiele osób tak naprawdę żyje. | Poświęcenie się dla ogólnego dobra jest tragiczne.. jednak nie tak tragiczne, jak podjęcie innej, destrukcyjnej decyzji. | Śmierć przynosi ból i cierpienie, osobom, które dotyka. Pozostawia dziury w sercu, które praktycznie nie można wygoić. | Zakończenie życia, przed tym nim się w pełni osiągnęło własny potencjał. |
Co jest największą tragedią światów, które przeminęły? | Ich wiedza została utracona. Wszystko co już wiedzieli, musi zostać odkryte po raz kolejny. | Żyli, kochali, tworzyli. Na pewno kierowali się pasją, tak jak większość z nas. Jedyną tragedią jest to, że nie mogliśmy ich nigdy poznać. | Te cywilizacje, które wyginęły - lub co gorsza wymordowały się nawzajem, są najbardziej tragiczne. | Te światy, które walczyły i zabijały się nawzajem, dbając jedynie o własne interesy. To jest w nich najbardziej tragiczne. | Przeminęli bezimiennie, nie zostawiając nic po sobie. Jedynym wspomnieniem po nich są gruzy. |
Jakie dziedzictwo chcesz zostawić innym? | Chcę nauczyć się tak wiele, jak to możliwe i przekazać swoją wiedzę innym pokoleniom. Chcę zostać zapamiętanym jako wielki uczony - moje imię nie jest przy tym tak ważne. | Chcę zostać zapamiętany jako osoba pełna pasji i życia - prawdziwy przykład na to, jak powinno się żyć. | Chcę zostawić ziemię jako lepsze miejsce, bardziej zorganizowane. Chciałbym przyczynić się do stworzenia ogólnego porządku, który zapoczątkuje wieczny dobrostan. | Chciałby, aby podążyli moim przykładem i również pomagali innym. Moim dziedzictwem jest miłość do moich towarzyszy, którzy poświęcili się w imię słusznej sprawy. | Chcę zostać zapamiętanym na zawsze. Niezależnie, czy ze względu na poczynione dobro, czy zło. Wspomnienia innych ludzi przyczynią się do mojej nieśmiertelności. |
W grze, większość postaci, które spotkasz nie zdaje sobie sprawy z istnienia nurtów i nie będziesz w stanie określić ich motywów. Istnieją również NPC, którzy również będą działali według określonego nurtu. Z takimi postaciami możesz wchodzić w specjalne interakcje - mogą nastąpić "zgrzyty" z powodu odmiennych filozofii życia, lub wręcz przeciwnie, będziesz doskonale potrafił je zrozumieć.
0
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
- Podstawy rozgrywki
- Opis karty postaci w Torment Tides of Numenera
- Atrybuty i biegłość postaci w Torment Tides of Numenera
- Mechanika wysiłku w Torment Tides of Numenera
- Odporności i stany postaci w Torment Tides of Numenera
- Zdolności eksploracyjne postaci w Torment Tides of Numenera
- Gdzie można odpocząć w grze i jak odnowić główne statystyki w Torment?
- Nurty a osobowość postaci w Torment Tides of Numenera
- Mechanika awansu w Torment Tides of Numenera
- Artefakty i enigmaty w Torment Tides of Numenera
- Do czego służą osobliwości w Torment Tides of Numenera?
- Przedmioty przekształcone (Bonded items) w Torment Tides of Numenera
- Choroba enigmatoidalna (Cypher Sickness) w Torment Tides of Numenera
- Zadania czasowe, questy na czas - najważniejsze informacje
- Implanty i zabiegi chirurgiczne w Torment Tides of Numenera
- Podstawy rozgrywki
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
Komentarze czytelników
alices Junior
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Yakin Junior
Choć to było dawno, to ja gram dopiero teraz, więc odpiszę, bo się natknąłem na podobny problem. Po prostu to zadanie jest do zrobienia na czas. Jak się nie wyrobimy odpowiednio szybko, to patrol ginie, a zadania chyba nie da się prawidłowo ukończyć.
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.