Oblężenia - atak | Bitwy w Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:
Oblężenia - atak
Jeżeli to my jesteśmy agresorem, powinniśmy przede wszystkim skupić się na zniszczeniu głównej bramy zamczyska - to właśnie ona dzieli nas od zwycięstwa. Do tego celu najlepiej posłużą nam niewielkie oddziały walczące w zwarciu - powinny one jak najszybciej podejść do wrót i je zniszczyć. Kiepskim pomysłem jest natomiast posłanie do tej misji któregoś ze stworzeń elitarnych - te zwykle zajmują po cztery pola na mapie bitwy, przez co wtargnięcie do samego zamku będzie znacznie trudniejsze (nasz własny oddział zablokuje nam przejście). Niezależnie od liczby jednostek w oddziale, obrażenia zadawane bramie są zawsze takie same - warto więc posłać do niej najsłabsze stworzenia (chociaż warto zauważyć, że duże jednostki zadają wrotom dwa razy więcej obrażeń). Dobrym pomysłem jest również wysłanie na front istoty z największym morale - zwiększy to szansę na zadanie podwójnego ciosu wrażym bramom.

Nie powinniśmy raczej kierować naszej armii na boki fortecy - wojska z pewnością ugrzęzną w fosie, która dodatkowo zmniejszy ich współczynnik obrony. Wyjątkiem jest jedynie sytuacja, w której przy bramie doszło do impasu i obejście centrum bitwy jest nieuniknione - takie przypadki zdarzają się jednak bardzo rzadko, zwłaszcza, jeżeli posiadamy oddziały latające, zdolne przelecieć nad umocnieniami wroga. Jeżeli dysponujemy tego typu stworzeniami, powinniśmy zaatakować nimi strzelców i jednostki leczące - to one stanowią dla nas zasadniczy problem w każdym oblężeniu.
Na co jeszcze należy zwrócić uwagę? Przede wszystkim na umiejętności - to właśnie one potrafią przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę. Przykładowo, krzyżowiec słońca może przemieszczać się po polu bitwy mimo przeszkód, takich jak mury fortecy - warto to wykorzystać. Dodatkowym atutem może być nasz bohater - istnieje wiele zdolności zmniejszających siłę wrogich strzelców, warto również pomyśleć o kruszeniu murów przy pomocy czarów - doskonale nadają się do tego erozja oraz trzęsienie ziemi.
0
Komentarze czytelników
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Keb Pretorianin

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
MiszczCzarny Pretorianin

@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.