Heroes 6: 2 misja - Kręte schody Kampania Świątyni
Aktualizacja:
2 misja - Kręte schody

Po tym, jak zdobyliśmy twierdzę wroga i dokonaliśmy jej konwersji, staliśmy się wasalami lorda Hiroshi. Na otrzymanych od niego ziemiach wciąż grasują oddziały mściwego Gerharta - Irina musi teraz dbać nie tylko o siebie, ale i o swoich podwładnych.
Zadanie główne: Echa zawartego paktu
Cele: zdobyć fort brygadzistów w mniej niż 4 tygodnie, zbadać sytuację w mieście Haijing.
Nagroda: 15000 XP, +2 do siły ataku
Na pierwszą część zadania mamy sporo czasu - aż 4 tygodnie. Nie warto się więc spieszyć - zanim ruszymy do celu, który znajduje się nieco na południu, warto rozejrzeć się po wschodnich terenach wyspy - znajduje się tam cała masa skarbów i przydatnych obiektów.

Kiedy już zaspokoimy naszą żądzę bogactw, możemy wyruszyć na spotkanie z wrogiem (M5,2). Jeżeli w poprzedniej misji oszczędziliśmy Martynę, spotkamy ją w forcie na południu - po krótkiej walce ze słabym przeciwnikiem, powinniśmy zdobyć okoliczne ziemie.
![]() Jeżeli zgładziliśmy heroinę w poprzedniej misji, staniemy
do walki z oddziałem bez przywódcy. | ![]() Po walce pobliskie ziemie błyskawicznie przejdą pod
nasze władanie. |
W tym momencie zostanie otwarta droga do dalszych terenów wyspy (M5,3). Przed wyruszeniem w drogę tradycyjnie warto poświęcić nieco czasu na eksplorację terenu - z pewnością nam się to opłaci.

Kiedy wypełnimy sakwy złotem i kosztownościami, możemy udać się do miasta Haijing (M5,4) - władca mieściny, sędziwy żarłacz, przedstawi nam sytuację i zleci zadanie Deklaracja niepodległości. W tym momencie misja Echa zawartego paktu zakończy się.
Zadanie główne: Deklaracja niepodległości
Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Echa zawartego paktu!
Cele: pokonać Karloffa
Nagroda: +2 do przywództwa, 32 żarłacze, 36 koralowych kapłanek
Kiedy tylko porozmawiamy z przywódcą Haijing, na horyzoncie pojawi się kolejna z armii Gerharta - tym razem dowodzona przez generała Karloffa. Aby pomóc mieszkańcom miasta, będziemy musieli pokonać najeźdźców. Niestety sprawi to, że lord Hiroshi, nasz suweren, obróci się przeciwko nam - nie da się jednak tego uniknąć.
![]() Mieszkańcy Haijing nie przyjmą nas zbyt ciepło.
| ![]() Ich zaufanie zyskamy pokonując Karloffa.
|
Oddziały ludzi nie są zbyt liczne, najłatwiej związać je walką przy pomocy Kenshi leczonych przez kapłanki, a resztą oddziałów rzucić się na kuszników i oddziały lecznicze wroga. Po walce z Karloffem musimy postanowić, co z nim zrobimy - uwięzienie dowódcy da nam 100 punktów łez, natomiast stracenie go - identyczną ilość punktów krwi. Kiedy już podejmiemy decyzję, zadanie zostanie zakończone i otrzymamy misje: Honor i konieczność oraz Kirin. W następnej turze na morzu powstanie rwący wir, aktywujący zlecenie Ronin.
Zadanie główne: Honor i konieczność
Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Deklaracja niepodległości!
Cele: pokonać lorda Hiroshi lub zmusić go do poddania się
Nagroda: 15000 XP, +2 do przeznaczenia, hełm władcy nagów (+7 do przywództwa na morzu, +2 do pola widzenia)
Po tym, jak pomogliśmy poddanym lorda Hiroshi, nie mamy już drogi odwrotu - musimy zmierzyć się z naszym niedawnym suwerenem. Siedziba dajmio mieści się w samym środku mapy (M5,6) - aby do niej dotrzeć, będziemy musieli najpierw otworzyć dwie bramy do niej prowadzące. W tym celu powinniśmy wykonać misję Bliźniacze miasta - dopiero wtedy droga stanie przed nami otworem.
![]() Możemy przekonać wroga do poddania się... | ![]() ...lub też zająć jego twierdzę. |
Dalszą część zadania możemy wykonać dwojako - wybrać opcję siłową (pokonać lorda w bezpośredniej walce) lub też pokojową (odnaleźć smoka Shalassy - misja Kirin). Zaznaczyć trzeba, że tym razem czas działa na naszą korzyść - wróg posiada tylko jeden zamek, a my całe ich mnóstwo - jak łatwo się domyślić, szybko uzyskamy znaczną przewagę liczebną nad przeciwnikiem.

Jeżeli wybraliśmy opcję siłową, czeka nas trudna przeprawa z władcą krainy - dysponuje on wszystkimi istotami dostępnymi dla Świątyni, poza Kirinami. Podczas starcia najlepiej skupić się na szybkiej eliminacji kapłanek przeciwnika, a następnie wojsk walczących w zwarciu - otworzy nam to drogę do zwycięstwa. Triumf nad lordem Hiroshi zakończy cały scenariusz.
Zadanie główne: Ronin
Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Deklaracja niepodległości!
Cele: pokonać ronina Changbo
Nagroda: 10000 XP, połyskująca perła (+2 do obrony przed magią, +2 do punktów życia istot w armii)
Pośrodku morskich toni pojawił się wir (M5,X1) - wiedzie on do wściekłego ronina, zamieszkującego wschodnie tereny krainy. Jeżeli go pokonamy, zyskamy nie tylko wiele doświadczenia, ale i punkty reputacji i oddanego sługę.
![]() Do ronina dostaniemy się dzięki wirowi.
| ![]() Walka z nim to praktycznie darmowy wzrost reputacji
(o cały jeden poziom!). |
Zostało jeszcze 58% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
- Heroes 6: Heroes 6 - Świątynia
- Heroes 6: Kampania
- Heroes 6: 1 misja - Wściekłość i grząskość Kampania Świątyni
- Heroes 6: 1 misja - mapy Kampania Świątyni
- Heroes 6: 2 misja - Kręte schody Kampania Świątyni
- Heroes 6: 2 misja - mapy Kampania Świątyni
- Heroes 6: 3 misja - Fala mętna od krwi Kampania Świątyni
- Heroes 6: 3 misja - mapy Kampania Świątyni
- Heroes 6: 4 misja - Tyś życiem w śmierci i śmiercią w życiu Kampania Świątyni
- Heroes 6: 4 misja - mapy Kampania Świątyni
- Heroes 6: Kampania
- Heroes 6: Heroes 6 - Świątynia
Komentarze czytelników
Katane Legend
Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin
@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin
"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








