2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

2 misja - Kręte schody

Wyruszamy w głąb wyspy. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Wyruszamy w głąb wyspy.

Po tym, jak zdobyliśmy twierdzę wroga i dokonaliśmy jej konwersji, staliśmy się wasalami lorda Hiroshi. Na otrzymanych od niego ziemiach wciąż grasują oddziały mściwego Gerharta - Irina musi teraz dbać nie tylko o siebie, ale i o swoich podwładnych.

Zadanie główne: Echa zawartego paktu

Cele: zdobyć fort brygadzistów w mniej niż 4 tygodnie, zbadać sytuację w mieście Haijing.

Nagroda: 15000 XP, +2 do siły ataku

Na pierwszą część zadania mamy sporo czasu - aż 4 tygodnie. Nie warto się więc spieszyć - zanim ruszymy do celu, który znajduje się nieco na południu, warto rozejrzeć się po wschodnich terenach wyspy - znajduje się tam cała masa skarbów i przydatnych obiektów.

Opłaca się nieco pojeździć po mapie - na archipelagu czeka na nas moc niespodzianek. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Opłaca się nieco pojeździć po mapie - na archipelagu czeka na nas moc niespodzianek.

Kiedy już zaspokoimy naszą żądzę bogactw, możemy wyruszyć na spotkanie z wrogiem (M5,2). Jeżeli w poprzedniej misji oszczędziliśmy Martynę, spotkamy ją w forcie na południu - po krótkiej walce ze słabym przeciwnikiem, powinniśmy zdobyć okoliczne ziemie.

Jeżeli zgładziliśmy heroinę w poprzedniej misji, staniemy - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Jeżeli zgładziliśmy heroinę w poprzedniej misji, staniemy

do walki z oddziałem bez przywódcy.

Po walce pobliskie ziemie błyskawicznie przejdą pod - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Po walce pobliskie ziemie błyskawicznie przejdą pod

nasze władanie.

W tym momencie zostanie otwarta droga do dalszych terenów wyspy (M5,3). Przed wyruszeniem w drogę tradycyjnie warto poświęcić nieco czasu na eksplorację terenu - z pewnością nam się to opłaci.

Gdy zdobędziemy fort, brama na południe otworzy się przed nami. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Gdy zdobędziemy fort, brama na południe otworzy się przed nami.

Kiedy wypełnimy sakwy złotem i kosztownościami, możemy udać się do miasta Haijing (M5,4) - władca mieściny, sędziwy żarłacz, przedstawi nam sytuację i zleci zadanie Deklaracja niepodległości. W tym momencie misja Echa zawartego paktu zakończy się.

Zadanie główne: Deklaracja niepodległości

Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Echa zawartego paktu!

Cele: pokonać Karloffa

Nagroda: +2 do przywództwa, 32 żarłacze, 36 koralowych kapłanek

Kiedy tylko porozmawiamy z przywódcą Haijing, na horyzoncie pojawi się kolejna z armii Gerharta - tym razem dowodzona przez generała Karloffa. Aby pomóc mieszkańcom miasta, będziemy musieli pokonać najeźdźców. Niestety sprawi to, że lord Hiroshi, nasz suweren, obróci się przeciwko nam - nie da się jednak tego uniknąć.

Mieszkańcy Haijing nie przyjmą nas zbyt ciepło. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Mieszkańcy Haijing nie przyjmą nas zbyt ciepło.
Ich zaufanie zyskamy pokonując Karloffa. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Ich zaufanie zyskamy pokonując Karloffa.

Oddziały ludzi nie są zbyt liczne, najłatwiej związać je walką przy pomocy Kenshi leczonych przez kapłanki, a resztą oddziałów rzucić się na kuszników i oddziały lecznicze wroga. Po walce z Karloffem musimy postanowić, co z nim zrobimy - uwięzienie dowódcy da nam 100 punktów łez, natomiast stracenie go - identyczną ilość punktów krwi. Kiedy już podejmiemy decyzję, zadanie zostanie zakończone i otrzymamy misje: Honor i konieczność oraz Kirin. W następnej turze na morzu powstanie rwący wir, aktywujący zlecenie Ronin.

Zadanie główne: Honor i konieczność

Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Deklaracja niepodległości!

Cele: pokonać lorda Hiroshi lub zmusić go do poddania się

Nagroda: 15000 XP, +2 do przeznaczenia, hełm władcy nagów (+7 do przywództwa na morzu, +2 do pola widzenia)

Po tym, jak pomogliśmy poddanym lorda Hiroshi, nie mamy już drogi odwrotu - musimy zmierzyć się z naszym niedawnym suwerenem. Siedziba dajmio mieści się w samym środku mapy (M5,6) - aby do niej dotrzeć, będziemy musieli najpierw otworzyć dwie bramy do niej prowadzące. W tym celu powinniśmy wykonać misję Bliźniacze miasta - dopiero wtedy droga stanie przed nami otworem.

Możemy przekonać wroga do poddania się - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Możemy przekonać wroga do poddania się...

lub też zająć jego twierdzę - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

...lub też zająć jego twierdzę.

Dalszą część zadania możemy wykonać dwojako - wybrać opcję siłową (pokonać lorda w bezpośredniej walce) lub też pokojową (odnaleźć smoka Shalassy - misja Kirin). Zaznaczyć trzeba, że tym razem czas działa na naszą korzyść - wróg posiada tylko jeden zamek, a my całe ich mnóstwo - jak łatwo się domyślić, szybko uzyskamy znaczną przewagę liczebną nad przeciwnikiem.

Niezależnie od wybranego przez nas zakończenia, otrzymamy takie same przedmioty. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Niezależnie od wybranego przez nas zakończenia, otrzymamy takie same przedmioty.

Jeżeli wybraliśmy opcję siłową, czeka nas trudna przeprawa z władcą krainy - dysponuje on wszystkimi istotami dostępnymi dla Świątyni, poza Kirinami. Podczas starcia najlepiej skupić się na szybkiej eliminacji kapłanek przeciwnika, a następnie wojsk walczących w zwarciu - otworzy nam to drogę do zwycięstwa. Triumf nad lordem Hiroshi zakończy cały scenariusz.

Zadanie główne: Ronin

Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Deklaracja niepodległości!

Cele: pokonać ronina Changbo

Nagroda: 10000 XP, połyskująca perła (+2 do obrony przed magią, +2 do punktów życia istot w armii)

Pośrodku morskich toni pojawił się wir (M5,X1) - wiedzie on do wściekłego ronina, zamieszkującego wschodnie tereny krainy. Jeżeli go pokonamy, zyskamy nie tylko wiele doświadczenia, ale i punkty reputacji i oddanego sługę.

Do ronina dostaniemy się dzięki wirowi. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Do ronina dostaniemy się dzięki wirowi.
Walka z nim to praktycznie darmowy wzrost reputacji - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Walka z nim to praktycznie darmowy wzrost reputacji

(o cały jeden poziom!).

Po udaniu się na wysepkę wojownika (M5,5) i pokonaniu go (jest raczej słaby), będziemy mogli wybrać jedną z dwóch opcji - uwięzić go lub zgładzić. W pierwszym przypadku zyskamy jeden poziom krwi (równocześnie bohaterka Katashi przyłączy się do nas), w drugim zaś - łez (a niedawny ronin odda nam swoje usługi). Warto w tym momencie zaznaczyć, że wybrany przez nas bohater będzie towarzyszył nam również w następnych scenariuszach.

Zadanie główne: Bliźniacze miasta

Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Deklaracja niepodległości!

Cele: zdobyć miasta lorda Hiroshi - Sunjo i Setsujo

Nagroda: 20000 XP, +2 do obrony

Zadanie to zostanie aktywowane po tym, jak skierujemy się na południe od zamku Haijing. Nasz cel jest prosty - musimy zdobyć dwa miasta wroga, aby odblokować drogę do jego głównej twierdzy. Rozmieszczenie zamków zostało zaznaczone na mapie M5.

Jedna twierdza znajduje się na zachód od bramy - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Jedna twierdza znajduje się na zachód od bramy...

druga natomiast nieco na wschód - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

...druga natomiast nieco na wschód.

Podczas planowania ekspansji musimy pamiętać o tym, że przeciwnik będzie próbował przechwycić nasze forty i miasta - nie możemy do tego dopuścić. Dlatego też dobrze jest wynająć kilku bohaterów, którzy będą strzegli naszych włości podczas gdy my sami będziemy bawić się w wojenkę.

Ostatnia brama wreszcie została otwarta. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Ostatnia brama wreszcie została otwarta.

Podczas oblężeń powinniśmy wysyłać Kenshi pod bramy, a za nimi postawić żarłacze i Kappa. Pozostałe oddziały powinny pełnić role pomocnicze - szczególnie istotne będą kapłanki, wskrzeszające poległych wojowników. Kiedy zdobędziemy oba miasta, droga do lorda Hiroshi stanie przed nami otworem - będziemy mogli zakończyć zadanie Honor i konieczność.

Zadanie poboczne: Wilcy! Won stąd!

Cele: zdobyć fort wroga na wschodzie

Nagroda: 5000 XP

Siedziba wroga znajduje się na wschodzie od naszego miasta (M5,14) - walka z siepaczami Gerharta będzie dla nas dobrą rozgrzewką przed starciem z dużo potężniejszymi przeciwnikami.

Twierdza wroga góruje nad okolicą. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Twierdza wroga góruje nad okolicą.

Fort, w którym schronili się żołnierze, nie jest zbyt dobrze strzeżony - pokonanie straży nie sprawi nam żadnego problemu (żarłacze i Kappa na front, kapłanki jako wsparcie lecznicze). Warto więc wykonać to zadanie jak najszybciej i cieszyć się dodatkowymi punktami doświadczenia.

Zadanie poboczne: Kirin

Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Deklaracja niepodległości!

Cele: znaleźć Kirina, zająć się źródlanymi nimfami i śnieżnymi efemerydami

Nagroda: 10000 XP, 1 Kirin, katana Kirina (+5 do inicjatywy)

Odnalezienie Kirina nie jest łatwe - ukrył się on w samym środku dżungli, z dala od często uczęszczanych szlaków. Jego pozycja została zaznaczona na mapie (M5,9) - powinno to znacznie ułatwić sprawę.

Piękny i majestatyczny władca mórz. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Piękny i majestatyczny władca mórz.

Kiedy już spotkamy starożytne stworzenie, otrzymamy dwie misje: możemy pomóc wodnym istotom zamieszkującym okoliczne wysepki, bądź też im zaszkodzić (podzadania Źródlane nimfy i Śnieżne efemerydy).

Kryjówkę Kirina bardzo łatwo przeoczyć. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Kryjówkę Kirina bardzo łatwo przeoczyć.
Na szczęście on sam jest odpowiednio oznaczony. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Na szczęście on sam jest odpowiednio oznaczony.

Po wykonaniu tych misji wracamy do Kirina. Jeżeli postanowiliśmy podążyć drogą łez, wystarczy skierować się do twierdzy lorda Hiroshi - zadanie Honor i konieczność zostanie natychmiast zaliczone, a my zakończymy cały scenariusz.

Droga krwi jest zdecydowanie gorszym wyborem. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Droga krwi jest zdecydowanie gorszym wyborem.

Jeśli natomiast woleliśmy stanąć w szranki ze źródlanymi nimfami i śnieżnymi efemerydami, Kirin zaatakuje nas. Starcie z nim jest zaskakująco łatwe - przeciwnik będzie dysponował ledwie kilkoma stworzeniami, które zmiażdżymy samą naszą liczebnością (kilku Kirinów nie ma szans z całą armią słabszych jednostek). Po walce otrzymamy nagrodę i misja Kirin zakończy się, ale nadal będziemy musieli pokonać lorda Hiroshi w jego twierdzy. Z tego też powodu lepiej wybrać pokojową drogę rozwiązania problemu.

Zadanie poboczne: Źródlane nimfy

Uwaga! zadanie to jest częścią misji Kirin!

Cele: pomóc źródlanym nimfom lub pokonać je w walce

Nagroda: 10000 XP, 50 punktów łez lub krwi, 18 źródlanych nimf (nagrodę otrzymujemy tylko jeżeli wybierzemy drogę łez!)

Kiedy już przejdziemy przez portal obok Kirina (M5,X2), trafimy na niewielką wyspę, gdzie spotkamy źródlane nimfy (M5,10). Możemy im pomóc w odbudowie świątyni (co będzie nas kosztowało 20 sztuk kamienia; M5,11) lub też stanąć z nimi w szranki (starcie warto rozegrać defensywnie - wroga łatwo rozstrzelać albo zatrzymać pośrodku pola bitwy). W zależności od naszego wyboru, otrzymamy 100 punktów łez lub krwi.

Źródlane nimfy nie są zbyt wymagającymi przeciwniczkami. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Źródlane nimfy nie są zbyt wymagającymi przeciwniczkami.
Dużo lepiej jest im jednak pomóc w odbudowie świątyni. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Dużo lepiej jest im jednak pomóc w odbudowie świątyni.

Zadanie poboczne: Śnieżne efemerydy

Uwaga! zadanie to jest częścią misji The Kirin!

Cele: Pomóc śnieżnym efemerydom lub pokonać je w walce

Nagroda: 10000 XP, 50 punktów łez lub krwi, 16 śnieżnych efemeryd (nagrodę otrzymujemy tylko jeżeli wybierzemy drogę łez!)

Po przejściu przez południowy portal przy Kirinie (M5,X3), trafimy na niewielką wysepkę - znajdziemy na niej śnieżne efemerydy (M5,12). Te zlecą nam odnalezienie perłowej kapłanki, która zaginęła niedawno - jeżeli wykonamy to zadanie, zyskamy zaufanie lodowych istot. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy po prostu zabili te piękne stworzenia (są strzelcami - skrócenie dystansu będzie dla nas podstawą) - otrzymamy wówczas punkty krwi, a zadanie zostanie zaliczone.

Śnieżne efemerydy znajdziemy na małej wysepce. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Śnieżne efemerydy znajdziemy na małej wysepce.
Nie warto ich zabijać - pomoc w poszukiwaniach opłaca się - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Nie warto ich zabijać - pomoc w poszukiwaniach opłaca się

dużo bardziej.

Perłowa kapłanka znajduje się spory kawałek od wysepki - jedynym sposobem na dotarcie do niej, jest przejście przez portal na wschodzie (M5,X4). Pośród śnieżnych stoków znajdziemy ciało nieszczęśniczki (M5,13).

Portal odnajdziemy nieco na wschodzie. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Portal odnajdziemy nieco na wschodzie.
Perłowa kapłanka leży na śnieżnych stokach za portalem. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Perłowa kapłanka leży na śnieżnych stokach za portalem.

Inne: Nawiedzony okręt

Jeżeli mamy ochotę, możemy zabawić się w poszukiwaczy skarbów - na północno-zachodnim skraju mapy (M6,9) znajduje się statek nawiedzony przez grupę duchów. Kiedy je pokonamy (ustawiczny ostrzał kapłankami powinien wystarczyć), zostaniemy nagrodzeni złotem, kryształami oraz doświadczeniem.

Oto i wrak statku. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Oto i wrak statku.

Inne: podziemia

Pośrodku mapy znajdują się dwa przejścia do podziemia (M5,X) - zostaną one aktywowane z chwilą, gdy przeciwnik po raz pierwszy z nich skorzysta. W samych jaskiniach znajdziemy ogromną ilość skarbów - jest to również dobry sposób na szybkie przemieszczanie się z jednej strony mapy na drugą (powierzchnia krainy wymusza na nas objechanie góry naokoło, można jednak przejechać pod nią). Więcej informacji na temat pieczary znajdziecie na mapie M8.

Prawdziwy raj dla poszukiwaczy skarbów. - 2 misja - Kręte schody | Kampania Świątyni w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Prawdziwy raj dla poszukiwaczy skarbów.
Podobało się?

0

Might & Magic: Heroes VI

13 października 2011

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-04-03
10:44

Shimoyet Legionista

Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.

Komentarz: Shimoyet
2013-02-18
05:31

Drathir Junior

😐

bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:

"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.

Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.

Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.

Komentarz: Drathir
2011-10-27
13:07

vojak_2 Generał

vojak_2

juz po sezonie heh

Komentarz: vojak_2
2011-10-21
09:41

Keb Pretorianin

Keb

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"

Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.

Komentarz: Keb
2011-10-20
17:44

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@Katane

W tekście jest o tym informacja.

Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290

Komentarz: MiszczCzarny

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl