Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy w Might & Magic Heroes VI | Przystań

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Bitwa w polu

Naszą taktykę podczas starć w polu powinniśmy dostosować przede wszystkim do rodzaju oddziałów, jakie biorą udział w walce - zarówno po naszej, jak i wrogiej stronie. Musimy więc działać rozważnie - jeżeli popełnimy choć jeden błąd, może się to skończyć katastrofą. Z drugiej strony jednak - odpowiednie zastosowanie umiejętności i czarów pozwoli nam na łatwe i bezproblemowe zwycięstwo, nawet w przypadku, gdy wróg będzie dysponował znaczną przewagą liczebną.

Najważniejsze są kapłanki - potrafią one nie tylko leczyć i wskrzeszać nasze oddziały, ale również zadawać obrażenia siłom ciemności (takim jak demony czy nieumarli). W ulepszonej wersji mogą również petryfikować wybranego wroga, co często bywa nieocenioną pomocą na polu bitwy. Niestety, kapłanki są bardzo wrażliwe na obrażenia, dlatego też zawsze powinniśmy zadbać o to, by miały należytą obstawę albo (co jest rozwiązaniem optymalnym), w ogóle nie dopuścić do nich wroga.

Bułka z masłem. - Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy w Might & Magic Heroes VI | Przystań - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Bułka z masłem.

Mimo wszystko, to nie kapłanki wygrywają bitwy, a regularne wojsko. Szczególnie warto zwrócić uwagę na gwardzistów, którzy posiadają imponujące walory defensywne, potrafią też nieźle odgryźć się przeciwnikowi. Doskonałym ich uzupełnieniem są kusznicy, którzy mogą razić wroga z dowolnej odległości (nie otrzymują ujemnych modyfikatorów za długość strzału). Już te trzy formacje potrafią dać odpór przeważającym siłom wroga - gwardziści zatrzymują go w miejscu, kusznicy ostrzeliwują, a kapłanki wspierają jednych i drugich.

Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak wówczas, gdy do wspomnianych oddziałów dołączą jednostki elitarne - te służą przede wszystkim do kontrataku. Kiedy już wróg zatrzyma się na gwardzistach, pora poczęstować go gorącym pocałunkiem promienistych ajglaj - posiadają one ogromny zasięg ruchu i nie dają przeciwnikowi czasu, by odwzajemnił zadany mu cios. W bezpośrednim starciu sprawdzają się już niestety gorzej (posiadają niewiele punktów życia), dlatego powinniśmy zainwestować w bardziej odporne gryfy. Te mocarne, latające stworzenia potrafią naprawdę nieźle zamieszać na polu bitwy - doskonale nadają się do atakowania strzelców i oddziałów wspierających wroga (mogą przelecieć nad linią frontu), całkiem nieźle sprawdzają się też w bardziej bezpośrednich formach walki. Zwieńczeniem tego wszystkiego są z pewnością jeźdźcy słońca - posiadają oni zadowalający zasięg ruchu, a ich atak jest tym potężniejszy, im większą odległość przebędą. Czyni ich to idealnymi sabotażystami, którzy mogą łatwo objechać wroga i zadać mu niespodziewany cios w plecy - duża ilość punktów życia i odporny pancerz to tylko dodatkowe walory. Zwykle najbardziej opłaca się trzymać kawalerię zaraz za gwardzistami i stamtąd przeprowadzać nasze rajdy.

Właśnie do takiej sytuacji NIE możemy dopuścić. - Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy w Might & Magic Heroes VI | Przystań - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Właśnie do takiej sytuacji NIE możemy dopuścić.

Najpotężniejszą jednostką Przystani są serafiny oraz niebianie. Posiadają oni co prawda bardzo dobre statystyki, ale lepiej wykorzystać ich umiejętności (szczególnie te leczące i wskrzeszające), niż zaciągać do bezpośredniej walki. Skrzydlaci naprawdę dobrze sprawdzają się w starciach jeden na jednego, ale z drugiej strony, nieco szkoda narażać ich na śmierć - zwłaszcza, że są bardzo kosztowni. Jeśli jednak czujemy w sobie żyłkę ryzykantów, możemy wprowadzić te piękne istoty do walki - umiejętność latania i potężny atak potrafią uczynić dużą różnicę na polu bitwy.

Podobało się?

0

Might & Magic: Heroes VI

13 października 2011

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2011-10-20
14:02

Nerka Generał

Nerka

Sezon na nieprzespane noce otwarty:D

Komentarz: Nerka
2011-10-20
16:23

Katane Legend

Katane

Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.

Komentarz: Katane
2011-10-20
17:44

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@Katane

W tekście jest o tym informacja.

Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290

Komentarz: MiszczCzarny
2011-10-21
09:41

Keb Pretorianin

Keb

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"

Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.

Komentarz: Keb
2011-10-27
13:07

vojak_2 Generał

vojak_2

juz po sezonie heh

Komentarz: vojak_2
2013-02-18
05:31

Drathir Junior

😐

bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:

"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.

Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.

Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.

Komentarz: Drathir
2018-04-03
10:44

Shimoyet Legionista

Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.

Komentarz: Shimoyet

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl