Plądrowanie i sabotowanie w Might & Magic Heroes VI | Surowce
Aktualizacja:
Plądrowanie i sabotowanie
Mimo istnienia stref kontroli, w dalszym ciągu możemy zaszkodzić kopalniom wroga - sabotując je lub plądrując. Obie te opcje stanowią umiejętności bohaterów, możliwe do wykupienia w zakładce moc -> królestwo.

Sabotowanie kopalni polega na całkowitym odebraniu jej mocy wytwórczych na tydzień - przeciwnik przez siedem dni nie będzie otrzymywał z zaatakowanego przez nas celu żadnych surowców. Aby dokonać sabotażu, musimy podjechać bohaterem do wyznaczonej kopalni, a następnie skorzystać z odpowiedniej umiejętności - należy przy tym pamiętać, że jej zastosowanie zabierze herosowi 100% jego punktów ruchu. Przeciwnik może naprawić zniszczony przez nas obiekt poprzez bezpośrednią interwencję swojego bohatera - ten jednak będzie musiał poświęcić cały swój ruch na operacje naprawcze w zrujnowanej kopalni.
Z doświadczenia mogę napisać, że sabotaż jest niezbyt opłacalny - wynika to z dwóch faktów. Po pierwsze, jest to umiejętność zaawansowana, a więc wymagająca doświadczonego bohatera, który z pewnością ma ciekawsze rzeczy do zrobienia. Po drugie zaś, operacja ta zabiera nam cały zasób ruchu herosa - to oznacza zaś jego całkowite wykluczenie z rozgrywki na całą turę. Gra nie jest więc warta świeczki (ani nawet kryształów), zwłaszcza, że można używać tej umiejętności tylko raz w tygodniu.

Plądrowanie to nieco bardziej bezczelna forma sabotażu - polega na przejęciu wrogich surowców z kopalni. Bohater podjeżdża do celu i poświęcając wszystkie swoje punkty ruchu, natychmiast zyskuje trzydniowy przychód z plądrowanego obiektu. Wróg przez trzy tury nie otrzymuje z naszego celu żadnych surowców. Niestety, plądrowanie również nie sprawdza się zbyt dobrze jako taktyka podboju świata - z dokładnie tych samych przyczyn, co sabotaż.
0
Komentarze czytelników
Katane Legend
Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin
@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin
"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
