Rekrutacja, ucieczka, śmierć w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Rekrutacja, ucieczka, śmierć

Tytuł zobowiązuje - bohaterowie od zawsze byli w serii Heroes w samym centrum uwagi. Ich rozwój, umiejętności oraz armie to te czynniki, o które zawsze należało dbać w pierwszej kolejności. W szóstej odsłonie cyklu śmiałkowie są jeszcze istotniejsi - stoją oni w samym środku rozgrywki jako takiej. Tylko dzięki nim możemy bowiem przejmować struktury na mapie świata, toczyć epickie bitwy czy eksplorować teren - są więc nieodzownym elementem każdej gry. Z tej też przyczyny warto poświęcić im kilka słów.

Kanonicznie dla cyklu, jak i światów fantasy w ogóle, bohaterów rekrutujemy w karczmach, które wznosić możemy w każdym z miast. Co ciekawe, wybór śmiałków jest bardzo szeroki - od początku gry mamy dostęp do każdego z nich i tylko naszą decyzją jest to, kogo zdecydujemy się zatrudnić. Ze swojej strony mogę doradzić inwestycję w herosów z tej samej frakcji, którą sami kierujemy - zwykle ich umiejętności będą się uzupełniać z filozofią naszej rasy jako takiej.

Oto herosi w pełnej krasie. - Rekrutacja, ucieczka, śmierć w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Oto herosi w pełnej krasie.

Bohaterowie będą nam służyć nie tylko do eksploracji, ale i do bitew. W czasie ich trwania mogą stosować specjalne umiejętności i czary, lub też zadawać śmiercionośne ciosy - zależnie od kierunku swego rozwoju. Co bardzo ważne, herosi są praktycznie nieśmiertelni - jeżeli zdarzy im się zginąć, będą możliwi do wynajęcia w karczmie już w następnej turze (za odpowiednio wysoką stawkę). Jeśli więc nie boimy się, że następnego dnia nie będzie nas stać na usługi naszego ulubieńca, możemy śmiało zrezygnować z opcji ucieczki lub kapitulacji podczas przegranych bitew. Co ciekawe, jeżeli zdecydujemy się uciec z pola bitwy, a następnie nie wykupimy bohatera w karczmie, będzie on dostępny do wynajęcia dla naszych wrogów. Koszt samego herosa jest zależny od jego poziomu oraz ogólnej liczby wszystkich bohaterów pod rozkazami danego gracza.

Warto jeszcze wyjaśnić różnicę między kapitulacją a ucieczką: polega ona na tym, że w pierwszym przypadku zachowujemy całą naszą armię (płacąc przeciwnikowi okup), natomiast w drugim tracimy znaczny procent naszych oddziałów, ale reszta wojsk będzie towarzyszyć herosowi, gdy wynajmiemy go w karczmie.

Podobało się?

0

Might & Magic: Heroes VI

13 października 2011

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2011-10-20
14:02

Nerka Generał

Nerka

Sezon na nieprzespane noce otwarty:D

Komentarz: Nerka
2011-10-20
16:23

Katane Legend

Katane

Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.

Komentarz: Katane
2011-10-20
17:44

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@Katane

W tekście jest o tym informacja.

Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290

Komentarz: MiszczCzarny
2011-10-21
09:41

Keb Pretorianin

Keb

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"

Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.

Komentarz: Keb
2011-10-27
13:07

vojak_2 Generał

vojak_2

juz po sezonie heh

Komentarz: vojak_2
2013-02-18
05:31

Drathir Junior

😐

bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:

"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.

Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.

Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.

Komentarz: Drathir
2018-04-03
10:44

Shimoyet Legionista

Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.

Komentarz: Shimoyet

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl