Umiejętności wojownika - taktyka w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
Aktualizacja:
Taktyka
![]() | Nazwa | Reputacja | Poziom | Działanie | Opis | Uwagi |
![]() | Posiłki I | Łzy | 1 | Aktywne (bitwa) | Zwiększa ilość istot w wybranym oddziale podstawowym. Przywołane wojska nie pozostają w armii po bitwie, a ich ilość jest zależna od bazowej liczby jednostek w oddziale. | Umiejętność ta nie wymaga many - jest więc umiarkowanie przydatna w czasie bitew. |
![]() | Posiłki II | Łzy | 2 | Aktywne (bitwa) | Zwiększa ilość istot w wybranym oddziale podstawowym lub elitarnym. Przywołane wojska nie pozostają w armii po bitwie, a ich ilość jest zależna od bazowej liczby jednostek w oddziale. Wymaga posiłków I. | J.w. |
![]() | Posiłki III | Łzy | 3 | Aktywne (bitwa) | Zwiększa ilość istot w wybranym oddziale podstawowym, elitarnym lub legendarnym. Przywołane wojska nie pozostają w armii po bitwie, a ich ilość jest zależna od bazowej liczby jednostek w oddziale. Wymaga posiłków II. | J.w. |
![]() | Ukrycie za przeszkodą | Łzy | 1 | Pasywne | Jednostki w armii bohatera korzystają z osłon o 13% bardziej efektywnie (działa również na mury). | Z osłon nie będziemy korzystać wcale, a obrony w czasie szturmowania twierdz należy w ogóle unikać - to my mamy być zdobywcami, a nie przeciwnik. |
![]() | Marsz bojowy | Neutralna | 1 | Pasywne | Zasięg ruchu wszystkich przyjaznych istot zostaje zwiększony o 2 podczas oblężeń. | Jeżeli mapa jest naprawdę duża i znajduje się na niej sporo zamków, inwestycja w tę umiejętność może być opłacalna. |
![]() | Zasadzka | Neutralna | 1 | Pasywne | Zwiększa inicjatywę jednostek w armii bohatera o 5 podczas pierwszych 3 tur każdej bitwy. | Bardzo przydatne - pozwoli nam zadać obrażenia przeciwnikowi, zanim ten podejmie jakiekolwiek działania. |
![]() | Taktyka I | Neutralna | 1 | Pasywne | Pozwala rozmieścić wojska przed bitwą (zanim wróg rozstawi swoje oddziały). | Jako, że nie widzimy oddziałów wroga - nieprzydatne. |
![]() | Taktyka II | Neutralna | 2 | Pasywne | Pozwala rozmieścić wojska przed bitwą (zanim wróg rozstawi swoje oddziały). Zasięg rozstawienia został powiększony. Wymaga taktyki I. | J.w. |
![]() | Taktyka III | Neutralna | 3 | Pasywne | Po rozstawieniu wojsk przez obie strony, gracz może zamienić miejscami dwie swoje jednostki. Wymaga taktyki II. | Bohaterowie na 15 poziomie mają dużo ciekawsze umiejętności do wyboru. |
![]() | Mistrz oblężeń I | Krew | 1 | Pasywne | Katapulty zadają o 1 więcej obrażeń wrogim murom. | Jeżeli zdobywamy wiele miast - umiarkowanie warto, chociaż i tak priorytetem będzie szturmowanie bram. |
![]() | Mistrz oblężeń II | Krew | 2 | Pasywne | Dodatkowo jednostki stojące pod atakowanym fragmentem murów otrzymują obrażenia. | Obrażenia są bardzo niewielkie - nie warto. |
![]() | Mistrz oblężeń III | Krew | 3 | Pasywne | Wszystkie jednostki kryjące się za murami otrzymują niewielkie obrażenia od trucizny. | J.w. |
0
- Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
- Might & Magic: Heroes VI - prolog, mechanika, wskazówki - poradnik do gry
- Bohaterowie
- Rekrutacja, ucieczka, śmierć w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Współczynniki w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Klasy postaci, droga krwi lub łez w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - cnoty w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - królestwo w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - taktyka w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - okrzyki bojowe w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - sztuka wojenna w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - powietrze w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - ogień w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - ziemia w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - woda w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - ciemność w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - światłość w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - magia pierwotna w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Bohaterowie
- Might & Magic: Heroes VI - prolog, mechanika, wskazówki - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Keb Pretorianin

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
MiszczCzarny Pretorianin

@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.