Umiejętności wojownika - cnoty w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
Aktualizacja:
Umiejętności wojownika
Wojownicy i magowie dysponują podobnymi drzewkami rozwoju - różnice są jednak dość zauważalne. W zależności od swojej klasy, bohaterowie będą mieli dostęp do rozszerzonego, lub okrojonego zestawu umiejętności - czarownicy specjalizują się w sferze Magii, natomiast wojowie w sferze Mocy. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by żołnierz parał się magią - musi on jednak pamiętać o tym, że dostęp do najpotężniejszych czarów będzie dla niego niedostępny (odwrotna sytuacja ma miejsce w przypadku czarodziejów).
Oto wykaz wszystkich umiejętności ze sfery Mocy, wraz z ich charakterystykami. Wartości liczbowe są szacunkowe (tutaj zostały podane dla typowego bohatera na 15 poziomie).
Cnoty
![]() | Nazwa | Reputacja | Poziom | Działanie | Opis | Uwagi |
![]() | Defensywa I | Neutralna | 1 | Pasywne | Na stałe zwiększa obronę bohatera o 2. | Bardzo przydatna umiejętność, zwłaszcza dla Przystani. |
![]() | Defensywa II | Neutralna | 2 | Pasywne | Na stałe zwiększa obronę bohatera o 2. Wymaga Defensywa I. | J.w. |
![]() | Defensywa III | Neutralna | 3 | Pasywne | Na stałe zwiększa obronę bohatera o 2. Wymaga Defensywa II. | J.w. |
![]() | Dyplomacja | Łzy | 1 | Pasywne | Zwiększa szansę na przyłączenie się neutralnych istot do armii bohatera, zmniejsza koszt ich rekrutacji o 8%. | Tylko słabe istoty zechcą się do nas przyłączyć, w dodatku rzadko kiedy będą z tego samego zamku, co reszta naszej armii - przyłączenie ich obniży nasze morale. |
![]() | Charyzmatyczne przywództwo I | Neutralna | 1 | Pasywne | Na stałe zwiększa przywództwo bohatera o 2. | Przydatne, o ile nie gramy nieumarłymi, którzy nie posiadają morale. Szczególnie opłacalne, jeżeli mamy armię złożoną z przedstawicieli różnych ras. |
![]() | Charyzmatyczne przywództwo II | Neutralna | 2 | Pasywne | Na stałe zwiększa przywództwo bohatera o 2.. Wymaga Charyzmatycznego przywództwa I. | J.w. |
![]() | Charyzmatyczne przywództwo III | Neutralna | 3 | Pasywne | Na stałe zwiększa przywództwo bohatera o 2.. Wymaga Charyzmatycznego przywództwa II. | J.w. |
![]() | Wybraniec losu I | Neutralna | 1 | Pasywne | Na stałe zwiększa przeznaczenie bohatera o 2. | Znacznie wzmacnia moc naszej armii - warto zainwestować. |
![]() | Wybraniec losu II | Neutralna | 2 | Pasywne | Na stałe zwiększa przeznaczenie bohatera o 2. Wymaga wybrańca losu I. | J.w. |
![]() | Wybraniec losu III | Neutralna | 3 | Pasywne | Na stałe zwiększa przeznaczenie bohatera o 2. Wymaga wybrańca losu II. | J.w. |
![]() | Oświecenie | Neutralna | 1 | Pasywne | Doświadczenie zdobywane przez bohatera jest większe o 25%. | Tę umiejętność powinniśmy zawsze wybierać jako pierwszą - pozwoli nam szybciej się rozwijać. |
![]() | Mentorstwo | Neutralna | 2 | Pasywne | Kiedy bohater z tą umiejętnością spotka zaprzyjaźnionego herosa, przekazuje mu 75% swojego doświadczenia. | Szalenie przydatne na dużych mapach - jeżeli posiadamy doświadczonego bohatera, może on szybko awansować swoich kolegów. |
![]() | Logistyka | Neutralna | 1 | Pasywne | Zwiększa zasięg ruchu bohatera na lądzie o 3 punkty ruchy. | 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica - nie warto. |
![]() | Turysta | Neutralna | 2 | Pasywne | Podnoszenie surowców i korzystanie z budynków nie zabiera bohaterowi punktów ruchu. Umiejętność wymaga logistyki. | Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak - nie warto. |
![]() | Agresywność I | Krew | 1 | Pasywne | Na stałe zwiększa siłę ataku bohatera o 1. | Dość przydatne, ale chyba lepiej zainwestować w wybrańca losu albo charyzmatyczne przywództwo. |
![]() | Agresywność II | Krew | 2 | Pasywne | Na stałe zwiększa siłę ataku bohatera o 1. Wymaga agresywności I. | J.w. |
![]() | Agresywność III | Krew | 3 | Pasywne | Na stałe zwiększa siłę ataku bohatera o 1. Wymaga agresywności II. | J.w. |
![]() | Znajdowanie drogi | Neutralna | 1 | Pasywne | Zwiększa zasięg ruchu bohatera na morzu o 3 punkty oraz redukuje karę za trudny teren o 50%. | Nie zauważymy żadnej różnicy po wykupieniu tej umiejętności - kary za trudny teren są naprawdę znikome. |
0
- Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
- Might & Magic: Heroes VI - prolog, mechanika, wskazówki - poradnik do gry
- Bohaterowie
- Rekrutacja, ucieczka, śmierć w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Współczynniki w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Klasy postaci, droga krwi lub łez w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - cnoty w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - królestwo w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - taktyka w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - okrzyki bojowe w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - sztuka wojenna w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - powietrze w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - ogień w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - ziemia w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - woda w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - ciemność w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - światłość w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - magia pierwotna w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Bohaterowie
- Might & Magic: Heroes VI - prolog, mechanika, wskazówki - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Katane Legend
Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin
@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin
"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



















