1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Anastazja, najmłodsza córka księcia Sławoja, zamordowała swego ojca. Po tym, jak została skazana na śmierć i ścięta, nekromantka Sveltana postanowiła ją wskrzesić. Jak się wkrótce okaże, niepozorna dziewczynka stanie się niedługo jedną z najistotniejszych postaci w całym Ashanie.

Cele: wyjść na powierzchnię, znaleźć inkwizytorów - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

1 misja - Pasmo nieszczęść

Zadanie główne: Przesłuchanie inkwizycji

Cele: wyjść na powierzchnię, znaleźć inkwizytorów

Nagroda: +2 do obrony przed magią, 15000 XP

Misję rozpoczynamy w podziemnej siedzibie Sveltany (M2,1) - cioteczka postanowiła wprowadzić nas w arkana sztuki nekromanckiej. Nie mamy za bardzo wyboru - musimy podążyć ścieżką ciemności.

Każdy chciałby mieć taką ciotkę. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Każdy chciałby mieć taką ciotkę.
Chociaż jej mieszkanie nie wygląda zachęcająco. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Chociaż jej mieszkanie nie wygląda zachęcająco.

Kiedy rozejrzymy się nieco po lochu, dostrzeżemy grupę ghuli, które chętnie przyłączą się do naszego oddziału. Następnie powinniśmy zwiedzić cały korytarz - czeka nas tam kilka potyczek ze słabymi przeciwnikami oraz sporo sojuszników, którzy postanowią wesprzeć naszą sprawę.

Ghule będą dla nas bardzo przydatne. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Ghule będą dla nas bardzo przydatne.
Dzięki nim wydobędziemy się z lochu. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Dzięki nim wydobędziemy się z lochu.

Ostatecznie dotrzemy do schodów prowadzących na powierzchnię krainy (M2,X). Tam czeka nas seria walk z niewielkimi zgrupowaniami wroga - nie ma się czym przejmować. Zajmowanie kopalni przeciwnika nie ma żadnego sensu - i tak znajdują się one w jego strefie kontroli, przez co nie będziemy mogli ich zachować. Dlatego też powinniśmy podążać jedyną możliwą ścieżką i torować sobie drogę przemocą.

To nie prawda, że biali nie potrafią skakać. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
To nie prawda, że biali nie potrafią skakać.

Prędzej czy później, zostaniemy zaatakowani przez oddział inkwizycji - pochodzi on z miasta na północy (M1,1), które powinniśmy jak najszybciej zdobyć i skonwertować (podstawą jest wdarcie się do miasta ghulami i wspieranie ich przy pomocy szkieletów). Nieopodal samego zamku znajdziemy grób (M1,2), w którym inkwizytorzy chowają swoje ofiary - wiąże się z nim zadanie poboczne Duchy wojny.

Przeciwnik nie ma z nami żadnych szans. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Przeciwnik nie ma z nami żadnych szans.

Następnie powinniśmy skierować się na zachód - tam, po serii potyczek, dotrzemy do zejścia do podziemi (wcześniej warto odwiedzić cyklopy na północy - strzegą potężnego artefaktu pożeracz dusz; M1,3). Po tym, jak zagłębimy się w ciemnościach, czeka nas kilka niezbyt wymagających walk z oddziałami Przystani. Na naszej drodze spotkamy też ducha (zadanie Przypadkowa ofiara; M2,2), po rozmowie z którym będziemy mogli rekrutować te istoty w naszych zamkach.

Nawet cyklopy będą musiały ulec potędze nekromantów. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Nawet cyklopy będą musiały ulec potędze nekromantów.
Trzeba pomóc bratniej duszy! - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Trzeba pomóc bratniej duszy!

Idąc dalej, zanim dojdziemy do gryfów (M2,3), powinniśmy zboczyć nieco ze szlaku - na północy i południu znajdują się niewielkie jaskinie pełne skarbów - warto tam zajrzeć. W dalszej części naszej wycieczki natrafimy na portal (M2,X1) - po przejściu przez niego czeka nas walka z żywiołakami powietrza oraz nieco kosztowności. Po tym starciu powinniśmy wyruszyć na wschód - tam znajdziemy wyjście na powierzchnię (M2,X).

Co gryfy robią w jaskiniach - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Co gryfy robią w jaskiniach? Asha jedna wie...

Pod gołym niebem spotkamy się z całą masą przeciwników, zarówno żywych, jak i umarłych. Ostatecznie jednak dotrzemy do zamku inkwizycji, który znajduje się na wzgórzu (M1,4) - jeżeli go przejmiemy, zadanie Przypadkowa ofiara zakończy się, a wrota na południe (M1,5) staną przed nami otworem. Podczas walki najlepiej leczyć duchami resztę oddziałów, które będą brały bardziej bezpośredni udział w walce.

Po drodze warto zajrzeć na arenę. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Po drodze warto zajrzeć na arenę.

W tym momencie celem misji stanie się odparcie najazdu inkwizycji - nie jest to proste zadanie. Wróg dysponuje dwoma silnymi bohaterami, którymi będzie nas nękał - z pewnością spróbuje najechać nas od południa oraz od wschodu, gdzie znajdują się jego forty (M1,6). Z tego też powodu powinniśmy jak najszybciej je zdobyć, a w naszym mieście wybudować ulepszony portal miejski - w krytycznych sytuacjach pozwoli to nam na szybki powrót. Jeden z herosów przeciwnika posiada listę, która jest wymagana w zadaniu spis Kilburna, które otrzymaliśmy od szkieletów (M1,7). Podczas starcia z samymi herosami powinniśmy standardowo wiązać ich armie walką pośrodku pola bitwy (przy pomocy ghuli), i wspierać ich pozostałymi formacjami.

Fort numer jeden - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Fort numer jeden...

i numer dwa - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

... i numer dwa.

Po tym, jak rozgromimy armię wroga, przyjdzie pora na kontratak. W pierwszej kolejności powinniśmy udać się na południowy-wschód - tam znajduje się potężne twierdza wroga (M1,8), po zajęciu której (ostrzał szkieletami, szturm ghulami) będziemy mogli uzupełnić straty i przygotować się do decydującego starcia. Kiedy już uznamy, że jesteśmy gotowi, możemy do podziemia (M1,X) i tam, przedzierając się przez zastępy wrogów, ostatecznie dotrzeć do wyjścia na powierzchnię (po drodze warto powalczyć z czartami na wschodzie, które pilnują potężnego miecza Arachne; M2,4). Po tym, jak słonko znów będzie na nas świecić, czeka nas oblężenie zamku wroga (M1,9). Powinniśmy zmiażdżyć przeciwnika samą przewagą liczebną - posiadamy w końcu kilka miast, a w razie czego możemy posiłkować się umiejętnościami leczniczymi duchów i nekromancją. To starcie nie kończy jednak zadania.

Zmiażdżymy wroga samą naszą liczebnością. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Zmiażdżymy wroga samą naszą liczebnością.
Jego twierdza szybko wpadnie w nasze ręce. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Jego twierdza szybko wpadnie w nasze ręce.

Końcowa bitwa scenariusza to prawdziwe wyzwanie - po przejściu przez portal (M1,X2) zostaniemy przeniesieni do najmroczniejszych kazamat inkwizycji (M2,5). Tam będziemy musieli stoczyć bardzo trudną walkę z całą armią ajglaj. To naprawdę wymagająca bitwa - nie dosyć, że nie możemy kontrować ataków świetlistych istot i wracają one na miejsce, to jeszcze przez całą bitwę musimy troszczyć się o Jorgena, który z każdą turą będzie otrzymywał niewielkie obrażenia (jeżeli umrze - przegramy). Chociaż wydawać by się mogło, że czas nas nagli, lepiej sprowokować przeciwnika do ataku na zastępy naszych umarlaków - tylko w ten sposób będziemy mieli z nim jakiekolwiek szanse. Powinniśmy jak najczęściej leczyć nasze oddziały (nekromancja!) oraz rozważnie korzystać z umiejętności zjaw zew świata cieni (czar jest potężniejszy, jeżeli rzucimy go na jednostkę otoczoną przez wrogów). W bezpośrednim starciu najważniejsze będą ghule, chociaż należy pamiętać, że na niewielkim dystansie szkielety dysponują potężnym atakiem.

Ostatnia walka jest naprawdę wymagająca. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Ostatnia walka jest naprawdę wymagająca.
A jej zakończenie - zaskakujące. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
A jej zakończenie - zaskakujące.

Kiedy zakończymy walkę, scenariusz się zakończy.

Zadanie poboczne: Wybór

Cele: zdobyć pierwszy stopień reputacji (krwi lub łez)

Nagroda: +2 do przeznaczenia

Zadanie to praktycznie wykonuje się samo - musimy zdobyć 1000 punktów reputacji, aby otrzymać nagrodę. Mimo pozorów, nie jest to proste - mapa nie oferuje nam zbyt wiele okazji do wsławienia się heroicznymi lub barbarzyńskimi czynami. Mimo to, warto zwrócić uwagę na arenę (po pokonaniu wroga zyskamy 25 punktów wybranej reputacji; M3,9) oraz tajemną bibliotekę (M3,20). Niewielkie ilości reputacji zyskamy też ścigając poddających się nam wrogów (lub puszczając ich wolno).

Sporo punktów reputacji otrzymamy dzięki walce na arenie. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Sporo punktów reputacji otrzymamy dzięki walce na arenie.

Jeżeli nie uda nam się zebrać odpowiedniej ilości punktów w pierwszym scenariuszu, to nic nie szkodzi - zadanie będzie kontynuowane w następnym. Tam zdobycie odpowiedniej ilości punktów jest znacznie prostsze - zwłaszcza w zadaniu Ukryte obawy.

Zadanie poboczne: Duchy wojny

Cele: znaleźć pięć grobów i wskrzesić zmarłych

Nagroda: 10000 XP, amulet nekromancji (zwiększa przyrost punktów nekromancji o 10%)

Zadanie to aktywuje się, kiedy znajdziemy pierwszy stos kości (M1,2) - naszym celem będzie odszukanie pozostałych czterech. Ich rozmieszczenie zostało zaznaczone na poniższej mapce.

Mogiły nie rzucają się w oczy - łatwo je przeoczyć. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Mogiły nie rzucają się w oczy - łatwo je przeoczyć.

Zadanie poboczne: Przypadkowa ofiara

Cele: uwolnić Elżbietę z lochu inkwizycji

Nagroda: 7500 XP, sandały bakałaża (+1 do zasięgu bohatera na lądzie, +1 do przeznaczenia)

Zadanie to otrzymamy od duchów, które możemy spotkać w podziemiach krainy (M2,2) - poinformują nas one o tragicznym losie Elżbiety, matki Sandora (brata Anastazji). Aby uwolnić umęczoną niewiastę, powinniśmy zdobyć siedzibę inkwizycji, która znajduje się na powierzchni (M1,4). Tam, w mrocznych kazamatach, odnajdziemy torturowaną kobietę, a zadanie zostanie zakończone. Samo starcie jest dość proste - wystarczy ustawicznie leczyć nasze oddziały i nie odpuszczać przeciwnikowi.

Duchy poproszą nas o pomoc. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Duchy poproszą nas o pomoc.
Elżbieta jest przetrzymywana w twierdzy wroga. - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Elżbieta jest przetrzymywana w twierdzy wroga.

Zadanie poboczne: Spis Kilburna

Cele: odnaleźć spis szkieletów

Nagroda: 5000 XP, 50 kościanych oszczepników

Zadanie otrzymujemy od grupy szkieletów (M1,7), które znajdziemy nieopodal drugiego miasta wroga. Nieumarli zostali zamordowani przez inkwizycję i domagają się zemsty - tylko my możemy ją wymierzyć. Na szczęście, nie jest to niczym trudnym - spis, którego poszukujemy, znajduje się w posiadaniu jednego z bohaterów przeciwnika, który najpewniej sam spróbuje nas zaatakować w zadaniu Przesłuchanie inkwizycji. Kiedy wróg legnie już u naszych stóp, nie pozostanie nam nic innego, jak odnieść dokumenty szkieletom.

Są tacy samotni - jak im tu nie pomóc? - 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Są tacy samotni - jak im tu nie pomóc?
Podobało się?

0

Might & Magic: Heroes VI

13 października 2011

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-04-03
10:44

Shimoyet Legionista

Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.

Komentarz: Shimoyet
2013-02-18
05:31

Drathir Junior

😐

bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:

"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.

Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.

Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.

Komentarz: Drathir
2011-10-27
13:07

vojak_2 Generał

vojak_2

juz po sezonie heh

Komentarz: vojak_2
2011-10-21
09:41

Keb Pretorianin

Keb

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"

Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.

Komentarz: Keb
2011-10-20
17:44

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@Katane

W tekście jest o tym informacja.

Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290

Komentarz: MiszczCzarny

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl