Przewodnik - Wprowadzenie do Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:

Heroes of Might and Magic to jeden z najsłynniejszych i najciekawszych cykli w historii gier komputerowych. Całe pokolenia graczy wychowywały się na kolejnych częściach legendy - wielu z nich do dziś wspomina epickie bitwy, malownicze krajobrazy oraz swych potężnych, niezwyciężonych herosów. Trudno się więc dziwić, że saga doczekała się sporego grona wiernych fanów, z niecierpliwością wyczekujących kolejnych "odcinków" swojej ulubionej opowieści.
Might & Magic: Heroes VI wprowadza do znanej serii całą masę nowych rozwiązań - zarówno drobnych, jak i naprawdę ogromnych. Szereg usprawnień i uproszczeń dość znacznie odmienił oblicze Herosów - stali się bardziej intuicyjni i przystępni. Paradoksalnie sprawiło to jednak, że wielu fanów poprzednich części może poczuć się zagubionych.
Poradnik został przygotowany nie tylko dla weteranów serii, ale również dla graczy początkujących. Każdy użytkownik, niezależnie od swojego stażu w grach, znajdzie tu szereg przydatnych porad, które pozwolą mu wygrać każdą walkę czy kampanię.
Zawartość niniejszego poradnika
Prolog - szczegółowy opis przejścia prologu gry, wraz ze wszystkimi zadaniami pobocznymi i alternatywnymi rozwiązaniami.
Miasta - ich rodzaje i sposoby rozbudowy, zależności między poszczególnymi budowlami, konwertowanie ich i sugerowana ścieżka rozwoju matropolii.
Jednostki - rekrutacja i zachowanie odpowiednich proporcji, optymalne wykorzystanie wspólnej puli wojsk.
Surowce - ich rodzaje i zastosowanie, skąd je brać i na co wykorzystywać, plądrowanie i sabotowanie kopalni, strefy kontroli.
Eksploracja - rodzaje terenu, punkty ruchu i ich modyfikatory, kolejność odkrywania nowych ziem.
Budynki na mapie świata - spis wszystkich obiektów, na jakie możemy natrafić podczas zwiedzania krainy Ashan.
Bohaterowie - ich charakterystyki, klasy, współczynniki, rozwój, ścieżki krwi oraz łez, umiejętności i czary.
Bitwy - zasady ich prowadzenia, porady dotyczące starć w polu jak i podczas oblężenia.
| Uwaga: Ze względu na rozmiar gry, poradniki Might & Magic: Heroes VI dotyczą poszczególnych frakcji. 
 | 

Dla wygody czytelnika, zastosowano oznaczenia kolorystyczne:
Niebieski - umiejętności i czary
Brązowy - jednostki
Zielony - budynki
Pomarańczowy - przedmioty
Odniesienia do map zostały oznaczone w następujący sposób: (Mx, y), gdzie x oznacza numer mapy, a y pozycję na tejże mapie. Przykładowo oznaczenie (M3, 2) wskazuje, że na mapie 3 należy udać się w miejsce opatrzone liczbą 2.
Maciej "Czarny" Kozłowski (www.gry-online.pl)
0
Komentarze czytelników
Katane Legend

Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin

@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


