Oblężenia - obrona | Bitwy w Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:
Oblężenia - obrona
Jeżeli jesteśmy stroną broniącą, założenia bitwy nie powinny zbytnio odbiegać od taktyki, jaką stosujemy w starciach na otwartym terenie - z tą różnicą, że powinniśmy postępować jeszcze bardziej defensywnie. Zwykle najlepiej zacząć od umieszczenia strzelców w wieży, która znajduje się pośrodku naszej fortecy (oczywiście o ile rozbudowaliśmy odpowiednio mury miejskie). W drugiej kolejności powinniśmy zabezpieczyć wszystkie oddziały nie walczące wręcz poprzez otoczenie ich wojskami bardziej kontaktowymi. Niewiele istnieje w grze ataków obszarowych - dlatego też nie powinniśmy przejmować się zbytnio tym, że nasze wojska znajdują się tuż obok siebie.

Bardzo istotne przy bronieniu twierdz jest pozostawienie najbardziej odpornej jednostki (lub lepiej - jednostek) zaraz przy bramie - zwykle to właśnie na nią wróg skieruje cały impet swojego natarcia. Jego postępowanie jest jak najbardziej sensowne - mury naszej fortecy są bardzo wytrzymałe, a ich skruszenie zajmie wrogiej katapulcie wiele czasu. Nawet jeśli fortyfikacje padną, szarża przeciwnika zatrzyma się na co najmniej jedną turę w fosie - z tej też przyczyny rzadko zdarza się, by ktoś postanowił sforsować zamek drogą inną, niż brama główna.
Naszą rolą powinno więc być jak najdłuższe utrzymanie bramy, a przynajmniej zatrzymanie wroga w miejscu, gdzie stała. Jeżeli atakujący dysponuje oddziałami latającymi, z pewnością spróbuje przelecieć nimi nad naszymi murami i zaatakować strzelców - właśnie dlatego otoczyliśmy ich szczelnym kordonem obrońców. Jeżeli nawet mimo tego wróg zdecyduje się wlecieć na środek naszego zamku, będzie to dla niego pewna śmierć - nasze wojska z łatwością rozniosą pierzaste stworzenie na strzępy.

Co jednak zrobić, jeżeli popełniliśmy ogromny błąd - nie posiadamy oddziałów miotających w naszej twierdzy? O ile wróg nie dysponuje silnymi jednostkami strzelającymi, powinniśmy trzymać się dotychczasowego planu i wyjść z twierdzy dopiero po rozgromieniu wrogich wojsk walczących wręcz. Jeżeli jednak mamy do czynienia ze strzelcami, może być ciężko - ci co prawda tracą większość swojej mocy ze względu na nasze mury, jednak nadal stanowią niemałe zagrożenie. W takiej sytuacji najlepiej stosować zrównoważoną taktykę walki - a więc bronić się w bezpiecznych miejscach, a jeśli nadarzy się okazja, przepuścić nagły atak na nękających nas strzelców.
0
Komentarze czytelników
Katane Legend

Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin

@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


