Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy | Inferno w Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:
Bitwa w polu
W początkowej fazie gry rozgrywka Inferno nie różni się zbytnio od technik stosowanych przez pozostałe frakcje - powinniśmy skupić się na defensywie i na tym, by tracić jak najmniej oddziałów. Dopiero gdy będziemy mogli pozwolić sobie na istoty bardziej zaawansowane, przyjdzie pora na agresywne posunięcia (patrz Taktyka pola bitwy: podstawy).

Kiedy będziemy posiadali większą armię, w skład której będą wchodziły reproduktory, dręczyciele i niszczyciele, powinniśmy poczekać, aż przeciwnik znajdzie się w zasięgu ruchu naszych jednostek, a następnie bezlitośnie go zaatakować (najlepiej jeden cel wszystkimi oddziałami). W ten sposób naładujemy licznik zdolności rasowej wrota demonów - powinniśmy jak najszybciej przywołać możliwie dużą grupę potworów tuż przy strzelcach i kapłanach wroga (wykluczy to ich z walki na kilka tur). Od tej chwili powinniśmy zająć się przede wszystkim eliminacją zgrupowań przeciwnika pośrodku mapy - jako, że demony dysponują naprawdę potężnym atakiem, nie powinno to być szczególnie trudnym zadaniem. Dodatkowo, wskutek prowadzonych walk, będziemy mogli przywołać kolejne potwory na pole bitwy - naszym celem jest to, aby ich strumień był nieprzerwany.
Oczywiście jednostki kontaktowe to nie wszystko - nie można zapominać o naszych strzelcach. Szalenie istotne jest to, aby nie dopuścić do nich wroga - w takim wypadku szybko stracimy potężne, artyleryjskie wsparcie. Szczególnie ważne jest to przy matkach roju, które w pierwszej turze bitwy znacznie zwiększają swoją liczebność, a przez to i siłę. Jeżeli zdążyliśmy ulepszyć sukkuby do lilimów, obrona zaplecza będzie dla nas dużo łatwiejsza - w końcu demonice posiadają umiejętność zniewolenie, dzięki której zatrzymają wroga nawet w trakcie morderczej szarży.

Kiedy nasze główne siły uderzeniowe rozprawią się już z przeciwnikiem pośrodku pola bitwy, przyjdzie pora na dokończenie dzieła - eliminację pozostałych zgrupowań wroga. W tym celu powinniśmy dotrzeć do strzelców i kapłanów naszego oponenta i wykończyć ich tam, gdzie stoją. Dobrze wykorzystać w tym celu głównie siły, które przywołaliśmy z naszego miasta. Powód tego stanu rzeczy jest prosty - większość jednostek wsparcia posiada tylko jeden kontratak, w związku z czym będą one kontrować jedynie pierwsze ciosy, które zostaną im zadane. Kiedy wyczarowane przez nas istoty będą atakować pierwsze, nasza "realna" armia będzie mogła rzezać wroga zupełnie bezkarnie.
0
Komentarze czytelników
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Keb Pretorianin

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
MiszczCzarny Pretorianin

@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.