Heroes 6: Bitwa w polu Inferno
Aktualizacja:
Bitwa w polu
W początkowej fazie gry rozgrywka Inferno nie różni się zbytnio od technik stosowanych przez pozostałe frakcje - powinniśmy skupić się na defensywie i na tym, by tracić jak najmniej oddziałów. Dopiero gdy będziemy mogli pozwolić sobie na istoty bardziej zaawansowane, przyjdzie pora na agresywne posunięcia (patrz Taktyka pola bitwy: podstawy).

Kiedy będziemy posiadali większą armię, w skład której będą wchodziły reproduktory, dręczyciele i niszczyciele, powinniśmy poczekać, aż przeciwnik znajdzie się w zasięgu ruchu naszych jednostek, a następnie bezlitośnie go zaatakować (najlepiej jeden cel wszystkimi oddziałami). W ten sposób naładujemy licznik zdolności rasowej wrota demonów - powinniśmy jak najszybciej przywołać możliwie dużą grupę potworów tuż przy strzelcach i kapłanach wroga (wykluczy to ich z walki na kilka tur). Od tej chwili powinniśmy zająć się przede wszystkim eliminacją zgrupowań przeciwnika pośrodku mapy - jako, że demony dysponują naprawdę potężnym atakiem, nie powinno to być szczególnie trudnym zadaniem. Dodatkowo, wskutek prowadzonych walk, będziemy mogli przywołać kolejne potwory na pole bitwy - naszym celem jest to, aby ich strumień był nieprzerwany.
Oczywiście jednostki kontaktowe to nie wszystko - nie można zapominać o naszych strzelcach. Szalenie istotne jest to, aby nie dopuścić do nich wroga - w takim wypadku szybko stracimy potężne, artyleryjskie wsparcie. Szczególnie ważne jest to przy matkach roju, które w pierwszej turze bitwy znacznie zwiększają swoją liczebność, a przez to i siłę. Jeżeli zdążyliśmy ulepszyć sukkuby do lilimów, obrona zaplecza będzie dla nas dużo łatwiejsza - w końcu demonice posiadają umiejętność zniewolenie, dzięki której zatrzymają wroga nawet w trakcie morderczej szarży.

Kiedy nasze główne siły uderzeniowe rozprawią się już z przeciwnikiem pośrodku pola bitwy, przyjdzie pora na dokończenie dzieła - eliminację pozostałych zgrupowań wroga. W tym celu powinniśmy dotrzeć do strzelców i kapłanów naszego oponenta i wykończyć ich tam, gdzie stoją. Dobrze wykorzystać w tym celu głównie siły, które przywołaliśmy z naszego miasta. Powód tego stanu rzeczy jest prosty - większość jednostek wsparcia posiada tylko jeden kontratak, w związku z czym będą one kontrować jedynie pierwsze ciosy, które zostaną im zadane. Kiedy wyczarowane przez nas istoty będą atakować pierwsze, nasza "realna" armia będzie mogła rzezać wroga zupełnie bezkarnie.
Komentarze czytelników
Katane Legend
Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin
@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin
"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
