Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy | Inferno w Might & Magic Heroes VI

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Bitwa w polu

W początkowej fazie gry rozgrywka Inferno nie różni się zbytnio od technik stosowanych przez pozostałe frakcje - powinniśmy skupić się na defensywie i na tym, by tracić jak najmniej oddziałów. Dopiero gdy będziemy mogli pozwolić sobie na istoty bardziej zaawansowane, przyjdzie pora na agresywne posunięcia (patrz Taktyka pola bitwy: podstawy).

Chyba wiadomo, kto tu wygra. - Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy | Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Chyba wiadomo, kto tu wygra.

Kiedy będziemy posiadali większą armię, w skład której będą wchodziły reproduktory, dręczyciele i niszczyciele, powinniśmy poczekać, aż przeciwnik znajdzie się w zasięgu ruchu naszych jednostek, a następnie bezlitośnie go zaatakować (najlepiej jeden cel wszystkimi oddziałami). W ten sposób naładujemy licznik zdolności rasowej wrota demonów - powinniśmy jak najszybciej przywołać możliwie dużą grupę potworów tuż przy strzelcach i kapłanach wroga (wykluczy to ich z walki na kilka tur). Od tej chwili powinniśmy zająć się przede wszystkim eliminacją zgrupowań przeciwnika pośrodku mapy - jako, że demony dysponują naprawdę potężnym atakiem, nie powinno to być szczególnie trudnym zadaniem. Dodatkowo, wskutek prowadzonych walk, będziemy mogli przywołać kolejne potwory na pole bitwy - naszym celem jest to, aby ich strumień był nieprzerwany.

Oczywiście jednostki kontaktowe to nie wszystko - nie można zapominać o naszych strzelcach. Szalenie istotne jest to, aby nie dopuścić do nich wroga - w takim wypadku szybko stracimy potężne, artyleryjskie wsparcie. Szczególnie ważne jest to przy matkach roju, które w pierwszej turze bitwy znacznie zwiększają swoją liczebność, a przez to i siłę. Jeżeli zdążyliśmy ulepszyć sukkuby do lilimów, obrona zaplecza będzie dla nas dużo łatwiejsza - w końcu demonice posiadają umiejętność zniewolenie, dzięki której zatrzymają wroga nawet w trakcie morderczej szarży.

Minusem demonów jest to, że nie można ich leczyć - przez to starcia z nekromantami bywają bardzo wymagające. - Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy | Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Minusem demonów jest to, że nie można ich leczyć - przez to starcia z nekromantami bywają bardzo wymagające.

Kiedy nasze główne siły uderzeniowe rozprawią się już z przeciwnikiem pośrodku pola bitwy, przyjdzie pora na dokończenie dzieła - eliminację pozostałych zgrupowań wroga. W tym celu powinniśmy dotrzeć do strzelców i kapłanów naszego oponenta i wykończyć ich tam, gdzie stoją. Dobrze wykorzystać w tym celu głównie siły, które przywołaliśmy z naszego miasta. Powód tego stanu rzeczy jest prosty - większość jednostek wsparcia posiada tylko jeden kontratak, w związku z czym będą one kontrować jedynie pierwsze ciosy, które zostaną im zadane. Kiedy wyczarowane przez nas istoty będą atakować pierwsze, nasza "realna" armia będzie mogła rzezać wroga zupełnie bezkarnie.

Podobało się?

0

Might & Magic: Heroes VI

13 października 2011

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-04-03
10:44

Shimoyet Legionista

Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.

Komentarz: Shimoyet
2013-02-18
05:31

Drathir Junior

😐

bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:

"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.

Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.

Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.

Komentarz: Drathir
2011-10-27
13:07

vojak_2 Generał

vojak_2

juz po sezonie heh

Komentarz: vojak_2
2011-10-21
09:41

Keb Pretorianin

Keb

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"

Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.

Komentarz: Keb
2011-10-20
17:44

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@Katane

W tekście jest o tym informacja.

Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290

Komentarz: MiszczCzarny

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl