Krew lub łzy | Bohaterowie i ich rozwój | Twierdza w Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:
Krew lub łzy
Każdy z bohaterów w Might and Magic: Heroes VI może rozwijać się na jeden z dwóch sposobów - krwi lub łez. Wyłącznie od naszych wyborów podczas rozgrywki zależy, jaką reputację zdobędzie nasz heros - decyzja ta wpływa nie tylko na jego wygląd, ale również na specjalne umiejętności, które mają niemałe znaczenie dla kształtu rozgrywki. Zanim więc zdecydujemy się na którąś z dróg, powinniśmy rozważyć wszystkie za i przeciw.
Poniżej znajdują się tabele opisujące bohaterów, którzy już wybrali swoje przeznaczenie. Kolejne zdolności zdobywa się oczywiście z rozwojem reputacji samych herosów.
Bohater mocy
Nazwa | Reputacja | Zdolności |
Barbarzyńca | ![]() Neutralna
| Pierwsza krew: kiedy pierwsze stworzenie w armii bohatera otrzyma obrażenia, wszyscy przyjaźni dzikusi zyskają premię +10% do obrażeń i +2 do punktów ruchu. Efekt utrzymuje się przez dwie tury. |
Wódz | ![]() Łzy
| Pierwsza krew: kiedy pierwsze stworzenie w armii bohatera otrzyma obrażenia, wszyscy przyjaźni dzikusi zyskają premię +10% do obrażeń i +2 do punktów ruchu. Efekt utrzymuje się przez dwie tury. Swoboda ruchów: rozprasza wszystkie negatywne efekty wpływające na morale, inicjatywę, siłę oraz zasięg ruchu armii bohatera. Pierwotna siła: zmniejsza ilość obrażeń, jakie barbarzyńcy otrzymują w wyniku ataków magicznych. Wartość ochrony jest zależna od mocy (atak+obrona) samego herosa. Efekt utrzymuje się przez 2 tury. |
Podżegacz wojenny | ![]() Krew
| Pierwsza krew: kiedy pierwsze stworzenie w armii bohatera otrzyma obrażenia, wszyscy przyjaźni dzikusi zyskają premię +10% do obrażeń i +2 do punktów ruchu. Efekt utrzymuje się przez dwie tury. Żądza krwi: wybrany oddział zyskuje dwa stopnie szału na okres dwóch tur. Potęga hordy: kiedy bohater atakuje przeciwnika, zadaje mu obrażenia zależne od wielkości swojej armii (im liczebniejsze oddziały, tym silniejszy cios). |
Bohater magii
Nazwa | Reputacja | Zdolności |
Szaman | ![]() Neutralna
| Ziemia i niebo: wszystkie istoty w armii bohatera otrzymują w pierwszej turze bitwy modyfikator +5 do inicjatywy i +1 do punktów ruchu, natomiast nielatające wojska przeciwnika zostają poddane przeciwnemu efektowi. |
Ziemidar | ![]() Łzy
| Ziemia i niebo: wszystkie istoty w armii bohatera otrzymują w pierwszej turze bitwy modyfikator +5 do inicjatywy i +1 do punktów ruchu, natomiast nielatające wojska przeciwnika zostają poddane przeciwnemu efektowi. Bożek ziemi: na wybranym polu pojawia się bożek, który o 23% zwiększa obronę wszystkich sojuszniczych jednostek w promieniu 2 pól. Przywołany totem pełni również funkcję przeszkody terenowej. Błogosławieństwo matki ziemi: na jedną turę liczebność wszystkich oddziałów w armii bohatera zwiększa się o 24%. Jeżeli wojska otrzymają obrażenia, będą one w pierwszej kolejności dotyczyć przywołanych jednostek . |
Zaklinacz burz | ![]() Krew
| Ziemia i niebo: wszystkie istoty w armii bohatera otrzymują w pierwszej turze bitwy modyfikator +5 do inicjatywy i +1 do punktów ruchu, natomiast nielatające wojska przeciwnika zostają poddane przeciwnemu efektowi. Bożek burz: na wybranym polu pojawia się bożek, który zwiększa o 10 inicjatywę wszystkich sojuszniczych jednostek w promieniu 5 pól. Losowy przeciwnik, który wejdzie w obszar działania bożka, raz na turę otrzyma obrażenia od zaklęcia łańcuch piorunów (czar przeskakuje następnie na dwa następne cele). Totem pełni również funkcję przeszkody terenowej, znika po 3 turach lub w momencie, gdy zostanie zniszczony. Gniew ojca nieba: w strefie rozstawienia przeciwnika pojawia się burzowa chmura, która zadaje przeciwnikowi obrażenia od magii powietrza oraz ogłusza wrogie oddziały do końca bieżącej tury. |
0
Komentarze czytelników
Katane Legend
Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin
@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin
"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






