Rozwój miasta w Might & Magic Heroes VI | Świątynia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Każda rozgrywka w Might & Magic: Heroes VI jest zupełnie unikatową przygodą. Nawet jeżeli będziemy toczyć boje wyłącznie na jednej mapie i dokonywać tych samych decyzji, każdorazowo zabawa będzie wyglądać nieco inaczej. Powodem tego stanu rzeczy jest wysoki stopień losowości gry - spora część istot, przedmiotów i surowców jest dobierana dość przypadkowo, wiele zależy też od działań podjętych przez komputerowego przeciwnika. Z tych tez powodów nie da się stworzyć jednego, idealnego przepisu na optymalny sposób prowadzenia ekspansji - na rozgrywkę składa się po prostu zbyt wiele czynników.

Mimo to, bez większego trudu można stworzyć pewien ogólny schemat, wedle którego gracz powinien kierować się podczas zabawy - zarówno w czasie bitew, jak i podczas rozbudowy miasta. O prawidłach wojennego rzemiosła możecie przeczytać w rozdziale Taktyka pola bitwy, natomiast o rozwoju zamków - poniżej.

Pełna rozbudowa miasta zajmuje naprawdę sporo czasu. - Rozwój miasta w Might & Magic Heroes VI | Świątynia - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Pełna rozbudowa miasta zajmuje naprawdę sporo czasu.

Budynki, którymi dysponuje Świątynia, nie są zbyt kosztowne - niestety, nie można tego powiedzieć o ich ulepszeniach. Z tego też względu powinniśmy skupić się przede wszystkim na szybkiej rozbudowie potencjału ilościowego wojska, a dopiero potem myśleć o polepszeniu jego jakości - w innym wypadku szybko zbankrutujemy.

Najłatwiejsze decyzje czekają na nas na początku rozgrywki - schemat jest praktycznie zawsze taki sam. W pierwszej kolejności powinniśmy zainwestować w koralową świątynię - dzięki tej budowli będziemy mogli liczyć na wsparcie koralowych kapłanek, które będą nieocenioną pomocą dla naszej podstawowej armii. W dalszej kolejności zdecydowanie warto wyłożyć nieco surowców na radę miasta - dzięki temu widmo bankructwa nieco się od nas odsunie.

Następujące dalej wybory są już mocno zależne od bazy surowcowej, jaką dysponujemy - jeżeli nie posiadamy zbyt dużej ilości drewna, warto rozważyć budowę bariery rafowej (żarłacze), jeśli natomiast posiadamy wszystkiego po trochu, lepszym wyborem będzie zaczarowany staw (Kappa). Oczywiście, jeżeli jesteśmy bogaci, możemy pokusić się o obydwie siedziby. Koszt wszystkich budynków został opisany w rozdziale Budynki - przed tym, jak zabierzemy się za dalszą rozbudowę, warto tam zajrzeć.

Szalenie istotne jest to, aby siódmego dnia tygodnia wybudować mury miejskie - dzięki nim będziemy mogli liczyć na zwiększenie populacji istot zamieszkujących nasze królestwo. Jeżeli mamy surowców w bród, warto po drodze zatroszczyć się o ratusz lub podwodną arenę (Kenshi) - taka sytuacja zdarza się jednak bardzo rzadko.

Kiedy już posiadamy mury, pora zadbać o warstwę ekonomiczną naszej cywilizacji - ratusz powinien być naszym pierwszym wyborem (o ile jeszcze go posiadamy). Dalej idzie już łatwo - podwodna arena (Kenshi), kapliczka mrozu (śnieżna efemeryda; koszt budynku jest porównywalny z podwodną areną), święte źródło (źródlana nimfa).

Świątynia nawet z pustyni potrafi zrobić urokliwą krainę. - Rozwój miasta w Might & Magic Heroes VI | Świątynia - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Świątynia nawet z pustyni potrafi zrobić urokliwą krainę.

Gdy dysponujemy już tak rozbudowanym miastem, powinniśmy zainwestować wszystko w kapitol - dzięki niemu będziemy otrzymywać aż 4000 sztuk złota dziennie. Oczywiście pieniądze same w sobie nic nie znaczą - musimy mieć je na co wydawać. Z tej też przyczyny ulepszenie murów miejskich będzie dla nas bardzo dobrą inwestycją - znacznie zwiększymy potencjał militarny miasta, zyskując przy okazji wiele nowych jednostek.

Zanim przystąpimy do budowy siedziby Kirinów (góry mgieł), powinniśmy zainteresować się nieco ulepszeniami budynków - najbardziej odczuwalne zmiany można zauważyć przy koralowych kapłankach, Kappach, śnieżnych efemerydach oraz - przede wszystkim! - Kenshi. Pozostałe budynki powinniśmy rozbudowywać w ostateczności - wymagają dużo surowców, a korzyści nie są zbyt duże.

Prawdopodobnie nasze imperium nieco się już rozrośnie - warto pomyśleć o budowie portalu miejskiego, dzięki któremu będziemy mogli szybko wrócić do miasta (przezorność przede wszystkim!). Targowisko pozwoli nam szybko wymieniać surowce - warto je wybudować zaraz przed górą mgieł i fortyfikacjami. Dopiero w tym momencie opłaca się ulepszyć wszystkie budynki i skorzystać z budowli specjalnych - wcześniej szkoda było na nie surowców.

W pełni rozbudowane miasto pozwoli nam toczyć szybkie, zwycięskie boje z przeciwnikiem - ten na szczęście nie radzi sobie z rozwijaniem infrastruktury tak dobrze, jak my.

Podobało się?

0

Might & Magic: Heroes VI

13 października 2011

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2011-10-20
14:02

Nerka Generał

Nerka

Sezon na nieprzespane noce otwarty:D

Komentarz: Nerka
2011-10-20
16:23

Katane Legend

Katane

Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.

Komentarz: Katane
2011-10-20
17:44

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@Katane

W tekście jest o tym informacja.

Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290

Komentarz: MiszczCzarny
2011-10-21
09:41

Keb Pretorianin

Keb

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"

Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.

Komentarz: Keb
2011-10-27
13:07

vojak_2 Generał

vojak_2

juz po sezonie heh

Komentarz: vojak_2
2013-02-18
05:31

Drathir Junior

😐

bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:

"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.

Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.

Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.

Komentarz: Drathir
2018-04-03
10:44

Shimoyet Legionista

Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.

Komentarz: Shimoyet

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl