Podstawy | Taktyka pola bitwy | Nekropolia w Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:
Podstawy
Kierowanie oddziałami nieumarłych to prawdziwe wyzwanie - wymagają oni dużego skupienia i planowania ruchów ze sporym wyprzedzeniem. Z racji swej powolności, nie nadają się zbyt dobrze do nagłych, nieprzemyślanych działań - jeden błąd może kosztować bardzo wiele. Z tej też przyczyny, grając tą frakcją powinniśmy być bardzo uważni. Specyfika nieumarłych nie polega wyłącznie na tym, że nie posiadają oni morale i są bardzo powolni - najważniejsze mimo pozorów jest to, że dysponują oni dużą ilością oddziałów walczących na dużym dystansie. Szkielety, licze i namtaru stanowią dla nas prawdziwą artylerię, zdolną rozstrzelać wroga, nim ten w ogóle zbliży się do naszych szeregów. Niestety, wszystkie te istoty tracą swe walory, jeśli tylko przeciwnik rozpocznie z nimi walkę twarzą w twarz - dlatego też utrzymanie odpowiedniego dystansu będzie dla nas najważniejsze podczas wszystkich naszych potyczek.

Warto jeszcze wspomnieć o tym, że nieumarli - z samej swej definicji - są nieśmiertelni. Odpowiednio poprowadzeni, stanowią prawdziwie niespożytą siłę. Jednostki leczące, takie jak duchy, licze czy wampiry potrafią decydować o losach całych kampanii: tylko dzięki nim zastępy naszych truposzy nie będą topnieć z kolejnymi starciami. Jeżeli dodatkowo posiadamy bohatera z odpowiednio rozwiniętą zdolnością nekromancji, nasza armia stanie się absolutnie niezwyciężona.
Zanim więc przejdziemy do szczegółowej analizy poszczególnych bitew, należy jeszcze raz podkreślić: zachowanie dystansu od przeciwnika i umiejętne leczenie oddziałów to podstawa sukcesu. Tylko najlepsi dowódcy potrafią połączyć ze sobą te dwa elementy w spójną całość - o tym, jak to robić, przeczytacie w następnych rozdziałach.
0
Komentarze czytelników
Katane Legend

Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin

@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


