Umiejętności | Bohaterowie i ich rozwój | Przystań w Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:
Umiejętności
Bohaterowie wszystkich frakcji dysponują określonym zestawem umiejętności, których mogą się nauczyć z kolejnymi poziomami doświadczenia. Każda ze zdolności ma dość duże znaczenie dla rozgrywki, decyduje też o sposobie, w jaki będziemy prowadzić grę. Poszczególne biegłości wpływają nie tylko na statystyki bohatera i jego armii, ale również na możliwe do wykorzystania taktyki i strategie - zarówno na mapie świata, jak i podczas bitew.
Dowódcy Przystani powinni skupić się na wspieraniu swoich armii: zadbać o ich morale, statystyki oraz realną wartość na polu bitwy. Z tej też przyczyny najważniejsze będą dla nas umiejętności ze sfery cnoty (bohaterowie mocy) oraz magii światła (bohaterowie magii).

W przypadku rycerzy najważniejsze będą umiejętności wpływające na statystyki naszych podopiecznych. Podstawą (poza nieodzownym oświeceniem) powinny być dla nas: defensywa, charyzmatyczne przywództwo, wybraniec losu oraz agresywność. Wraz z rozwinięciami, pozwolą nam one znacząco wzmocnić naszą armię, wpłyną też na samego herosa, sprawiając, że jego ataki będą znacznie potężniejsze. Jeżeli dysponujemy dużą ilością punktów doświadczenia i szykujemy się na dłuższą rozprawę z przeciwnikiem, dobrym wyborem mogą być również posiłki, marsz bojowy (zwłaszcza podczas oblężeń!), zasadzka, bohaterstwo oraz odporność.
Jeśli za swojego sługę obraliśmy maga, pierwszorzędnym wyborem będą dla nas czary ze sfery światła: niebiańska zbroja, leczenie, aura odwetu oraz oślepienie. Czym jednak byliby czarodzieje bez znajomości magii pierwotnej? Aby ich wzmocnić, powinniśmy zainwestować w tajemną obronę, tajemną moc, synergię magii, przyspieszenie oraz zatrzymanie czasu - uczyni to z pola bitwy plac zabaw, na którym to my będziemy dyktować zasady.
Listę wszystkich czarów i umiejętności wraz z ich opisami znajdziecie w podręczniku głównym do gry.
0
Komentarze czytelników
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Keb Pretorianin

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
MiszczCzarny Pretorianin

@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.