Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy | Świątynia w Might & Magic Heroes VI

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Bitwa w polu

Naszą taktykę podczas starć w polu powinniśmy dostosować przede wszystkim do rodzaju oddziałów, jakie biorą udział w walce - zarówno po naszej, jak i wrogiej stronie. Musimy więc działać rozważnie - jeżeli popełnimy choć jeden błąd, może się to skończyć dla nas katastrofą. Z drugiej strony jednak - odpowiednie zastosowanie umiejętności i czarów pozwoli nam na łatwe i bezproblemowe zwycięstwa, nawet w przypadku, gdy wróg będzie dysponował znaczną przewagą liczebną. Siła wojsk Świątyni nie tkwi w ilości czy sile poszczególnych oddziałów, lecz w ich współdziałaniu.

Najważniejsze są koralowe i perłowe kapłanki - te bardzo tanie jednostki będą dla nas podstawą w każdym planie podboju krainy. Dzięki nim będziemy kończyć starcia bez żadnych strat - albo przynajmniej zminimalizujemy je do akceptowalnego poziomu. Jest to szczególnie ważne podczas dłuższych kampanii czy scenariuszy - im więcej wojsk zachowamy, tym więcej będziemy ich mieli podczas najważniejszych bitew. Kapłanki potrafią stosować uzdrawiające fale, które przez trzy tury będą leczyć wybrany przez nas oddział - wsparcie tego rodzaju jest naprawdę nie do przecenienia.

Kenshi, Wanizame i Kappa to nasze wojska frontowe. - Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy | Świątynia w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Kenshi, Wanizame i Kappa to nasze wojska frontowe.

Umiejętność kapłanek szczególnie przydaje się w przypadku Wanizame, Kappa i Kenshi - te "frontowe" istoty, które powinniśmy wysyłać na sam środek pola walki, same nie poradzą sobie z przeciwnikiem - jeżeli jednak odpowiednio je wesprzemy, staną się naprawdę niezniszczalną ścianą ostrzy. Jeżeli wróg nie dysponuje zbyt dużą ilością jednostek strzelających, walkę z nim najlepiej rozegrać właśnie w ten sposób - szybko zająć centrum planszy i tam rozegrać całe starcie. Nasze jednostki, wyposażone w szereg umiejętności spowalniających wroga, nie powinny mieć większego problemu z utrzymaniem dominacji na polu bitwy. Jeżeli dysponujemy źródlanymi nimfami, Yukki-Onna oraz Kirinami, rozegranie walki na naszych zasadach powinno być dziecinnie proste.

Pod żadnym pozorem nie możemy dopuścić wrogich jednostek do naszych kapłanek. - Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy | Świątynia w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Pod żadnym pozorem nie możemy dopuścić wrogich jednostek do naszych kapłanek.

Co jednak, jeśli przeciwnik dysponuje znaczną przewagą ogniową? Wówczas musimy porzucić taktykę żółwia (defensywną) i postawić wszystko na strategię smoka (ofensywną). Na szczęście wojska Świątyni są dość uniwersalne - mogą służyć nam zarówno jako skomplikowana machina wzajemnie wspierających się mechanizmów, jak i jako stalowe ostrze, wbijane znienacka w plecy przeciwnika. W tym drugim przypadku możemy dość śmiało rzucić wszystkie nasze oddziały do ataku (może poza kapłankami) - szybki manewr na tyły wroga potrafi uczynić niemałe zamieszanie podczas walki. Szczególnie warto wykorzystać tu umiejętności takich oddziałów jak Kappa i Mizu-Kami - dzięki sporej mobilności i znacznej ilości punktów życia, nie powinny mieć one problemów z przekradnięciem się za linie wroga. W tym czasie Wanizame i Kenshi najlepiej sprawdzą się jako swego rodzaju rezerwy, broniące kapłanek - najlepiej pozostawić je pośrodku planszy i tam szachować wroga. Ktokolwiek będzie chciał przemieścić się dalej, będzie musiał przejść po ich trupach.

Tak uzbrojona machina wojenna jest praktycznie niezniszczalna. Jeżeli jeszcze wzmocnimy ją przy pomocy odpowiednich umiejętności bohatera, możemy być pewni sukcesu.

Podobało się?

0

Might & Magic: Heroes VI

13 października 2011

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2011-10-20
14:02

Nerka Generał

Nerka

Sezon na nieprzespane noce otwarty:D

Komentarz: Nerka
2011-10-20
16:23

Katane Legend

Katane

Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.

Komentarz: Katane
2011-10-20
17:44

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@Katane

W tekście jest o tym informacja.

Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290

Komentarz: MiszczCzarny
2011-10-21
09:41

Keb Pretorianin

Keb

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"

Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.

Komentarz: Keb
2011-10-27
13:07

vojak_2 Generał

vojak_2

juz po sezonie heh

Komentarz: vojak_2
2013-02-18
05:31

Drathir Junior

😐

bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:

"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.

Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.

Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.

Komentarz: Drathir
2018-04-03
10:44

Shimoyet Legionista

Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.

Komentarz: Shimoyet

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl