Budynki na mapie świata w Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:
W czasie naszych przygód przyjdzie nam odwiedzić całą masę różnej maści obiektów o różnorodnym działaniu - od kopalni, poprzez portale i obserwatoria, na statuach, obeliskach i świątyniach skończywszy. Pełną listę wszystkich tego typu struktur, wraz z ich działaniem, znajdziecie poniżej.
Nazwa | Działanie | |
![]() | Tartak | Daje 2 sztuki drewna dziennie. |
![]() | Kopalnia kamieni | Daje 2 sztuki kamienia dziennie. |
![]() | Kopalnia kryształów | Daje 1 kryształ dziennie. |
![]() | Kopalnia złota | Daje 1000 sztuk złota dziennie. |
![]() | Kryształ mocy | Daje bohaterowi premię +1 do mocy magicznej na stałe. Heros może odwiedzić ten obiekt tylko raz. |
![]() | Latarnia morska | Dwukrotnie zwiększa ilość punktów ruchu na morzu wszystkich bohaterów gracza, który posiada ten obiekt. |
![]() | Portal | Przenosi bohatera do innego portalu. |
![]() | Zejście do podziemi | Umożliwia wejście do podziemia. |
![]() | Wyjście z podziemi | Umożliwia wyjście na powierzchnię krainy. |
![]() | Stocznia | Buduje się w niej statki (za 1000 złota i 20 drewna). |
![]() | Kowal | Daje bohaterowi +1 do siły ataku na stałe. Heros może skorzystać z tego obiektu tylko raz. |
![]() | Kamień oświecenia | Daje bohaterowi 2500 XP. Heros może skorzystać z tego obiektu tylko raz. |
![]() | Obserwatorium | Odsłania pobliski obszar. |
![]() | Monument objawienia | Odsłania pewien obszar mapy (niekoniecznie pobliski). |
![]() | Handlarz artefaktami | Można tu kupować i sprzedawać przedmioty. |
![]() | Tajemna biblioteka | Daje bohaterowi premię 1-3 mocy magicznej lub 1-3 do obrony przed magią. Ilość zdobytych punktów jest zależna od poziomu odwiedzającego (1-10: 1, 11-20: 2, 21-30: 3). Heros może skorzystać z tego obiektu tylko raz. |
![]() | Kapliczka siódmego smoka | Podnosi poziom bohatera za opłatą zależną od jego aktualnego poziomu. Heros może odwiedzić ten obiekt tylko raz. |
![]() | Arena | Po pokonaniu strażników daje bohaterowi +2 do siły ataku lub obrony na stałe. Po walce stracone przez gracza oddziały wracają do życia. |
![]() | Kryształ objawienia | Daje bohaterowi +1 do obrony przed magią na stałe. Heros może skorzystać z tego obiektu tylko raz. |
![]() | Zbrojmistrz | Daje bohaterowi premię +1 do obrony na stałe. Heros może skorzystać z tego obiektu tylko raz. |
![]() | Latarnia | Zwiększa morale armii bohatera w następnej walce (wartość premii jest zmienna). Heros może skorzystać z tego obiektu raz na walkę. |
![]() | Ślepa kapłanka | Podnosi przeznaczenie bohatera o 5 w czasie następnej bitwy. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na walkę. |
![]() | Kapliczka matki ziemi | Zwiększa ilość punktów życia wszystkich istot w armii bohatera o 10% na czas następnej bitwy. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na walkę. |
![]() | Świątynia zadumy | W następnej walce bohater otrzymuje premię +10 do inicjatywy i +5 do siły ataku. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na bitwę. |
![]() | Smocza żyła | Całkowicie odnawia zasób many bohatera. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. |
![]() | Smocze źródło | Dwukrotnie powiększa maksymalną ilość many bohatera. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. |
![]() | Stajnie | Zwiększają ilość punktów ruchu bohatera o 5. Heros może skorzystać z tego budynku raz na tydzień. |
![]() | Sztandar wojenny | Zwiększa przywództwo i przeznaczenie bohatera o 5 w następnej bitwie, dodatkowo otrzymuje on 5 punktów ruchu. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na walkę. |
![]() | Symbol Arkatha | Daje bohaterowi premię +5 do obrony oraz obrony przed magią na okres tygodnia. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. |
![]() | Piekielna kuźnia | Zwiększa siłę ataku i moc magiczną bohatera o 5 na okres tygodnia. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. |
![]() | Wartownia wojenników | Po każdej walce bohater otrzymuje dodatkowe punkty ruchu:+3 za jeden taki budynek, +2 za kolejny, +1 za trzeci. |
![]() | Siedziba najeźdźców | Daje posiadaczowi pewną ilość złota za każdą wygraną przez niego walkę. Wartość premii jest zależna od ilości tego typu obiektów we władaniu gracza. |
![]() | Ruiny | Są strzeżone przez oddział wrogów - po ich pokonaniu bohater otrzyma cenny skarb lub dołączy do niego grupa przyjaznych istot. |
![]() | Wrak galeonu | Jest strzeżony przez oddział nieumarłych - po ich pokonaniu bohater otrzyma cenny skarb lub dołączy do niego grupa przyjaznych istot. |
![]() | Piramida | Znajduje się tu oddział nieumarłych, którzy pilnują skarbów lub strzegą jeńców. |
![]() | Obóz barbarzyńców | Jest strzeżony przez oddział barbarzyńców - po ich pokonaniu bohater otrzyma cenny skarb lub dołączy do niego grupa przyjaznych istot. |
![]() | Posąg centaura | Daje bohaterowi premię +5 do punktów ruchu oraz zwiększa obrażenia dystansowe jego armii o 10% na okres tygodnia. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. |
![]() | Kapliczka lodowej perły | Zwiększa inicjatywę armii bohatera o 10 do końca bieżącego tygodnia. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. |
![]() | Kapliczka aniołów | Zwiększa moc magiczną i przywództwo bohatera o 5 do końca tygodnia. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. |
![]() | Chór wiernych | Zwiększa przywództwo i moc magiczną bohatera o 5 podczas następnej walki. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na walkę. |
![]() | Kapliczka rycerstwa | Zwiększa zasięg ruchu jednostek podczas bitwy o 1 oraz ich morale o 5 (efekt utrzymuje się przez tydzień). Heros może skorzystać z tego obiektu raz na siedem tur. |
![]() | Kapliczka demonów | Daje premię +5 do siły ataku oraz szczęścia na tydzień. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. |
![]() | Ster czasu | Punkty ruchu bohatera zmniejszają się o 20% wolniej, w następnej walce przeciwnik herosa, który odwiedził ten budynek, otrzymuje ujemny modyfikator -10 do inicjatywy. Z tego obiektu można korzystać raz w tygodniu. |
![]() | Krematorium | Zasłania pobliski obszar przed wzrokiem przeciwnika. |
![]() | Martwe pole | W następnej walce żywe istoty w armii przeciwnika otrzymują ujemny modyfikator -10% do punktów życia i wartości ataku. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na walkę. |
![]() | Kapliczka żywiołu wody | Jeżeli przyjazne istoty otrzymają obrażenia w następnej walce, natychmiast zostaną poddane efektowi lodowej zbroi. |
![]() | Studnia dusz | Zwiększa moc magiczną bohatera o 10 do końca tygodnia. Heros może skorzystać z tego obiektu raz na tydzień. |
![]() | Fala chaosu | W następnej bitwie po stronie bohatera, który odwiedzi ten obiekt, pojawi się kierowany przez komputer potwór. Bestia będzie powoli pożerać losowe oddziały wroga (ten może przerwać proces zabijając monstrum). Bohater może skorzystać z tego obiektu tylko raz. |
![]() | Ołtarz zniszczenia | W następnej bitwie przeciwnik bohatera zostanie zaatakowany gradem meteorów. Heros może skorzystać z tego budynku raz na tydzień. |
![]() | Kula strumieni magii | Pozwala zostawić wiadomość innym graczom Might and Magic: Heroes VI. |
0
Komentarze czytelników
Katane Legend
Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin
@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin
"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


















































