Stolica w Might & Magic Heroes VI | Miasta
Aktualizacja:
Odpowiednia rozbudowa miasta jest kluczem do zwycięstwa - tak w Heroes VI, jak i w poprzednich częściach cyklu. Żaden bohater nie jest w stanie pokonać wroga, jeżeli nie dysponuje odpowiednią ilością wojska - ta prosta zasada stoi u podstawy rozwoju wszystkich naszych siedzib. W najnowszej części sagi rozwój zamków jest jeszcze istotniejszy - głównie ze względu na wspólną pulę jednostek oraz fakt istnienia stref kontroli - jeżeli utracimy jakieś miasto, to razem ze wszystkimi przylegającymi do niego kopalniami.

Z powyższych uwag wynika jeden, oczywisty wniosek - rozbudowie miasta trzeba poświęcić wiele rozwagi i namysłu. W następnych akapitach wyjaśnię, jak należy zarządzać włościami w taki sposób, aby zawsze osiągnąć sukces.
Stolica
Stolica, czyli nasza pierwsza siedziba, musi nam służyć do wszystkiego. Posiadając tylko jedno miasto, nie możemy pozwolić sobie na zbytnie ukierunkowanie go tylko w jedną stronę: jeżeli będziemy inwestować wyłącznie w wojsko, szybko zbankrutujemy, jeśli natomiast przesadzimy z ekonomią, padniemy ofiarą agresywnych przeciwników. Z tej też przyczyny najlepszą drogą wydaje się być zrównoważona taktyka rozwoju - powinniśmy próbować wszystkiego po trochu, oczywiście odpowiednio dostosowując nasze założenia do zaistniałej sytuacji.

Z reguły rozbudowę stolicy najlepiej rozpocząć od jednej struktury służącej rekrutacji potworów - chodzi o to, by bohater, którego zadaniem jest w tym momencie przejmowanie kopalni, miał czym walczyć. W drugiej turze zawsze należy zainwestować w radę miasta - w ten sposób powiększymy dwukrotnie przychód w złocie z naszego zamku. Dalszy rozwój zależy już od sytuacji na mapie przygody - jeżeli widzimy, że nasz heros może bez problemu przejąć pobliskie kopalnie, a my sami posiadamy dużo drewna i kamieni, powinniśmy wybudować ratusz. Ten daje nam aż 2000 sztuk złota na turę, sam jednak kosztuje bardzo dużo - 5000 złota oraz po 5 sztuk drewna i kamienia. Z tej też przyczyny, jeżeli nie musimy się jeszcze przejmować brakami na koncie, a nie posiadamy zbyt wiele surowców innych niż złoto, powinniśmy wznieść któryś z budynków służących rekrutacji wojsk. W tym momencie szczególnie polecam jednostki leczące (o ile jeszcze ich nie posiadamy) - dają one ogromną przewagę na początku gry, sprawiając, że nasze armie nie będą szczupleć mimo kolejnych bitew.
Zostało jeszcze 56% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie0
Komentarze czytelników
Katane Legend
Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin
@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin
"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
