3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI
Aktualizacja:
3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy

Prorocy nie mieli racji: inwazja sił chaosu nastąpiła wcześniej, niż przewidywali. Co gorsza, spokojna dotychczas kraina została najechana przez tajemniczych nagów - czego węże szukają na ziemi ludzi?
Zadanie główne: Dyplomacja miecza
Cele: podbić Flammschrein
Nagroda: 50000 XP, płaszcz z lwiej grzywy (+ 6 do przywództwa)
Misja tylko pozornie wydaje się być łatwa, w rzeczywistości jednak stawia przed nami wiele wyzwań. W toku rozgrywki będziemy musieli stawić czoła przeważającym siłom wroga i pokonać je na ich własnym terenie (znaczna część krainy została zalana przez powódź). Musimy więc bardzo uważać i planować nasze ruchy ze sporym wyprzedzeniem.
![]() Nareszcie będziemy mogli liczyć na pomoc aniołów.
| ![]() Pierwsze miasto = pierwsze oblężenie.
|
Początek jest dość prosty - powinniśmy wyruszyć na wschód, gdzie spotkamy się z anielicą Jezebeth (M10,2). Po krótkiej rozmowie pozwoli nam ona rekrutować swoich skrzydlatych przyjaciół w naszych miastach - będzie to dla nas spory atut. Dobrze by było wykorzystać tę możliwość i zająć pierwszy zamek, który znajduje się nieco na północy (M10,3).
Kiedy będziemy mieli to już za sobą, przyjdzie pora na eksplorację. Tradycyjnie jesteśmy otoczeni przez wrogów, chociaż tym razem możemy liczyć na pewną strefę buforową: zarówno na południu, jak i na wschodzie znajdują się neutralne forty (M10,4), które powinniśmy jak najszybciej zająć (są słabo bronione). Będą one stanowić naszą pierwszą linię obrony przed wrogiem, który zapewne niedługo nas zaatakuje.
![]() Im szybciej zajmiemy forty, tym lepiej.
| ![]() Możemy pokusić się nawet o odbicie jednego z rąk wroga.
|
Kiedy będziemy dysponować odpowiednimi siłami, powinniśmy wybrać kierunek naszej początkowej ekspansji. Bardziej opłacalny wydaje się być wschód - niedaleko naszych granic znajduje się miasto Przystani (M10,5), a zaraz obok - Świątyni (M10,6). Szczególnie opłaca się zająć to drugie - znacząco ograniczy to potencjał militarny przeciwnika, a my przy okazji będziemy mogli wykonać zadanie Węże w cesarstwie. Musimy przy tym uważać - jest bardzo prawdopodobne, że z wiru na rzece (M10,X1) wychynie wroga armia, pochodząca z drugiego z nagijskich miast (M10,7). Jeżeli posiadamy wystarczającą ilość wojsk, powinniśmy jak najszybciej zająć wszystkie z wymienionych zamków - w ten sposób faktycznie przetrącimy przeciwnikowi kark.
![]() Jak widać, wróg nie skonwertował miasta na wschodzie.
| ![]() My nie powinniśmy mieć takich oporów.
|
Podczas walk z nagami powinniśmy przede wszystkim wyeliminować jego kapłanki - ich moce lecznicze są naprawdę potężne, przez co z pewnością sprawią nam wiele trudności. W dalszej kolejności najlepiej zająć się Kenshi (posiadają nieograniczoną ilość kontrataków, więc najwygodniej jest ich wystrzelać) oraz żarłaczami i Kappa. Pozostałe formacje wroga raczej nie sprawią nam większego problemu.
Jeżeli plan zdobycia nagińskich miast powiedzie się, pozostanie nam już tylko dobić przeciwnika. Powinniśmy skierować się na południe (w kierunku, który wcześniej zaniedbaliśmy) i tam przejąć wraże forty (M10,8) oraz miasto (M10,9). W tym momencie wróg będzie posiadał tylko jedną twierdzę, Flammschrein (M10,10), która jest celem naszej misji. Jej zdobycie nie będzie jednak łatwe - kiedy tylko podejdziemy pod mury przeciwnika, nagowie zamkną przed nami swe potężne bramy. Aby przedrzeć się do środka, będziemy musieli wykonać misję Precyzyjne uderzenie - nie ma innego wyjścia.
![]() Szturm na zamek nie kończy zadania.
| ![]() Wojnę zakończą dopiero pertraktacje pokojowe.
|
Kiedy zdobędziemy już stosowne artefakty, możemy przystąpić do oblężenia - zamek wroga jest solidnie ufortyfikowany i dobrze chroniony, jednak z pewnością padnie przed naszą potężną armią (schemat oblężenia opisano w rozdziale Taktyka pola bitwy). Po pokonaniu węży przyjdzie nam spotkać się z ich generałem - w tym celu musimy przejść przez portal (M10,X5) i stoczyć ostatnią w tym scenariuszu walkę. W tym momencie zadanie zostanie zakończone.
Zadanie główne: Precyzyjne uderzenie
Cele: znaleźć posiadłość budowniczego machin wojennych
Nagroda: 40000 XP, 150 punktów reputacji krwi, naramienniki strażnika (+2 do przywództwa)
Misję otrzymamy w momencie, gdy zamkną się przed nami bramy do Flammschreinu (M10,11). Jak się okaże, potężnych umocnień nie da się zdobyć konwencjonalnymi metodami - będziemy musieli odwołać się do specjalisty od oblężeń. W tym celu powinniśmy udać się do jego siedziby (M10,12) i zdobyć dziennik, w którym gromadził on swoje zapiski.

Gdy dotrzemy na miejsce, zauważymy bohatera inferno, który będzie próbował wykraść poszukiwany przez nas artefakt. Po krótkiej walce (uwaga na wrogich strzelców!) wybijemy mu to z głowy i zdobędziemy podręcznik. Następnie powinniśmy dotrzeć pod mury wrażej twierdzy i voila! Zadanie wykonane.
Zadanie poboczne: Węże w cesarstwie
Cele: przebudować dwa miasta Świątyni
Nagroda: 20000 XP, 10000 złota, +50 reputacji krwi
W całej krainie znajdują się jedynie dwie twierdze wroga, które możemy przebudować - pośrodku mapy (M10,6) i na samym jej południu (M10,7). Dotrzeć do nich można wyłącznie drogą morską, a jedyna stocznia (M10,13) znajduje się również na wrogim terenie. Będziemy musieli do niej dotrzeć i za stosowną zapłatą zbudować statek, dzięki któremu odbędziemy nasze rzeczne wojaże.
![]() Nagowie raczej nie spodziewają się desantu.
| ![]() Chociaż dotarcie do nich jest dość problematyczne.
|
O ile zdobycie pierwszego miasta jest dość proste (znajduje się ono naprzeciwko stoczni, na drugim brzegu rzeki), o tyle drugie może nam sprawić pewien problem - aby do niego dotrzeć, będziemy musieli przepłynąć przez sieć wirów (M10,X1 do M10,X2, a następnie M10,X3 do M10,X4). Kiedy dotrzemy na miejsce, przywita nas armia nagów, którą będziemy musieli pokonać w bezpośredniej walce. Jak zwykle powinniśmy zacząć od eliminacji wrogich kapłanek, a następnie zająć się oddziałami kontaktowymi wroga - istotna jest też obrona naszych własnych kapłanek i strzelców. Po tym, jak odniesiemy zwycięstwo, wystarczy dokonać konwersji miast i cieszyć się nagrodą.
Zadanie poboczne: Łza Ashy
Cele: zebrać cztery części księżycowego dysku
Nagroda: 40000 XP, łza Ashy
Kawałki księżycowego dysku znajdują się w zachodniej części krainy - aby je zdobyć, będziemy musieli sporo się nabiegać. Rozmieszczenie odłamków zostało zaznaczone na poniższej mapie oraz screenach.
![]() Pierwszy odłamek znajdziemy na południowym zachodzie... | ![]() ...drugi nieco bardziej na północy... |
![]() ...trzeci wyżej, na wschodzie... | ![]() ...a ostatni na samej północy. |
Kiedy zgromadzimy już wszystkie elementy dysku (muszą znajdować się w inwentarzu jednego herosa), naszym oczom ukaże się umiejscowienie łzy Ashy - teraz wystarczy do niej dotrzeć i odwieźć ją bezpiecznie do miasta. Kiedy to zrobimy, warto wybudować nieskończoną łaskę Elratha - dzięki temu budynkowi szybko się wzbogacimy.

0
- Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
- Might & Magic: Heroes VI - Przystań - poradnik do gry
- Kampania
- 1 misja - Źle się dzieje | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI
- 1 misja - mapy | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI
- 2 misja - Pięknym jest brzydkie, brzydkim jest piękne | Kampania Przystani
- 2 misja - mapy | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI
- 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI
- 3 misja - mapy | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI
- 4 misja - Bitwa przegrana i wygrana | Kampania Przystani w Heroes VI
- 4 misja - mapy | Kampania Przystani w Might & Magic Heroes VI
- Kampania
- Might & Magic: Heroes VI - Przystań - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Katane Legend
Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin
@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin
"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














