Podstawy | Taktyka pola bitwy | Inferno w Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:
Podstawy
Dowodzenie piekielnymi zastępami to wyzwanie znacząco różne od tych, jakie czekają na nas podczas kierowania innymi frakcjami. Brak jednostek leczących, słaba defensywa i niewielka ilość punktów życia to główne wady demonów - nie oznacza to jednak, że są najsłabszą z ras zamieszkujących Ashan. Wręcz przeciwnie - swe słabości nadrabiają licznymi zaletami, takimi jak duża szybkość, potężny atak oraz diabelskie szczęście. To połączenie tworzy prawdziwą mieszankę wybuchową, zdolną strawić w ogniu praktycznie całą krainę.
Największą siłą potworów jest jednak ich zdolność rasowa - wrota demonów, ładowana za każdym razem, gdy potwory zadają przeciwnikowi obrażenia krytyczne. Dzięki tworzonym na polu bitwy portalom, rogate bestie zawsze mogą liczyć na posiłki - te zaś potrafią pojawić się w dowolnym punkcie starcia i odmienić jego losy. Poczwara teleportowana tuż przy kapłanach i strzelcach wroga z pewnością wyrządzi mu sporo szkód, równocześnie torując drogę głównej armii.

Podstawowym założeniem każdej bitwy jest jak najszybsza eliminacja oddziałów wsparcia w armii wroga oraz błyskawiczne natarcie. Podczas walki demonami nie mamy się nad czym zastanawiać - powinniśmy możliwie jak najprędzej doprowadzić do starcia pośrodku planszy by naładować licznik umiejętności rasowej, a następnie do woli przywoływać kolejne oddziały. Jeżeli to nie wystarczy, możemy wspomóc armię przy pomocy czarów ofensywnych - one również będą "budować" dla nas wrota demonów. Dzięki takiej taktyce, demoniczne siły szybko okażą się być nieskończone, a przeciwnik będzie musiał ulec nawale piekielnych zastępów.
0
Komentarze czytelników
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Keb Pretorianin

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
MiszczCzarny Pretorianin

@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.