Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy | Nekropolia w Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:
Bitwa w polu
Główne zagrożenie podczas starcia w polu to sytuacja, w której przeciwnik otoczy naszą armię albo szybko dostanie się do strzelców. Ochrona szkieletów, liczy i namtaru to absolutna podstawa w czasie wszystkich naszych starć - chociaż oddziały te są bardzo potężne podczas prowadzenia ostrzału, szybko ulegną silniejszemu wrogowi, gdy dojdzie do bezpośredniej walki. Dlatego też powinniśmy sensownie kierować wampirami, lamasu i ghulami, by chronili naszych tyłów - tylko w ten sposób możemy zabezpieczyć się przed porażką.

Nasze "kontaktowe" istoty powinniśmy wysłać na sam środek pola bitwy - posiadają one wiele zdolności defensywnych (patrz rozdział: Jednostki), dzięki którym doskonale sprawdzą się podczas powstrzymywania nawały wroga. Zatrzymanie przeciwnika w miejscu nie powinno być dla nas niczym trudnym - zarówno wampiry, jak i ghule potrafią wytrzymać naprawdę potężne ciosy, zadają też całkiem sensowne obrażenia. Lamasu też nieźle sprawdzają się jako oddziały blokujące wroga, jednak dużo lepiej wykorzystać je do rozsiewania zarazy - przeciwnicy dotknięci chorobą będą dla nas znacznie mniejszym wyzwaniem. Dobrym pomysłem jest też nękanie nimi strzelców wroga - mimo niewielkiej mobilności, mogą dość szybko przelecieć nad wrażą armią i dotrzeć do jej zaplecza.
Powinniśmy poświęcić dwa słowa duchom - te, chociaż z łatwością potrafią unikać ciosów wroga, lepiej pozostawić na tyle naszej armii. Posiadane przez nie umiejętności lecznicze będą dla nas nieocenionym wsparciem - bez nich wampiry, lamasu i ghule mogłyby szybko polec w walce z liczniejszym przeciwnikiem. Jeżeli skupimy się na uzupełnianiu strat, nasz front będzie praktycznie niezniszczalny - zwłaszcza, jeżeli bohater będzie wspierał go przy użyciu nekromancji. Pomocne bywają tu również arcylicze - potrafią one wysysać życie z wroga i przekazywać go swoim sojusznikom. Tak wzmocniona machina wojenna z pewnością przyniesie nam sukces - wystarczy poczekać, aż wróg wykrwawi się podczas kolejnych prób przebycia naszego frontu.
0
Komentarze czytelników
Katane Legend
Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin
@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin
"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
