Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy | Twierdza w Might & Magic Heroes VI

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Bitwa w polu

Ogólna taktyka wojsk Twierdzy jest dość prosta - należy dopuścić przeciwnika na odległość ciosu, a następnie przeprowadzić morderczy atak - najlepiej wszystkimi istotami na raz. W ten sposób armia wroga załamie się pod naporem naszych sił, ostatecznie oddając nam pole. Dość ważne jest to, aby eliminować wrogów jednego po drugim - im mniejszą ilością oddziałów będziemy musieli się zajmować, tym lepiej.

Największą inicjatywę w naszej armii posiadają panternicy - są oni na tyle szybcy, że powinni wyprzedzić również większość formacji przeciwnika. Nie zawsze jednak opłaca się nimi szarżować - duży zasięg ruchu co prawda pozwoli im szybko dobiec do kapłanek i strzelców przeciwnika, eliminując ich z gry, jednak gra nie zawsze warta jest świeczki. Tak wysforowany oddział po prostu łatwo osaczyć i wybić - przeciwnik niemal na pewno wykorzysta tę okazję, by uśmiercić naszą dziką "kawalerię". Jeżeli liczymy się z naszymi stratami, nie powinniśmy grać zbyt agresywnie, a raczej poczekać na ruch przeciwnika i wtedy go skontrować.

Nasi szamani mogą mierzyć się nawet z bardzo potężnymi przeciwnikami. - Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy | Twierdza w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Nasi szamani mogą mierzyć się nawet z bardzo potężnymi przeciwnikami.

Kiedy wróg zbliży się już na odległość wystarczającą, aby dosięgły go wszystkie nasze siły, przyjdzie pora na atak. Najlepiej wykorzystać do tego wspomnianych wcześniej panterników - potrafią oni zadawać obrażenia wielu przeciwnikom, powstrzymując kontratak. Następnie warto wysłać do boju miażdżycieli - ich potężny atak oraz możliwość dwukrotnego zadawania ciosów to atuty, które trudno zlekceważyć. Oba te oddziały powinniśmy jak najczęściej leczyć (optymalnie przy użyciu regeneracji) - są bowiem kręgosłupem naszej armii.

Kiedy dwie pierwsze formacje będą już walczyć z przeciwnikiem, przyjdzie pora na rzucenie do boju pozostałych. Zmornicy potrafią zadawać dość duże obrażenia od magii, dysponują też znaczną odpornością i żywotnością - dlatego też warto wysyłać ich przeciwko najsilniejszym wrogom, o ile ci nie są odporni na czary. Oddziały strzelające, czyli centaury i gobliny powinny ostrzeliwać najsłabszych przeciwników - ich szybka eliminacja pozwoli nam zająć się poważniejszymi problemami. Gobliny można zresztą wykorzystać wcześniej - potrafią one zastawiać wnyki, dzięki którym możemy zablokować najsilniejsze jednostki wroga, tym samym zmniejszając potencjał militarny całej jego armii.

Odpowiednie rozstawienie jednostek to podstawa. - Bitwa w polu | Taktyka pola bitwy | Twierdza w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Odpowiednie rozstawienie jednostek to podstawa.

Jeśli chodzi o furie, to ich zadaniem powinno być po prostu dręczenie przeciwnika - powstrzymują one kontratak, dzięki czemu wprost idealnie nadają się do tego celu. Cyklopy natomiast mogą zadawać decydujące ciosy - najlepiej przy ich pomocy eliminować całe oddziały wroga. Umiejętność niewrażliwość na ból sprawia, że wielkoludy są również bardzo silne w obronie - nie tracą bowiem swojej liczebności gdy otrzymają obrażenia, przez co warto zwiększyć ilość ich kontrataków. Jeśli mieliśmy możliwość ulepszyć cyklopy do ich krawookokiej wersji, jednostki te staną się dla nas praktycznie doskonałą artylerią, zachowującą jednak wszystkie zalety wersji podstawowej.

Podobało się?

0

Might & Magic: Heroes VI

13 października 2011

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2011-10-20
14:02

Nerka Generał

Nerka

Sezon na nieprzespane noce otwarty:D

Komentarz: Nerka
2011-10-20
16:23

Katane Legend

Katane

Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.

Komentarz: Katane
2011-10-20
17:44

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@Katane

W tekście jest o tym informacja.

Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290

Komentarz: MiszczCzarny
2011-10-21
09:41

Keb Pretorianin

Keb

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"

Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.

Komentarz: Keb
2011-10-27
13:07

vojak_2 Generał

vojak_2

juz po sezonie heh

Komentarz: vojak_2
2013-02-18
05:31

Drathir Junior

😐

bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:

"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.

Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.

Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.

Komentarz: Drathir
2018-04-03
10:44

Shimoyet Legionista

Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.

Komentarz: Shimoyet

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl