Umiejętności maga - ogień w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
Aktualizacja:
Ogień
Dostępne dla: Przystań, Twierdza, Inferno
![]() | Nazwa | Reputacja | Poziom | Koszt many | Opis | Uwagi |
![]() | Płomienny zapał | Łzy | 1 | 15 | Morale celu zostaje zwiększone o 154 i nie może zostać zmniejszone w żaden sposób przez 2 następne tury. Usuwa wszystkie negatywne efekty wpływające na morale jednostki. | 154 premii do morale - czy trzeba lepszej rekomendacji? Pozycja obowiązkowa. |
![]() | Masowy płomienny zapał | Łzy | 2 | 40 | Morale całej armii bohatera zostaje zwiększone o 50 i nie może zostać zmniejszone w żaden sposób przez 2 tury. Usuwa wszystkie negatywne efekty wpływające na morale armii. Wymaga płomiennego zapału. | Ogromna premia dla całej armii - jeden z najlepszych czarów w grze. |
![]() | Ognista tarcza | Łzy | 1 | 15 | Zwiększa obronę magiczną celu o 39 na 4 tury. Rani jednostkę atakującą cel czaru z siłą równą ilości stworzeń w zaczarowanym oddziale (przez 1 turę). | Jeżeli mamy duże armie słabych jednostek, będą one zadawać ogromne obrażenia od tego czaru - ale tylko przez jedną turę. Z tej przyczyny nie jest to opłacalny wybór. |
![]() | Przywołanie żywiołaków ognia | Łzy | 3 | 45 | Przywołuje 13 żywiołaków ognia. | Dość silni strzelcy - niestety nieopłacalni z powodu wysokich wymagań co do poziomu bohatera. |
![]() | Magia ognia I | Neutralna | 1 | 0 (umiejętność pasywna) | Zwiększa moc magiczną bohatera o 3, kiedy ten rzuca czary ze sfery ognia. | Jeżeli zamierzamy specjalizować się w tej szkole magii - warto. |
![]() | Magia ognia II | Neutralna | 2 | 0 (umiejętność pasywna) | Zwiększa moc magiczną bohatera o 3, kiedy ten rzuca czary ze sfery ognia. Wymaga magii ognia I. | J.w. |
![]() | Magia ognia III | Neutralna | 3 | 0 (umiejętność pasywna) | Zwiększa moc magiczną bohatera o 3, kiedy ten rzuca czary ze sfery ognia. Wymaga magii ognia II. | J.w. |
![]() | Ognisty pocisk | Krew | 1 | 15 | Zadaje 493 obrażeń od ognia wybranemu celowi. | To naprawdę potężny cios - na początku gry warto. |
![]() | Kula ognia | Krew | 2 | 30 | Zadaje 284 obrażeń od ognia na danym polu i połowę tej wartości dookoła niego (obszar 3x3). Wymaga ognistego pocisku. | Obrażenia są niewielkie - nie warto. |
![]() | Burza ognia | Krew | 3 | 45 | Zadaje 149 obrażeń od ognia na obszarze 5x5 pól. Wymaga kuli ognia. | Bohater na 15 poziomie nie powinien inwestować w czary zadające obrażenia. |
![]() | Spopielenie | Krew | 2 | 0 (umiejętność pasywna) | Wszystkie czary bohatera ze sfery ognia zadają o 21% więcej obrażeń w pierwszych 2 turach walki. | Nieopłacalne - lepiej wzmacniać jednostki, niż zadawać obrażenia. |
![]() | Amok | Krew | 3 | 55 | Wybrana jednostka (własna lub wroga) natychmiast atakuje przyległy oddział z premią +5% do ataku. Nie konsumuje to akcji jednostki w danej turze. | Po co to komu? W dodatku kosztuje kosmiczną ilość many. |
![]() | Żar | Krew | 1 | 10 | Podnosi wartość ataku jednostki o 56% i jej inicjatywę o 10. Działa przez 2 tury. | Bardzo przydatny i potężny czar - zwłaszcza w wersji ulepszonej. |
![]() | Masowy żar | Krew | 2 | 40 | Zwiększa obrażenia zadawane przez armię bohatera o 25% a jej inicjatywę o 5. Działa przez 2 tury. Wymaga żaru. | Jedna z najpotężniejszych umiejętności w grze. |
0
- Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
- Might & Magic: Heroes VI - prolog, mechanika, wskazówki - poradnik do gry
- Bohaterowie
- Rekrutacja, ucieczka, śmierć w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Współczynniki w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Klasy postaci, droga krwi lub łez w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - cnoty w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - królestwo w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - taktyka w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - okrzyki bojowe w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności wojownika - sztuka wojenna w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - powietrze w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - ogień w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - ziemia w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - woda w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - ciemność w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - światłość w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Umiejętności maga - magia pierwotna w Might & Magic Heroes VI | Bohaterowie
- Bohaterowie
- Might & Magic: Heroes VI - prolog, mechanika, wskazówki - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Keb Pretorianin

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
MiszczCzarny Pretorianin

@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.