3 misja - Prześwietlny świt | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:
3 misja - Prześwietlny świt

Zadanie główne: Polityka świata zmarłych
Cele: pokonać Mirandę i uwolnić Sveltanę
Nagroda: 40000 XP, szaty bakałarza (+4 do mocy magicznej, +20 do many, +2 do regeneracji many)
Przed nami długa przeprawa - zanim dotrzemy do twierdzy wroga, przyjdzie nam stoczyć naprawdę wiele walk, będziemy też kąsani przez kilku przeciwników równocześnie. Mając to na uwadze, powinniśmy dążyć do jak najszybszej ekspansji naszego królestwa. Po tym, jak w pierwszej strefie kontroli zdobędziemy już wszystkie kopalnie, powinniśmy wyruszyć na południe i zdobyć tamtejszy fort (M10,2; przy nim otrzymamy zadanie Ukochany). Gdy ten etap będziemy już mieli za sobą, przyjdzie nam spotkać się z Ludmiłą (M10,3) na południowym zachodzie. Z wampirzycą łączy się zadanie Mściwy watażka, które naprawdę warto wykonać - będziemy mieli jeden problem z głowy.
![]() Początek jest ubogi.
| ![]() Ale szybko poszerzymy nasze terytorium.
|
Niestety, scenariusz to całe kłębowisko kłopotów - kiedy tylko pokonamy watażkę i jego orków, musimy spodziewać się inwazji Inferna z podziemia (dotrą do nas prędzej, czy później). Powinniśmy więc udać się do jaskiń (M10,X) i tam rozprawić się z demonami (zadanie Ukochany).
![]() Nieumarli mają problem z barbarzyńcami... | ![]() ...a ludzie z demonami. |
Oczywiście Miranda ani przez chwilę nie będzie nam odpuszczać - musimy spodziewać się nieustannych morskich desantów. Jako, że są one dość niebezpieczne, powinniśmy czym prędzej ruszyć z misją odwetową. W stoczni (M10,5) kupimy statek, dzięki któremu dotrzemy do wybrzeży wroga. Tutaj czeka nas nielicha zagwozdka: możemy wylądować albo w centralnej części (M10,6) wyspy (co będzie wiodło nas na ziemie nekromantów) lub też na samym jej południu (M10,7; gdzie żyją orkowie). Obie decyzje mają swoje plusy i minusy: jeżeli od razu ruszymy na truposzy, będziemy mogli być pewni, że barbarzyńcy wbiją nam nóż w plecy. Jeśli natomiast bardziej martwimy się dzikusami, trudno będzie nam zatrzymać desanty umarlaków.
![]() Na południu znajdziemy dzikusów... | ![]() ...a na samej północy - Mirandę. |
Niezależnie od tego, co postanowimy, naszym głównym celem i tak jest twierdza Mirandy (M10,9). Zanim na nią ruszymy, warto zniszczyć drugie z wrogich miast (będziemy mieli źródło zaopatrzenia; M10,10) i odpowiednio uzupełniwszy straty, zetrzeć się z naszą oponentką. Będzie ona dysponować takimi samymi oddziałami, jak my - z tą różnicą, że na tym etapie gry powinniśmy dysponować już potężną przewagą liczebną (w końcu posiadamy znacznie więcej miast). Najłatwiejszą taktyką zapewne będzie wystrzelanie oddziałów wroga ponad jego murami - taki scenariusz sprawdza się naprawdę doskonale. Po tym, gdy wraża heroina legnie u naszych stóp, scenariusz ulegnie zakończeniu, a my przejdziemy do ostatniej z misji.
Zadanie poboczne: Ukochany
Cele: pokonać demony
Nagroda: 50000 XP, 10000 złota, kompendium bakałarza (+3 do mocy magicznej, +3 do przeznaczenia)
Misję tę otrzymamy od anioła Uriela, którego spotkamy zaraz po opuszczeniu naszej pierwszej strefy kontroli. Skrzydlaty mężczyzna poprosi nas o likwidację piekielnych zastępów, które znajdują się w podziemiach krainy. Jako, że jeżeli tego nie uczynimy, demony z pewnością będą nas nękać, warto podjąć się tego zadania.
![]() Po drodze powinniśmy zająć co najmniej jeden fort wroga.
| ![]() Potem możemy przystąpić do oblężenia.
|
Wejście do jaskini znajdziemy nieco na południu, przy forcie (M10,X). Po zejściu w ciemność, powinniśmy kierować się na południe - ostatecznie dotrzemy do skrzyżowania (M11,1). Aby ostatecznie pokonać demony, musimy ruszyć na zachód - tam znajduje się ich główna siedziba (na północy natomiast otrzymamy zadanie Skrzydlate lwy sarkomandu).

Naszym celem jest nie tylko zdobycie twierdzy wroga (M11,4), ale i pokonanie wszystkich jego herosów. Musimy więc mieć baczenie na to, aby zlikwidować wszystkich - dopiero wówczas będziemy mogli cieszyć się nagrodą. Podczas obu bitew powinniśmy skupić się przede wszystkim na oddziałach strzelających przeciwnika, równocześnie lecząc nasze własne - to najprostsza droga do zwycięstwa.
Zadanie poboczne: Mściwy watażka
Cele: pokonać wodza orków
Nagroda: 30000 XP, 15 wampirów, płaszcz bakałarza (+2 do mocy magicznej)
Zadanie aktywuje się, kiedy po raz pierwszy wjedziemy na terytorium Ludmiły (M10,3). Władczyni wampirów poinformuje nas o sytuacji i poprosi o likwidację orków. Ci znajdują się na południowym wschodzie (M10,4) - możemy do nich dotrzeć albo zmierzając na południe (będziemy musieli stoczyć wówczas pojedynek z potężnymi istotami pilnującymi granicy) albo idąc na wschód (gdzie znajduje się fort). Niezależnie od tego, którą opcję wybierzemy, naszym celem jest Żarłocz i jego twierdza. Barbarzyńcy zgromadzili całkiem pokaźne siły, a ich pokonanie z pewnością nastręczy nam wielu trudności (szczególnie musimy uważać na nasze forty i miasta). Dlatego też podczas walki musimy ustawicznie leczyć nasze oddziały, równocześnie stawiając na defensywę - jeżeli wróg dotrze do duchów i szkieletów, losy starcia będą niemal przesądzone. Ghule będą bardzo dobrą osłoną dla reszty oddziałów - powinniśmy jak najszybciej wysłać je na środek pola bitwy i tam cały czas uzdrawiać.
![]() Żarłocz wygląda na wychudzonego.
| ![]() A i szkapa jakaś taka chuderlawa.
|
Po tym, jak pokonamy dzikusów, przyjdzie nam wybrać przeznaczenie watażki - możemy pozwolić jego duszy ulecieć, albo też zamienić go w ghula. Nasza decyzja nie niesie za sobą żadnych fabularnych konsekwencji, a co najwyżej wzrost ilości punktów krwi lub łez.

Teraz musimy poinformować o naszym zwycięstwie Ludmiłę (M10,3) - zdecyduje się ona przyłączyć do nas jako osobny bohater. Dodatkową nagrodą będzie dla nas to, że będziemy mogli rekrutować w naszych miastach wampiry.
Zadanie poboczne: Skrzydlate lwy sarkomandu
Cele: zdobyć kostur Sandro
Nagroda: 30000 XP, 12 lamasu
Misję otrzymamy od arcylicza w podziemiach (M11,2) - od wielu lat prowadził on badania nad lamasu i ostatecznie udało mu się je odtworzyć. Niestety, jak to często w takich sytuacjach bywa, przybyły demony i zagrodziły mu wejście do laboratorium. Powinniśmy więc uporać się z potworami i dotrzeć do kosturu Sandra (M11,3)- artefaktu, którego arcylicz potrzebuje do swych dalszych badań.
![]() Questodawca... | ![]() ...questocel. |
Przedmiot znajdziemy na północy - jest dobrze strzeżony przez zagony bitnych demonów. Kiedy już wszystkie pokonamy, a nasz zleceniodawca odzyska cenną błyskotkę, otrzymamy od niego nie tylko doświadczenie, ale i kilka lamasu (które będziemy teraz mogli rekrutować w naszych miastach).
0
- Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
- Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia - poradnik do gry
- Kampania
- 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- 1 misja - mapy | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- 2 misja - Podróż do wnętrza | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- 2 misja - mapy | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- 3 misja - Prześwietlny świt | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- 3 misja - mapy | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- 4 misja - Pajęczy fortel | Kampania | Nekropolia w Might & Magic Heroes VI
- 4 misja - mapy | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- Kampania
- Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Katane Legend
Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin
@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin
"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












